Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 jun 2016 15:05

Gisteren nog even een 'lekker' rondje Gooimeer gereden. :) Omdat ik allereerst de 'Almere City Run' tegenkwam en dus moest omrijden en even later bij de Stichtsebrug de 'Triathlon van Huizen' is het rondje enigszins uitgegroeid naar rondom Almere Hout alvorens het Gooimeer te kunnen ronden. Een paar kilometer mee gereden gaf wel een kick van alle mensen langs het parkoers die je aanmoedigden. Enfin het weerbericht gaf aan dat er regenbuien opkomst waren dus maar een plastic regenjack mee genomen. Normaal doe ik dat niet want een plastic regenjack is wel leuk tegen de regen maar je wordt net zo nat binnen van het zweet.! Enfin, in Bussum al op de terugweg kwam de eerste korte regenbui dus toen maar het jack aangetrokken. Vlak bij huis in Almere met nog een paar kilometer te gaan kwam de regen met bakken uit de lucht en kwam ik nat tot op het bot thuis waar ik druipend op een handdoek mijn kletsnatte kleding in de woonkamer maar heb uitgedaan alvorens de douche heb opgezocht. ;)

https://www.strava.com/activities/606890552 ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 jun 2016 15:15

Hahaha, ja dat was een goed bakkie pleur dat gisteren zo rond 14:30 naar beneden kwam in Almere. Ik zat achter mijn PC te werken en zag het vanuit ZW donker worden vergezeld met wat klappen donder.

Ze hadden de City Run wat later moeten starten en er waren vele PR's gesneuveld zo snel sprinte iedereen om te schuilen onder het hotel.
Maar eigelijk wel lekker die hoosbui want koud was het niet. Lekkere warme zomerdouche en zeker lekker om in te hardlopen.
Laatst gewijzigd door Zorro op 13 jun 2016 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5679
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jun 2016 20:50

Niet vandaag maar afgelopen zaterdag.
's Ochtends in de regen in de auto gestapt richting Oudenaarde.
Ik had vol vertrouwen in weeronline.nl dat het droog zou zijn in Belgie.
Toen ik bij Antwerpen was kreeg ik er toch een hard hoofd in, wat een water kwam daar naar beneden.
Maar gelukkig was het bij Gent helemaal droog.
Aangekomen in Oudenaarde bleek dat de retro-ronde ook dit weekend was en er stonden een paar juweeltjes op de parkeerplaats.
Na het ophalen van een routekaart (nee, ik heb geen Garmin ;) ), ging ik lekker op weg voor de Blauwe lus.
Lekker rustig genieten was het motto van de dag en ik kwam zonder een trap te veel gedaan te hebben aan bij de Oude Kwaremont.
Omdat ik nog fris was ging het soepel omhoog met een rustig tempo.
De Paterberg was de volgende op de lijst en deze ging ik al wat moeilijker op.
Op het steilste stuk kon ik zelfs een klein praatje maken met een bewoner aldaar.
Zo langzaam ging het. :?
Maar boven zonder afstappen.
Daarna op naar de Koppenberg, deze was de laatste van de heuvels die ik zeker gedaan moest hebben.
Voor mij gingen er een paar landgenoten omhoog maar toen ik na de foto omhoog ging lag er één op de grond. hij ging te langzaam omhoog en viel dus om.
Maar hij ging terug om het opnieuw te proberen, respect.
Zelf ging ik lekker omhoog ook al was het zwaar.
Op het steile stuk onder de bomen schoot ik uit de linkerpedaal en dat zorgde ervoor dat ik af moest stappen.
Om weer verder te kunnen heb ik het lichtste verzetje geschakeld en ben weer opgestapt.
Gelukkig lukte het zo om toch fietsend boven te komen, blij met mijn triple. :mrgreen:
Vanaf nu was het een stuk makkelijker.
De afdaling van de Stationsberg op de kasseien vond ik wat minder maar dat hoort erbij.
De Taaienberg was leuk om te doen omdat ik die al eens gedaan heb zonder dat ik wist dat het de "Boonen-berg" was waar de Belgen elk voorjaar larisch over zijn.
Bij Ronse raakte ik de weg een paar keer kwijt omdat de bordjes niet altijd op een duidelijke plek stonden, hierdoor heb ik de Kruisberg gemist. :(
Nu was het zaak om terug richting Oudenaarde te fietsen.
Het laatste stuk ging aan de andere kant van de Schelde en ik zie daar de meerwaarde niet van.
Misschien is de meneer Willy Naessens hoofdsponsor van het CRVV want daar word je overduidelijk langs geleid. :roll:
Moe maar voldaan kwam ik weer terug op de parkeerplaats en ik had een heerlijke middag gehad.
Na eventjes gedouched te hebben in het CRVV ging ik met een blij gevoel weer terug naar huis.
Deze dag was de bijna 700 km in de auto zeker waard. :like:
http://www.strava.com/activities/605969099

