Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jun 2018 16:37

rton schreef: 27 jun 2018 13:03 Het Weegje? Of zijn er meer plaatsen met dit soort spoorviaducten?
Er zullen nog vast meer van dit soort viaducten zijn maar dit is inderdaad bij Het Weegje. Mooi stukje daar en door de weeks zijn die onverharde stukken prima te doen.
In het weekend met mooi weer kan je dit gebied beter vermijden.

Maar vandaag andere stukjes onverhard. Had weinig tijd dus 60km mini rondje Groene Hart.

Afbeelding

Alexswart
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 aug 2017 10:31

Alexswart 27 jun 2018 19:17

Gister een rondje gefiets en langs stukken gekomen waar ik nog niet eerder geweest ben. Dan kom je er pas achter dat je eigen omgeving toch best wel mooi is https://www.strava.com/activities/1664085187

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5887
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 jun 2018 19:27

Vandaag prima fietsweer met de te verwachte zon in de middag zou het kwik zomaar op kunnen lopen naar de 25°C. Enfin, vertrokken in kort-kort maar het was toch nog een beetje fris (15°C) toen ik vertrok maar gelukkig kwam halverwege de zon beetje bij beetje door, je voelde de warmte. Met een noordoostenwind vertrokken vanuit Almere voor een rondje rond Lelystad van 81km. Heen door de bossen achter de Oostvaardersplassen en terug via de Oostvaardersdijk. Op de dijk nog even samen gereden met iemand op een Isaac.

https://www.strava.com/activities/1665472507
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jun 2018 16:51

Vanmiddag stond er toch weer serieus wind. Die kwam uit de noord/oost hoek dus Groene Hart.
Maar heel erg vind ik dat niet want tegen de wind fietsen gaat me nog steeds redelijk af.
Laatste 20km met de wind in de rug was ook eigenlijk doodsaai.
Maar ik moest naar huis. Staan zo 15 man op de stoep om de nieuwe buitenkeuken te testen :mrgreen:
Totaal 70km

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jun 2018 19:21

Rondje gemaakt van 708 km met 38 km/uur gemiddeld en een NP van 331 W.

Geintje ;)

76 km gefietst 8-) Wat een weertje zeg..

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 jun 2018 22:05

De afgelopen dagen hebben in het teken van de fiets gestaan: goed leventje 😀
Op dinsdagochtend vroeg in de auto gestapt om om 17.30 in Bormio te arriveren. Rap boodschappen gedaan en de tassen in het appartement gelegd om daarna de Cancano op te rijden.
Woensdagochtend ging de wekker vroeg. Om 8.00 starten we voor de tocht Mortirolo (steile kant) en Gavia (steile kant). Ik maakte mij een beetje druk om de Mortirolo, maar ik vond het wel meevallen. Onder de top heerlijk twee taartjes gegeten naast Roman Kreuzinger, en na dik een uur was de groep weer compleet. Een kilometertje of 25 over golvend terrein en daar wachtte de Gavia. Eigenlijk best wel een pokkeding na de Mortirolo. Het ging aardig maar daar is dan ook alles mee gezegd. De tunnel 2km onder de top was een bijzondere belevenis. Je ziet geen reet en je oriëntatie is volledig zoek. Gelukkig reed ik hem omhoog. Een fransoos voor mij, was een aardig richtpunt, maar die kukelde op 2/3 van zijn fiets. Niets ernstigs en lopend vervolgde hij zijn weg. Na wat grappen en grollen op de top, volgde een redelijke relaxte afdaling.
Vandaag was het rustdag. Vanuit Bormio zijn we de Passo di Foscagno opgereden tot 6 km onder de top. In een scherpe haarspeldbocht zijn we links een kleine weg de vallei ingeschoten. Na een km of 6 licht stijgend in een schitterende omgeving hield het asfalt op. Aangezien we graag ‘gravelen’ zijn we nog een km of 3 doorgereden op een kiezelpad. Toen het keien werden vonden we het voldoende. Na genoten te hebben van de marmotten en het uitzicht, zijn we rustig afgedaald. In de haarspeldbocht wachtte een pizza camionista (aanrader), en 15km simpel dalen naar Bormio.
Morgen D-day: Bormio-Stelvio pas-Prato-Stelvio pas-Santa Maria (Umbrail)-Umbrail pas-Stelvio pas-Bormio. Ik heb een klein beetje vrees 😜🚴‍♂️
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 jun 2018 23:05

Mooi man! Veel plezier. Ik ga het komende weekend in Zuid-Limburg fietsen met mijn club. Zeker leuk, maar daar waar jij nu bent, is fietsen toch wel echt geweldig!

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 29 jun 2018 07:44

Gisteren prachtig rondje van 98Km in Westfriesland gefietst.

Richting Hoorn langs het IJsselmeer had ik lekker windje op de kop, 29Kmpu.
Ik haalde een scholier in die in het wiel kroop. Na een paar kilometer heb ik me omgedraaid en gevraagd of hij niet even moest overnemen van die oude man. Dat deed hij direct. Ik heb hem 30s op de kop laten rijden en toen weer overgenomen en hem gezegd dat ik het zielig voor hem vond. Hij draaide een mooie souplesse. Bij aankomst in Hoorn bedankte hij voor de rit. Zo kan het ook met de jeugd!

In Hoorn werd ik opgewacht door een peloton politie op de fiets. Daarna politie op motoren, auto's en te voet. Was ik nu zo gevaarlijk of zo bekend?

