Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 apr 2019 16:55

Vandaag, na een paar dagen gedwongen rust, weer eens een rondje Naarder-, Gooi- en Eemmeer van 81 km. Eindelijk begint het nu toch weer 'lente'weer te worden met voor mij nog net geen korte broek maar wel een dunne legging. Heerlijk zonnig fietsweer met oplopende temperatuur van 10°C naar 16°C en een stevige oostenwind (>3Bf).

https://www.strava.com/activities/2291616434
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 apr 2019 07:42

Gisteren op pad voor een z.g. UHR7. Dat zijn 7 van de vaste MTB routes aan elkaar geknoopt met wat verbindingswegen wat uiteindelijk zo'n 150 km is.
Lekker weertje en begon prima met route Austerlitz, daarna door naar Leersum en dan de oversteek op Amerongen. Was zo'n 2:50u lekker op weg en ineens in eenvoudige afdaling (was amper afdalen) onderuit/over de kop. Direct pijn in mijn nek, maar voelde ook dat er geen sleutelbeen oid gebroken was. (iets waar ik helaas ervaring mee heb).
Vrij vlot hulp van andere MTB'er en vroeg al vlot mijn naam en wat voor dag het was. Goed geantwoord, dus tussen de oren niet mis.
Opstaan en toen zag ik het pas: Knie 2x maal zo dik als anders. Kon hem niet buigen, dus met 1 been fietsend naar "de Proloog" in Amerongen waar ik super goed opgevangen werd.
Hulptroepen gebeld en opgepikt met de auto.
Later in de middag nog even naar fysio voor een check. Geen breukje oid voor zover hij kon beoordelen en vrijdagmorgen opnieuw even kijken. Voorlopig met pootje omhoog, koelen en hopen dat eea vlot in orde komt.
Verder afwachten of frame afgeschreven is of niet, dat ook maar laten controleren.
Tot slot: Helm zat vol met zand, dus geen overbodige luxe.
Voor de statistieken, toch nog 62,5 km op de teller waarvan 1,5 met 1 been..... https://www.strava.com/activities/2296279744

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27573
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 apr 2019 07:54

Pfft dat klinkt als een flinke smak. Gelukkig lijkt de lichamelijke schade nog mee te vallen; de rest is allemaal maar plastic (en vervangbaar!).

bever
Forum-lid
Berichten: 2125
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 apr 2019 19:47

niet vandaag, maar bijna twee weken geleden alweer.

We waren op road-trip in Amerika en hebben een stop gemaakt in Fredicksburg, Texas. Dit ligt midden in de Hill Country, een heuvelachtig gebied ten noorden van San Antonio. Voor 30 dollar een mooie Specialized gehuurd bij de LBS en een route gekregen. Het is een prachtige omgeving. lijkt en beetje op Zuid-Limburg. Veel ranches en bijna geen verkeer. Het mooiste was dat je veel flora en fauna tegenkomt. De beroemde bluebonnets waar Texas bekend om staat, maar ook herten die een meter voor je fiets de weg over springen, gieren, longhorns en armadillo's. Helaas ook veel roadkill langs de weg. In een route van ruim 100 km kom je geen mens tegen, ook geen voorraadposten dus...We konden onze bidons bijvullen in een plaatselijke basisschool. Het was warm, op een gegeven moment was ik zo naar de klote dat ik bang was dat een van de gieren die al een poosje boven mijn hoofd zweefde een hapje uit mijn lichaam wilde nemen. Gelukkig had ik mijn broer bij me die me er het laatste stuk door heen heeft gesleept.

Al met al zeer de moeite waard. Het is het achterland van Lance Armstrong. Zijn populariteit daar is ambivalent en dat is denk ik heel terecht. Mensen willen ook niet te veel over hem praten. Hij heeft de Amerikanen echter wel aan het fietsen gekregen.

Al met al een ervaring die ik niet had willen missen

https://www.strava.com/activities/2267689171

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 apr 2019 21:23

Ai Fred, beterschap!
Je stuur tegen de bovenbuis aangeslagen?
Hopelijk ben je ervoor verzekerd, frame is rijp voor de carbonreparateur of afgeschreven zo te zien. :(

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 apr 2019 22:02

Dank voor reacties: Belangrijkste is de knie, maar kon vanmiddag al redelijk pijnvrij lopen en knie 90 gr. buigen.
Vrijdagmorgen check bij fysio en ga ik met fiets bij mijn dealer langs, Maar op de beschadigde plekken voel ik met indrukken geen verschil met onbeschadigde deel.
Ga pas op de Scale rijden als ik zeker weet dat de structuur niet beschadigd is. Gelukkig zijn er bedrijven die dit kunnen. Verzekerd ben ik niet voor, maar ga zeker geen risico nemen om geld te besparen.
Hopelijk binnenkort anders een bijdrage van ritje op de EVO of SuperX.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 18 apr 2019 22:20

Pfff, dat is een vervelende smak geweest Fred. Fijn dat je alweer redelijk goed kunt lopen.

Heb jij toevallig ook een gpx van de UHR7, wil binnenkort deze rit ook gaan rijden Dacht dat er ook nog een langere variant van is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 apr 2019 07:43

apexrider schreef: 18 apr 2019 22:20Heb jij toevallig ook een gpx van de UHR7, wil binnenkort deze rit ook gaan rijden Dacht dat er ook nog een langere variant van is.
Via deze link https://fredvanzetten.stackstorage.com/ ... ccTr9dVDZT heb je een aantal routes op de UHR in verschillende lengtes. De UHR7 zit er bij met start vanaf het Beaforthuis Zeist.
Succes, veel plezier en pas ook want ongeluk zit in klein hoekje :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 19 apr 2019 09:20

Bedankt Fred!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27573
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 apr 2019 09:46

Gisteravond 65 km met de buurman, vertrek om 19:00, grootste deel kort-kort kunnen rijden... heerlijk!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 apr 2019 09:50

Vanmorgen woon-werk, eerste ritje op nieuw opgebouwde fiets :

Afbeelding

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 19 apr 2019 16:31

Ik vanmorgen eerst 32 km op de racert, toen een bakkie gedaan met stukje appeltaart :lol: en daarna terug naar huis , beetje wind tegen..............maar al met al, zeer tevreden en goed te doen voor een absoluut beginner.................55 km op de teller

Plaats reactie