Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wielrenner ernstig gewond na val door betonblokken

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 20 dec 2015 15:48

Afschuwelijk weer zeg...

En tsja... Misschien is ie onwel geworden of zo. Als je niet weet wat er precies gebeurd is, kan je moeilijk de situatie verbeteren.

Maar als ik het zo zie, lijkt me het ook niet de veiligste oplossing, maar ben daar een leek in natuurlijk.

Hoop dat de fietser er boven op komt.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 20 dec 2015 16:21

Een paar jaar terug concludeerde de Universiteit van Groningen dat obstakels op fietspaden 1/3 tot 1/4 van het aantal fietsdoden in Nederland veroorzaken. Dit onderzoek vindt je bijna nergens meer, het is vakkundig onder tafel geveegd. Er is iets mis met het ontwerpen van fietspaden. Ik heb zelfs al discussie's met verantwoordelijke gemeenteambtenaren gehad die niet eens wisten dat er regels voor fietspaden waren.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 dec 2015 16:25

Vorige week was het ook al in het nieuws, fietsersbond is er in dit geval ook op tegen :

http://zaanstreek.fietsersbond.nl/thema ... nbHwmxIiM8

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio ... rlijk.aspx
De gemeente Wormerland laat weten dat de Engewormer in de recente herfstvakantie opnieuw is ingericht. ''Op dit wegvak rijden dagelijks circa vijfhonderd scholieren en de gemeente heeft de laatste weken enkel positieve reacties gehad ten aanzien van de verkeersveiligheid. De breedte van de fietsstrook is inderdaad niet geheel conform CROW, maar dit is het maximaal haalbare gezien de beperkte breedte van deze weg. Voor de herinrichting passeerden auto's in beide richtingen elkaar, met als gevolg een gevaarlijke situatie voor de fietsers en de bewoners. Omdat de snelheid is verlaagd van 50km/h naar 30km/h is voor deze oplossing gekozen'', aldus de gemeente.
Als je de reacties op dichtbij.nl leest, onduidelijk dat het blokken zijn en geen strepen...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 dec 2015 17:31

Quarantanove schreef: Precies , het is bedoeld om gewone fietsers te beschermen.
En daartoe funtioneert het natuurlijk prima.
Sport beoefening dus ook wielrennertje spelen hoort niet op de openbare weg maar op daartoe aangelegde accomodaties.
Veel mensen die met een racefiets de weg op gaan realiseren zich vaak onvoldoende dat ze gewoon weggebruiker zijn en zich moeten aanpassen aan de verkeerssituaties.
Anders gaan trainen op de parkoersjes van de wielerverenigingen.
En jij bent erelid van de weg-met-ons club ofzo?
Wat een kortzichtige reactie. Je moet wel over een totaal gebrek aan inlevingsvermogen beschikken wil je niet inzien dat deze "oplossing" als wegscheiding vragen om ongelukken is. Zoals nu blijkt.. :(
Of werk je zelf bij de gemeentelijke wegindeling?
Laatst gewijzigd door 53x11 op 20 dec 2015 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 dec 2015 17:53

@53x11
Met de predispositie "wielrennertje spelen" heeft deze persoon zichzelf al buiten de discussie geplaatst.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 20 dec 2015 18:01

Twee weken geleden reed ik hier ook langs. Ik kende dit stukje weg niet goed, bovendien was het al redelijk donker. Er zit een kleine slinger in het fietsgedeelte van de weg voordat je bij de betonblokken komt. Ik zag de blokken te laat en stuurde er te dicht langs. Even dacht ik dat ik ten val zou komen maar het lukte me om met mijn voorwiel tussen twee blokken door te sturen en met het achtrwiel hopte ik er overheen. Ik hield mij staande maar met mijn voorwiel schampte ik het blok met een beschadiging op mijn velg tot gevolg (gelukkig geen slinger in het wiel).
In mijn ogen zijn die blokken levensgevaarlijk omdat je niet meer kunt corrigeren als je te dicht in de buurt van de blokken komt.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 20 dec 2015 18:11

Vreselijk. Wat een ontzettend domme oplossing inderdaad die lage blokken zo op de weg. Dit kan niet anders dan bedacht zijn door iemand achter een bureau, die dagelijks alleen met de auto van en naar het werk rijdt. :dislike:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 dec 2015 18:18

NicoNB schreef:@53x11
Met de predispositie "wielrennertje spelen" heeft deze persoon zichzelf al buiten de discussie geplaatst.
Dat is waar. Totale l*l van de week lijkt me meer van toepassing op dit figuur.