Geen van beiden bleek. Koning Alexander kwam Hoorn bezoeken.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 jun 2018 15:25

Omdat mijn EVO vandaag een upgrade krijgt, was het of de MTB of de crosser. Maar weer eens de laatste gepakt en vanaf huis (Soest) via Lage Vuursche de heide op bij Hilversum/Bussum/Laren.
Onderweg al weer vlot de gedachte: Waarom doe ik dit niet vaker, zo mooi rijden daar over de gravelpaden en verharde bospaden. Geen route of iets dergelijks, gewoon maar kriskras wat gedaan, dus ook aantal malen op hetzelfde stukje uitgekomen.
OK, niet elk bospad was even hard en enkel keertje even ploegen door het mulle zand.
Uiteindelijk dikke 5 uur op pad geweest (met zo'n 120 km) en moe maar voldaan weer thuis en mezelf beloofd om de CX wat vaker te pakken voor de afwisseling.
https://www.strava.com/activities/1669346177

Ook maar een paar stops gemaakt (vanwege de voet), gaf wel de mogelijkheid om paar plaatjes te schieten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

laurens87
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 29 jun 2018 17:12

vandaag vanuit Allemond de auto gepakt om de Boucle d'izoard te rijden. Mijn auto in Serre Chevalier weggezet en vertrok daar iets na half 9. Vervolgens eerst een kilometer of 15 route national. Niet leuk, maar gelukkig vooral naar beneden dus tempo zat er lekker in! Vervolgens de D4 opgepakt, eerst een klein stukje klimmen maar vervolgens heerlijk lange stukken vals plat of wat steiler naar benden. Ook geen last van wind op dit tijdstip dus lekker gaan! Na ongeveer een uur fietsen weet ik dat ik nu in de buurt kom van de Muur... De muur naar Freissinieres, nou dat was inderdaad een muur. Op meerdere plekken op dit forum er al wat over gelezen, maar dat is gewoon 1,5 a 2 km harken, niks om een lekker ritme op te pakken. Gelukkig aan de andere kant een leuke afdaling die me bij het zweefvliegveld van Saint-Crepin brengt. Hier zegt de garmin rechtdoor (mijn fout, route verkeerd erin gezet.) maar ik weet dat voor het vliegveld rechtsaf beter is. Vooral omdat dit nog een groot stuk langs de route national scheelt. Een mooi stukje, op en af brengt me uiteindelijk toch op die route national.

Gelukkig mag ik de eerste rotonde driekwart nemen richting Guillestre waarmee ik er gelijk weer vanaf ben. Ik fiets gewoon over de doorgaande weg naar Guillestre en het is hier toch wel druk. Ik kan me van vorig jaar herinneren dat er direct rond Guillestre (voor en na) al aardig geklommen moet worden. Dat gaat prima, want dit is nergens echt stijl. Daarna kom ik in de mooi Gorges, een auto is zo vriendelijk alle tunnels achter me te blijven. Ik was vanochtend zo slim geen lampjes mee te nemen! Van Guillestre tot het echte begin van de klim is toch dik 15km, en het loopt zo'n beetje vals plat omhoog. Af en toe haal ik een fietser in, maar vooral zie ik motorrijders. Die omhoog of omlaag gaan, en ik moet zeggen over het algemeen gaat dat heel beschaafd. Zowel kwa snelheid als kwa geluid. Af en toe een mafkees daargelaten, verder niks te klagen. Misschien scheelt dat ik zelf ook motor rijd, anderen denken er misschien anders over!

Als de Izoard dan echt begint weet ik dat het nu zwaar gaat worden, eigenlijk is dit een gruwelijke col die bijna overal 9 of meer % omhoog loopt. In het eerste dorpje, Arvieux stop ik gelijk voor water en ga daarna weer verder. Ik voel me prima. Pas aan het eind van dit open deel bij Brunissard heb ik het zwaar, hier is het voordat je het bos ingaat een tijdje dik boven de 10% en dat wil vandaag niet helemaal lekker. Maar goed, blijven trappen is de enige mogelijkheid! Dat doe ik, en gaat op zich prima. Echter merk ik ook dat het steeds wat moeizamer gaat dus ik besluit in een haarspeldbocht even te stoppen, hier heb ik een mooi uitzicht op het open deel van de klim achter me, even de druk van de benen blijkt wel te werken, ik fiets hierna lekkerder verder. Als ik dan in "casse deserte" kom, het maanlandschap van de Izoard ligt er direct langs de weg sneeuw en moet ik toch even stoppen om de fiets er tegenaan te parkeren. Daarna is het nog 2 kilometer klimmen, gelukkig met "maar" 8-9% en dit gaat dan ook een heel stuk prettiger! Boven neem ik wat foto's en ga dan verder de afdaling in, een leuke technische afdaling met af en toe ook wat langere rechte stukken. genieten!

Eenmaal terug in Briancon volg ik mijn route die me nog een leuk klimmetje brengt, waarna ik de laatste kilometers met frisse tegenzin (gelukkig geen tegenwind) afleg. Bij de auto met gelijk vol stop met drinken en eten om vervolgens terug te rijden naar Allemond! Al met al de 113 km toch in 5 uur afgeraffeld (4:44 fietstijd)

https://www.strava.com/activities/1669453073
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jun 2018 18:28

Lekker foto's Fred :winkthumb:

Rondje Noordwijk maar via een wat complexe weg heen.
Net geen 130km maar wel een appelpunt en haring gescoord.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel een beetje verbrand ;)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 30 jun 2018 17:33

Yep, Jan Janssen Classic vanuit Wageningen, heerlijk fietsweertje, 202 kilometers met 1650 HM.
Laatste gedeelte waar alle afstanden bij elkaar kwamen was het best druk.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie