Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 sep 2019 18:15

Jazeker, vandaag nog!

Daarna overigens solo nog een slordige 120 km aan vastgeknoopt. En gisteren ook nog 86 km. Man man man wat een topweer dit weekend...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 sep 2019 19:31

havana schreef: 22 sep 2019 18:15 Jazeker, vandaag nog!

Daarna overigens solo nog een slordige 120 km aan vastgeknoopt. En gisteren ook nog 86 km. Man man man wat een topweer dit weekend...
Leuk dat samen met de jonkies.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 sep 2019 07:33

Dit weekend eindelijk de "Strade Bianche Achterhoek" kunnen rijden. Was de tocht van vorig jaar waar ik ingeschreven stond maar door operatie week ervoor toch niet kon rijden, dus alsnog op basis van GPS.
Alleen ander startpunt namelijk plaatsje Epse bij Deventer ipv Lochem. Zonovergoten, maar in begin erg fris. Was iets te optimistisch mbt kort/kort, maar kwam uiteindelijk goed.
Vooraf mooi verhalen over deze tocht gehoord en kan het alleen maar bevestigen. Heel veel gravel, bospaden, smalle en brede zandpaden tussen de weilanden door. Denk uiteindelijk zo'n 50% van de hele route en de andere 50% asfalt, maar vooral ook over verkeersluwe wegen.
Zelden zo genoten van een rit op mijn gravelbike en smaakt naar meer. In ieder geval na zo'n 6 uurtjex en bijna 150 km meer dan tevreden terug. https://www.strava.com/activities/2724985816
Kende de omgeving niet, maar ga wat vaker in deze hoek rijden.
Voorlopig hoogtepunt in mijn MTB vrije periode vanaf begin augustus, maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 23 sep 2019 19:42

Topweekend gehad in Luxemburg. Route van 130km van de Jean Nelissen Classic op zaterdag - met bijna 2500 hms - en zondag nog een ritje van 30km met ruim 900 hms, ik voel het nog in de benen...
Afbeelding
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 sep 2019 20:17

Mooi Ti fietsje!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 23 sep 2019 20:21

:like: Die doe ik ook nooit meer weg!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 sep 2019 14:41

Omdat het vanochtend nog droog zou zijn en ik vandaag geen afspraken had lekker vroeg op de fiets gesprongen voor een ritje.

Eerste stuk was rustig aan wat alle scholieren gingen naar school.
Daarna heerlijk door kunnen fietsen en toen ging het toch nog regenen. De temperatuur zakte best snel. Drijfnat en koud kwam ik thuis. toch lekker ff drie uurtjes kunnen trappen.. en nat of niet.. heb er toch van genoten. :like:
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 sep 2019 16:45

Vandaag vanuit Almere een rondje van 80km om Hilversum heen waar ik normaal een stuk door Hilversum rijd nu via Loosdrecht en Hollandse Rading naar Lage Vuursche. Alleen was het gravelpad tussen Hollandse Rading en Lage Vuursche helemaal nat met plassen en te zacht om goed erover te rijden met mijn smalle racebanden. Verder was men ook bezig met tractoren en lag het soms vol met aarde en bagger, geen goede keuze dus. Enfin ondanks de staag neerdalende miezerige regen toch nog lekker gefietst en nog net voor de regenbuien weer thuis. :)

https://www.strava.com/activities/2735893693
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 27 sep 2019 17:14

Nadat ik deze week, achtereenvolgens de Stadsfiets, Racefiets, Singlespeed en spinningbike had gebruikt vandaag met de Fat-bike op stap geweest. Van Katwijk, naar Noordwijk over het fietspad, van Noordwijk naar Scheveningen over het strand en over het strand weer terug naar de auto in Katwijk.

Afbeelding

Aangezien ik niet nog meer fietsen heb ga ik morgen denk ik maar rollerskaten...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 sep 2019 18:38

Vandaag misschien de beste dag van het weekend qua weer, dus maar een lekker herfstritje (zie de paddestoelen op de foto's) op mijn SuperX gemaakt over de gravelpaden van de Utrechtse Heuvelrug.
Zo rond 09:30u op pad en vanaf Soest, via allerlei bospaden en gravelpaden met kleine hoogteverschillen tot iets voorbij Amerongen.
Vanaf daar weer lekker terug en net even een klein buitje meegepakt, maar mocht achteraf geen naam hebben. Fiets zat toch al onder de zooi en kon de pret niet drukken.
Na iets meer dan 5 uur stond er 125 km (https://www.strava.com/activities/2743716627) op de klokken. De kans is 99,999 % dat dit mijn enige rit buiten was dit weekend. De racefiets staat inmiddels startklaar op de indoortrainer en zal wel Zwiften worden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 30 sep 2019 17:53

Wegens mijn studentenbestaan een klein halfjaar op kot in Leuven. Al wel wat gefietst sinds mijn aankomst twee weken terug. Vandaag dan tijd voor 100 km, maar weer eens richting het oosten want dan kan je redelijk wat korte heuveltjes (max. 1 kilometer lang) beklimmen. Het rondje ging tegen de klok in.
Wat het meeste opvalt hier is de bijna overdreven hoffelijkheid van automobilisten. Bij het oversteken van een drukke doorgaande weg heb ik geen voorrang dus ik wacht netjes op mijn beurt. De auto van links (heeft er vier achter zich) trapt bij, een toch nog redelijke vaart, spontaan op de rem om mij voorrang te verlenen. Andere auto's maken hier ook geen probleem van. Dit is geen uitzondering. Ook bij het niet rijden op een fietspad (en dat kan soms echt niet vanwege de uitstekende putdeksels, slecht wegdek, afgezet wegdek, wandelaars of een wegdek bezaaid met puin; soms staat het ook gewoon slecht aangegeven) geen enkel punt, de auto's halen je rustig in. Al met al, een leuke omgeving met dito mensen en veel afwisseling (kasseien, gravel, acceptabel asfalt, beton, mooie uitzichten, beklimmingen en soms zelfs een mooi dorpje).

https://www.strava.com/activities/2752096683
IG: _superver

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 okt 2019 20:29

Vandaag een competitie wedstrijd (volleybal) in Amsterdam. De auto is een nogo met 6,- p/u parkeerkosten. Dan maar op de fiets. 37+37 km en ruim twee uur wedstrijd. Lange dag zo. Had niet helemaal door dat mijn route dwars door de Leidseplein ging. Dat was lachen...

Heen: https://strava.app.link/4hBMulQPx0
Terug: https://strava.app.link/egkogDMPx0

Plaats reactie