Excuus, maar ik kan zooo pislink worden van alleen al de suggestie dat iemand die zichzelf half dood rijdt dat dus maar aan zichzelf te danken heeft (omdat hij op een fiets met krom stuur rijdt ofzo...?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16244
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 dec 2015 18:33

TumTumTum schreef:
Vooral iemand die nog nooit op een fiets heeft gezeten en vooral met zijn reet in een auto. Een auto rijdt er namelijk zo over heen en met een fiets ga je op je waffel als je onverhoopt tegenaan komt.
Het heeft niet zoveel met wielrennetje spelen te maken, oma op de boodschappenfiets komt ook ten val als ze er per ongeluk tegenaan rijdt.
Als ze dit laten liggen betekent dit ook een mooi extra bron van inkomsten voor de garages die een auto kunnen uitlijnen daar in de omgeving. Je rijdt hier met auto ook zo een paar honderd euro schade. Voor een fietser zijn de gevolgen helaas nog wel een beetje erger.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 dec 2015 19:12

Het is niet mijn bedoeling om nu weer eens allemaal te vertellen wat scholieren niet goed doen op de weg, maar je durft als gemeente (en Fietsersbond) toch niet met droge ogen te beweren dat dit de verkeersveiligheid zal verhogen.
Er is toch geen scholier die binnen dat randje zal blijven fietsen? Ja de binnenste, maar de anderen gaan toch echt links voorbij. Of zijn in dit deel van het land de scholieren heel erg braaf?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 20 dec 2015 19:36

Quarantanove schreef:
Ridley Noah flyer schreef:Het is natuurlijk een beetje dubbel. Wat die blokken liggen daar om de fietsen de ( scholier , ouderen ect )
Te beschermen tegen de auto,s die daar de binnen bocht nemen.
Daar tegen is het natuurlijk heel erg vervelend voor de wielrenner en hopelijk komt het goed.
Precies , het is bedoeld om gewone fietsers te beschermen.
En daartoe funtioneert het natuurlijk prima.
Sport beoefening dus ook wielrennertje spelen hoort niet op de openbare weg maar op daartoe aangelegde accomodaties.
Veel mensen die met een racefiets de weg op gaan realiseren zich vaak onvoldoende dat ze gewoon weggebruiker zijn en zich moeten aanpassen aan de verkeerssituaties.
Anders gaan trainen op de parkoersjes van de wielerverenigingen.
kennelijk zijn er op dit forum ook fietserhaters. :evil:

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 20 dec 2015 20:17

klimmer schreef:
Quarantanove schreef:
Ridley Noah flyer schreef:Het is natuurlijk een beetje dubbel. Wat die blokken liggen daar om de fietsen de ( scholier , ouderen ect )
Te beschermen tegen de auto,s die daar de binnen bocht nemen.
Daar tegen is het natuurlijk heel erg vervelend voor de wielrenner en hopelijk komt het goed.

kennelijk zijn er op dit forum ook fietserhaters. :evil:
Ik ben GEEN fietsen hater !!!!
die dingen liggen daar met een rede. Om fietsers te beschermen. Tegen auto's !
Het is niet leuk dat er een wielrenner tegen een rijd en bijna verongelukt.
En de mening in het tweede deel dat jij quote daar ben ik het niet mee eens. In tegendeel zelfs.
Laatst gewijzigd door Daniel1989 op 20 dec 2015 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie