Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 28 apr 2016 23:13

Vandaag samen met een maatje richting de muur van Huy. Had hem erg graag beklommen maar helaas ging het 10 kilometer voor Huy helemaal fout. Na een beklimming wil ik in de afdaling naar het buitenblad schakelen. Terwijl de ketting half op het buitenblad zit komt de derailleur los. Compleet afgebroken. Een flinke buts in het frame, 2 gebroken spaken en dus een flinke slag in mijn wiel.
Afbeelding

Gelukkig zonder persoonlijke schade tot stilstand gekomen.

Nu de schrik voorbij is zit ik nog wel wat met wat vragen. Dit mag toch na 1,5 jaar niet zomaar gebeuren! Valt dit nog onder garantie? Kan ik de schade verhalen bij Shimano? Is dit verzekerd als je NTFU lid bent? Of een reisverzekering?

De muur van Huy moet nog maar even geduld hebben.

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 28 apr 2016 23:38

weet het niet precies maar volgens mij zo op de 4de van klein af gerekend

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 29 apr 2016 05:32

Tja dat krijg je met zo'n nic name. Dan gebeuren er dingen die niemand kan verklaren! Pas maar op dadelijk is je fiets opeens verdwenen!

Lijkt een klassiek geval van te grote cassette (11-32 als ik het goed zie) en een derailleur met korte kooi. Als het deze combo is zal een beroep op garantie of coulance zinloos zijn. Ook al vertel je er bij dat hij achter op het vierde kransje zat.
o'7o

nibali
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

nibali 29 apr 2016 16:00

Klasse TumTumTum !
Mooi verslag, waarin bekende medeforum-leden voorbij komen.
Ik ben jaloers dat jij NU op Mallorca fietst. Ik moet nog 3 maanden wachten om er in hartje zomer m'n rondjes te kunnen maken. Col de Honor zet ik op mijn to-do-lijstje.
Specialized Venge Expert 2016

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6184
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 apr 2016 12:20

TumTumTum schreef:Aan GG die zo zijn best heeft gedaan om me wat zelfvertrouwen op de fiets te geven.
Dank je. Deze gaat voor het compliment van het jaar. Eerdaags maar een ritje samen maken en dan hoor ik graag het hele verhaal. Goed gedaan :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 30 apr 2016 12:32

Mooi verslag TumTumTum! Het is je gegund, zo'n mooie (fiets)vakantie.

Enne, als je geluk hebt, kom je terug als het hier ook mooi fietsweer is. De voorspellingen worden steeds gunstiger.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 apr 2016 14:15

Dank allen! De officiële collenbordfoto komt nog, die heeft iemand anders op zijn mobiel staan, maar deze is ook wel aardig.

Op dit gehuurde barreltje naar Palma gefietst langs een geocache route, donderdag. Het weer viel wat tegen, als in: het was bewolkt en "maar" 18 graden. Ook een plensbui gehad in Palma maar ik kon een cafeetje in vluchten en als ik jullie verhalen lees durf ik niet te klagen...de houtkachels aan...brr...
Oh...wat wel leuk was is dat ik met dit ding op een piepklein hellinkje een paar Duitsers op racefietsen inhaalde naar boven, vrolijk ¡Hola! roepend, vonden ze niet zo leuk geloof ik.

Afbeelding

Ben inmiddels weer thuis, aan alles komt helaas aan eind, ook aan een vakantie. Zonder te willen overdrijven was dit denk ik wel de vakantie waar ik al zo'n 5 jaar aan toe was.
Ook flink gewandeld en zelfs wat geklommen. Een geotrail gefietst op huurfietsen, waar we deze verlaten trein tegenkwamen die onderdeel was van een geocache. Je moest aan de hand van foto's in en rond de trein getallen vinden die informatie gaf over de cache, was erg tof. Ook nog avontuurlijke caches gedaan in stikdonkere onderaardse gangen van bunkers waar we met UV-lampjes aanwijzingen moesten vinden op de muren.
Ik heb in totaal 4 dagen gefietst waarvan 2 op de racefiets.

Afbeelding

Op het uiterste puntje van deze landtong lag ook een geocache...ik had deze in mijn eentje nooit gedurfd denk ik, wel veel klauteren en klimmen met handen en voeten.

Afbeelding

Overigens, een "strade bianche" van 31 km op soort opoefiets is best nog wel zwaar.
Veni. Vidi. Fietsie.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 30 apr 2016 14:58

Mooie foto's en een leuk verslagje weer TumTumTum!

i-mac

i-mac 30 apr 2016 17:37

Deze morgen onder een stralende zon gestart te Kortrijk voor de 2-jaarlijkse Verada-Follens Classic.

Dit is wat mij betreft dé best georganiseerde rit in Vlaanderen. En deze gaat door een streek die vele keren mooier en stiller zijn dan de Vlaamse Ardennen. En o, wat deden bepaalde hellingen toch pijn. Het melkzuur manifesteerde ferm vandaag bij de pieken tot 17%. En wat ging mijn hart tekeer bij deze zware inspanningen. Maar ach, wat ik heb toch genoten.

De organisatie doet er werkelijk alles om het de fietser aangenaam te maken. De bepijling is subliem (wel jammer dat men op één plaats werd gesaboteerd. Daardoor miste bijna iedereen een splitsing én een lus van 15km , inclusief 2 hellingen). Maar daar sta je machteloos tegen.

De bevoorradingen waren zeer uitgebreid, de vele vrijwilligers stonden klaar voor iedere vraag of probleem.

Deze tocht wordt maar om de 2 jaar op poten gezet, maar het resultaat is er dan ook naar. Voor amper €8 krijg je véél meer dan op veel andere plaatsen.

Best Nederlandse wielervrienden, ik kan jullie deze tocht van harte aanraden.

https://www.strava.com/activities/561019926 (GPS pas aangezet na ±40km :oops: )

Hartox
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41

Hartox 30 apr 2016 19:11

Vandaag eerste 100+ ritje van het jaar..

https://www.strava.com/activities/561111353

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 30 apr 2016 19:18

Vanochtend om 8.00uur vertrokken voor een solo rit naar Duitsland via Ommen en Hardenberg. Mooie route zo langs de Vecht. Duitsland is dan voor het idee, want wat is dat daar saai in de grensstreek. Ook het fietspad is daar behelpen.
Dan zijn we in Nederland maar verwend met onze fietspaden en routes.
Vanuit Duitsland via Almelo, Holten en Deventer weer terug naar de Veluwe en naar huis. Al met al een mooie tocht van 242 km en bijna 9 fietsuren.

Ik had de winterfleece aan, maar onderweg geen moment spijt van gehad. Had bij tijd en wijle nog een aardig koude buik. Maar goed, dat schijnt normaal te zijn rond deze tijd van het jaar. ;)

https://www.strava.com/activities/561055785
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 30 apr 2016 20:54

De 2e etappe giro gereden met een collega, van arnhem nijmegen.. Zzonder de plaatselijke rondjes toch tot 160km gekomen.. Ging lekker en leuk om al een beetje dat roze te zien

Plaats reactie