Schelde
Afbeelding

Uitloper Oude Kwaremont
Afbeelding

Paterberg
Afbeelding

Afbeelding

Koppenberg
Afbeelding

Afbeelding

Ronse
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 13 jun 2016 21:34

Mooi verslag en mooie foto's, Theo!

i-mac

i-mac 13 jun 2016 23:02

Na 4 dagen verlof in Nederland had ik even behoefte om de benen te strekken. Aangezien de Rode Duivels vanavond hun ding mochten doen in Frankrijk, leek dit voor mij hét ideale moment om een rustige rit te rijden. Rustig in de betekenis van weinig verkeer op de weg. Omstreeks 20u05 haalde ik mijn Italiaanse volbloed ( :-) ) uit de garage en ging van start voor 50 km. Althans, dat was de intentie. Ik had voor alle zekerheid mijn lichtjes meegenomen, je weet immers nooit dat je lek valt en de rit wat later uitloopt. Maar goed, die lekke band bleef achterwege, en mocht ik dus genieten van een heerlijke rit. Geen Sporza radio op de iPod, maar wel Circus Maximus.

Bij thuiskomst (na ±2u24 en 70.2km) hoorde ik dat de Belgen weer met de voetjes op de grond stonden ...

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 jun 2016 19:27

i-mac schreef:Na 4 dagen verlof in Nederland had ik even behoefte om de benen te strekken. Aangezien de Rode Duivels vanavond hun ding mochten doen in Frankrijk, leek dit voor mij hét ideale moment om een rustige rit te rijden. Rustig in de betekenis van weinig verkeer op de weg. Omstreeks 20u05 haalde ik mijn Italiaanse volbloed ( :-) ) uit de garage en ging van start voor 50 km. Althans, dat was de intentie. Ik had voor alle zekerheid mijn lichtjes meegenomen, je weet immers nooit dat je lek valt en de rit wat later uitloopt. Maar goed, die lekke band bleef achterwege, en mocht ik dus genieten van een heerlijke rit. Geen Sporza radio op de iPod, maar wel Circus Maximus.

Bij thuiskomst (na ±2u24 en 70.2km) hoorde ik dat de Belgen weer met de voetjes op de grond stonden ...
En toch vind ik dat jammer. ;)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 15 jun 2016 12:12

Niet bepaald vandaag, maar in het kader van 'vorige week gefietst' hierbij een kort beeldverslag:

Reisdoel dit jaar was de Maurienne-vallei. Altijd een gokje wat betreft het weer, maar dat is 100% meegevallen, we konden vrijwel alle dagen droog fietsen, met uitzondering van wat nattigheid op de top van de Galibier en de Madeleine en 1 natte afdaling. Elke dag kunnen fietsen, en alle bekende cols in de buurt opgereden. Hieronder een selectie:

Op zondag naar de top van de Col du Galibier gefietst. Bij Valloire gaf het bord aan dat de col 'fermé' was, maar de tunnel was open. Bij de tunnel was de weg naar de col met een hek afgezet, maar na daarom heen te zijn gegaan kwam ik het volgende tegen: een sneeuwhoop op de weg, die om de bocht doorliep:

Afbeelding

Een eindje over de sneeuw gekluund, en de weg naar de top was vrij!
Nog wel wat sneeuw langs de kant van de weg:

Afbeelding

Schitterend uitzicht vanaf de top, ook de sneeuwhoop op de weg is goed te zien.

Afbeelding

Op dinsdag de Col de la Madeleine beklommen. Afgezien van wat volkomen verlaten en niet echt fraaie wintersportdorpjes een schitterende klim.

Bijna boven:

Afbeelding

En helemaal boven:

Afbeelding

Op vrijdag de Col de l'Iseran beklommen. Er werd nog hard gewerkt aan het sneeuwvrij maken van de route, maar de col was open! Onderweg langs metershoge sneeuwmuren gefietst. Voor de referentie: er staat een mountainbike tegen de rechterkant...

Afbeelding

En dan de top, de hoogste geasfalteerde pas van de Alpen:

Afbeelding

Topweek gehad, ruim 600 kilometer gefietst, meer dan 15.000 hoogtemeters gemaakt. Ik kan er weer even tegen... :like:
Eenvoud kenmerkt het ware.

Rubenjs
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2016 15:06

Rubenjs 15 jun 2016 14:35

canyon81 schreef:Niet bepaald vandaag, maar in het kader van 'vorige week gefietst' hierbij een kort beeldverslag:

Reisdoel dit jaar was de Maurienne-vallei. Altijd een gokje wat betreft het weer, maar dat is 100% meegevallen, we konden vrijwel alle dagen droog fietsen, met uitzondering van wat nattigheid op de top van de Galibier en de Madeleine en 1 natte afdaling. Elke dag kunnen fietsen, en alle bekende cols in de buurt opgereden. Hieronder een selectie:

Op zondag naar de top van de Col du Galibier gefietst. Bij Valloire gaf het bord aan dat de col 'fermé' was, maar de tunnel was open. Bij de tunnel was de weg naar de col met een hek afgezet, maar na daarom heen te zijn gegaan kwam ik het volgende tegen: een sneeuwhoop op de weg, die om de bocht doorliep:

Topweek gehad, ruim 600 kilometer gefietst, meer dan 15.000 hoogtemeters gemaakt. Ik kan er weer even tegen... :like:
Zo! Dat is een beste week. Volgende week ga ik de Col du Galibier op, zal de sneeuwkettingen meenemen ;)

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 15 jun 2016 15:01

Schitterende foto's Canyon81. Ik ben jaloers. ;)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

arie-jan
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2016 16:25

arie-jan 15 jun 2016 21:37

Eerste berichtje hier :). Na een middag vol regen met een paar spetters richting Hoek van Holland gegaan, langzaam kwam het avondzonnetje erdoor. Windje in de rug door de duinen, genieten zeg! Jammer van een aso-groepje die 2 kleine kinderen van de weg duwden bij het inhalen en niet even stopten. Klein omweggetje om de 100 vol te maken.

https://www.strava.com/activities/610359812

Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 16 jun 2016 06:27

Wolfhound32 schreef:Schitterende foto's Canyon81. Ik ben jaloers. ;)
+1
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2309
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 jun 2016 01:09

Gisteravond een stevige hardlooptraining (17 km). Vandaag — onder toeziend oog van een behaaglijk zonnetje — een aangenaam rondje van bijna 80 km gereden. Via rustieke dorpen als Rustenburg, Verlaat, 't Rijpje, Eenigenburg, Krabbendam en Bergen.

Afbeelding

Geen verplicht fietspad, doorgaans wel verplichte kost in 't Rijpje...
Afbeelding

Plaats reactie