Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Noordhollandsche Strade Bianche

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 mar 2020 18:53

De foto's 'doen' het inderdaad helaas niet meer. Overigens staan ze wel gewoon in AllTrails bij de betreffende routes. Ter herinnering, een kleine selectie daaruit... ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4233
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 mar 2020 18:58

potdomme, krijg er zin an!!!!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 mar 2020 20:18

Als ik voldoende geld overmaak, kan ik er dan dit weekend dit soort weer bij bestellen? Vrijgevig als ik ben, deel ik dat met iedereen!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 18 mar 2020 15:03

Nee_Nee schreef: 17 mar 2020 20:18 Als ik voldoende geld overmaak, kan ik er dan dit weekend dit soort weer bij bestellen? Vrijgevig als ik ben, deel ik dat met iedereen!
Doe m'n best. In de Eifel is het inmiddels al aardig gelukt...

Afbeelding

Hier in Noord-Holland moet ik de komende dagen nog 'n graadje of 10 erbij zien te regelen... ;)

Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 mar 2020 18:32

Jij kunt echt alles, zelfs mooi weer regelen

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 apr 2020 14:36

Updates
Bij de betreffende Strade Bianche-routes is het traject op en rond Wieringen grotendeels gewijzigd! Het fraaie buitendijkse Amstelmeerpad is helaas gedegradeerd tot voetpad en daarom verwijderd uit het Wieringen-traject. Daarentegen zijn er 5 offroad-secties toegevoegd, met een gezamenlijke lengte van ruim 5 km. Daarvan zijn 2 offroad-secties optioneel, namelijk het Quarantainepad (250 m) en de Kwelsloottrail (2,2 km). Bovendien verloopt het Wieringen-traject nu via authentieke dorpen/buurtschappen als Noorderbuurt, Noordburen, Stroe, Vatrop en Elft. De totale afstand van de betreffende Strade Bianche-routes is met zo'n 7 km toegenomen, en zijn dan ook — volgens mij — nóg aantrekkelijker geworden... ;)
Amstelmeerpad = voetpad
Het fraaie buitendijkse Amstelmeerpad is helaas gedegradeerd tot voetpad en daarom verwijderd uit het Wieringen-traject. Uiteraard kan het nog wel voor 'eigen rekening' meegepikt worden, maar de gps-route verloopt nu als volgt...
Afbeelding

Níet rechtdoor richting strand, maar linksaf over het gravelpad...
Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals linksaf, aangezien rechts omhoog richting Amstelmeerpad thans voltooid verleden tijd is...
Afbeelding
Afbeelding

Quarantainepad (250 m) optioneel
Voor deze singletrack (met een paar kleine kuilen erin) is 'in principe' een gravelbike (of zoiets) noodzakelijk. Dit pad loopt parallel aan de Rijksstraatweg en kan ter hoogte van de Kleine Quarantaineweg eenvoudig meegepikt worden. Even schuin naar rechts sturen en 250 meter verderop (vlakbij de onverharde Zandkuilweg) kom je vanzelf weer terug op de gps-route...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwelsloottrail (2,2 km) optioneel
Voor deze singletrack is eveneens 'in principe' een gravelbike (of zoiets) noodzakelijk. Deze track — onderdeel van de mtb-route in het Dijkgatbos — loopt parallel aan de Kwelsloot (rechts) en het verharde fietspad (links) en kan aan het begin van het Dijkgatbos eenvoudig meegepikt worden. Even rechtsaf slaan, volg de mtb-pijlen en 2,2 km verderop kom je vanzelf weer terug op de gps-route. Let wel, ook halverwege deze trail kom je even terug (zo'n 15 meter) op het naastgelegen fietspad, maar blijf dan nog gewoon de mtb-pijlen volgen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Halverwege even terug op het naastgelegen fietspad, maar blijf dan nog gewoon de mtb-pijlen volgen...
Afbeelding

Sfeerbeelden van het nieuwe Wieringen-traject...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5133
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 apr 2020 14:40

buzz schreef: 24 apr 2020 14:36 Updates
Bij de betreffende Strade Bianche-routes is het traject op en rond Wieringen grotendeels gewijzigd! Het fraaie buitendijkse Amstelmeerpad is helaas gedegradeerd tot voetpad en daarom verwijderd uit het Wieringen-traject.
Vrij recent dan, of alleen aan 1 kant van een bord voorzien.
Ik heb paar weken geleden nog het pad vanaf de andere kant genomen en niets van voetpad bord gezien.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2863
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 24 apr 2020 14:55

Rare vraag misschien, maar waar zijn de S en M versies gebleven? :D

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 apr 2020 15:04

Er staat momenteel niet alleen zo'n voetpadbord bovenop het dijkje, maar ook aan beide kanten van het buitendijkse klinkertraject.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4372
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 apr 2020 16:59

Is die wijziging definitief, of alleen nu voor de corona periode? Was namelijk wel een ontzettend mooi stukje pad.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 apr 2020 18:49

scottwilko schreef: 24 apr 2020 16:59 Is die wijziging definitief, of alleen nu voor de corona periode? Was namelijk wel een ontzettend mooi stukje pad.
Ik zou het niet weten, maar hoop 't uiteraard wel dat het een tijdelijke maatregel is. In dat geval komt het paadje t.z.t. ook direct weer terug in vorenstaande routes.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 24 apr 2020 19:47

Dat paadje langs het Amstelmeer kan ik me nog iets bij indenken, maar langs de Waddenzee was het nou ook weer niet zo druk met wandelaars ?

Schitterend opgelost weer !

Plaats reactie