Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 13 mar 2019 21:59

Blurg, ik ben wel benieuwd wat je vind van je nieuwe fiets houding (na je eerste dagje fietsen).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 mar 2019 09:14

Wow! Just Wow!

Dinsdag heb ik de Colnago weer op gehaald. Naar mijn mening zit hij er een stuk gemener uit nu :)
Daar is het niet om te doen natuurlijk.
De bikefitter zei, even drie ritten de eerste week, niet langer dan 3 uur.
Ik kom deze week dan uit op 4 ritten, van elk 25km, de korste route naar mijn werk.

De eerste dag, ging het heel goed, vandaar dat ik vandaag dus weer ben. En dan even drie dagen niet.
Mijn lichaam moet wennen aan de nieuwe houding.
20190313_085145.jpg
20190313_085504.jpg
Nou, ik heb nu drie ritten gedaan, 3x 25km.
Gisteren was het op de heenweg helaas geen lekkere testrit. Echt enorme rukwinden.
De wind begon te zingen door mijn carbon velgen en helm heen, mooie fluitsalvo's kwamen mij ten gehore.

De rukwinden waren zo hard, dat het triathlon stuur voor een eerste rit niet echt prettig was.
Dan de geometrie.
Het is echt een andere fiets. De houding voelt heel goed nu.
Ik heb behoorlijk moeten trappen met die tegenwind om uberhaupt aan te komen op het werk.
En, op het werk aangekomen: GEEN last van mijn knieen, en ik voelde mij ook heel fit en nam met gemak nog de trappen naar de 5e verdieping.
Dat doe ik vaak niet als ik van de fiets kom en heb door gefietst, en als ik het doe voel ik het flink in de knieen.

Ik zat echt heel verkeerd blijkt wel, dit is een wereld van verschil.


Dan de prestaties, door dat ik nu goed op de fiets zit, kan ik wat harder fietsen, met minder moeite.
Door de nieuwe zit, die dus ook beter is voor mijn lichaam, gaat het fietsen gewoon veel natuurlijker.
Al met al, ik zat niet goed op de fiets en voor MIJ heeft de bikefit echt goed geholpen!

En het is ook leuk om alles te meten. Mijn cadans zit zo tussen de 100 en de 110.
De vermogensmeter heb ik nu sinds 2 dagen, deze zit in mijn Ultegra crank. Het is een 4iiii meter.
20190314_062708.jpg
Al met al ben ik erg blj met de setup.

Het zal een stuk nog een stuk lekkerder zijn met wat beter weer, want dit waren wat barre testdagen.
Veel wind en regen.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 mar 2019 09:54

Afbeelding

Ik zeg er verder niets over (durf ik niet meer...), maar weet je heeeel zeker dat je niet weer aan het trollen bent?? :shock: :shock: :shock:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 14 mar 2019 10:39

53x11 schreef: 14 mar 2019 09:54 Afbeelding

Ik zeg er verder niets over (durf ik niet meer...), maar weet je heeeel zeker dat je niet weer aan het trollen bent?? :shock: :shock: :shock:
Trollen?

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 14 mar 2019 10:44

In de vermogensmeter zit een versnellingssensor die de trapfrequentie berekent, dus dat kastje met de elastiekjes kan je eraf halen.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 mar 2019 10:47

joopi schreef: 14 mar 2019 10:44 In de vermogensmeter zit een versnellingssensor die de trapfrequentie berekent, dus dat kastje met de elastiekjes kan je eraf halen.
O echt?
Dank je! :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 mar 2019 10:49

Flepper schreef: 14 mar 2019 10:39 Trollen?
Trollen
Zoals toen Blurg aangaf gestopt te zijn met fietsen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 mar 2019 11:33

@53x11: Je weet best dat ik niet aan het trollen ben. Zou niet weten hoe trouwens.

Eerder was ik een sneue rukker, mogelijk bipolair, de bikefitter was een charlatan, ik was zot , en nu weer aan het trollen. 9 van je 10 berichten zijn negatief en veroordelend.
Sorry, maar ik reageer er maar niet meer op.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 14 mar 2019 11:57

@blurg: is jouw fiets nu afgesteld op het opzetstuur? Zo lijkt het althans (misschien vandaar de vraag of je aan het trollen bent). Ik heb ook een opzetstuur, maar mijn primaire instelling (o.a. zadelhoogte/stand) is gebaseerd op mijn normale stuur. Voor het opzetstuur zou mijn zadel eigenlijk iets naar voren en wat hoger moeten.

Verder niet teveel aantrekken wat iedereen roept. Op het internet komt een en ander vaak nogal ongenuanceerd over (bedoeld of onbedoeld).
Mijn Strava

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 mar 2019 12:03

Hoi Herrick.

Trollen is moedwillig discussies uitlokken en ruzie zoeken.
Dat heeft niet veel met een stuur afstelling te maken :)
Hmdus.

Maareh, om je vraag te beantwoorden. Het is afgesteld op beide. Vandaar dat ik zei, een compromis.
De afstelling moet zo zijn dat je op je reguliere bars nog lekker kan fietsen, en tevens op de opzet aero bars.


ik ga mogelijk zelf nog wat spelen met de afstelling van de aero bars, gevoelsmatig moeten die toch iets lager uitkomen.
Ik neig haast om ze onder het stuur langs te zetten. Of andere bars proberen nog. Ik ga dit even overleggen nog met de fitter.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 mar 2019 12:11

blurg schreef: 14 mar 2019 11:33 @53x11: Je weet best dat ik niet aan het trollen ben. Zou niet weten hoe trouwens.

Eerder was ik een sneue rukker, mogelijk bipolair, de bikefitter was een charlatan, ik was zot , en nu weer aan het trollen. 9 van je 10 berichten zijn negatief en veroordelend.
Sorry, maar ik reageer er maar niet meer op.
Prima hoor. Laat je door mij vooral niet weerhouden. Je schrijft leuke verhalen (heb ik al eerder gemeld trouwens), maar je bent wat mij betreft iets teveel op zoek naar erkenning en je hebt soms wel een erg dun huidje.

Je afstelling ziet er zo bizar uit (met die glijbaan op de omgekeerde zadelpen) dat ik het me serieus afvroeg. Zeker omdat je me eerder voor de gek hebt gehouden.

("sneue rukker" en "bipolair" waren naar aanleiding van je "grap" trouwens, waarbij die laatste een oprechte zorg was. Dat deze bikefitter een charlatan is, daar blijf ik bij. "Zot" moest ik ff terugzoeken, maar daarvan schreef ik dat je dat maar als een geuzennaam moest beschouwen).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 14 mar 2019 12:17

Na het luisteren naar de podcast van Jan Willem van Schip durf ik bijna niet meer te reageren, want je moet A, B en C proberen en misschien ook D nog als dat kan :)

Ik heb dit niet zo extreem geprobeerd, maar zoals jouw afstelling nu is maak je van jouw racefiets een tijdritfiets, en dan nog staat het zadel heel extreem. Het lijkt wel of je niet flexibel genoeg bent om in een diepe houding te zitten en dat door het kantelen van het zadel dit wel lukt.
Zelf heb ik ook wel eens met een iets gekanteld zadel gereden, maar dat beviel toch echt niet, ik merkte dat ik meer moest werken om niet van het zadel af te glijden.

Als je zo graag met een tijdrit stuur wil rijden en je wil richting deze afstelling zou ik er voor kiezen om een aparte tijdritfiets te kopen en deze weer terug af te stellen richting een racefiets afstelling.

Plaats reactie