Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 15 sep 2013 14:26

Vandaag de Johan vd Velde Classic gereden rond Breda. Voor de 110km gegaan en door een omgedraaid bordje is dat 120km geworden. Verder prima organisatie en prima uitgepijld.
Maar liefst 300 hm door de 25 viaducten die in het parcours opgenomen waren. Gelukkig had ik mijn klimwielen gemonteerd! :lol:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8572
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 sep 2013 14:38

Pukkeltocht voor 90% gereden In Duidsland bordjes weg of lagen op de grond dus 15km gemist,dan maar via een ommetje naar huis,nog effe lekker tempo gereden op de dijk met groepje uit Gent en 10km langs de Linge wind tegen ter afsluiting.Precies 100km gereden.632hm en 29,1 gem.
Vrouwlief had een heerlijke lunch klaar bij thuiskomst.
http://connect.garmin.com/activity/375987828
http://app.strava.com/activities/82566803
http://ridewithgps.com/trips/1801808
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 15 sep 2013 16:03

Niet vandaag, maar gisteren Boogies Extreme gefietst, de 160 km variant. Eerst nog wel wat regen, later droog en kwam het zonnetje er ook nog een beetje door. Erg genoten van het gezelschap waarmee we weg waren en de leuke klimmetjes. Iets minder genoten van het Belgische wegdek, dat lijkt wel ieder jaar slechter te worden...
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 15 sep 2013 17:00

Vandaag een rondje gedaan samen met m`n buurman.
Beetje raar weer, dus de arm stukken maar aangedaan, maar wel in de korte broek.
Krimpen aan de Lek, met de pont over naar Kinderdijk. We hoefden niet te betalen. Misschien omdat er zo`n grote groep fietsers de pont opging en die door een volgauto werden betaald, dachten ze zeker dat wij daar ook bij hoorden.
Kinderdijk, Alblasserdam, Papendrecht. Daar met 6 man meegereden. Wat ging dat hard. Nog nooit met een groepje mee gereden, maar dit vond ik wel leuk.
Beetje kletsen, tempo maken ( boven de 35 ) goed kijken en opletten.
Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam, Gorinchem, weer teug naar de brug omdat we naar Woudrichem wilden.
Dus de brug over, Sleeuwijk, Woudrichem.
En in Woudrichem bij het huis van Dokter Tinus wezen kijken.
Afbeelding

En ook nog een foto met mij zelf bij het huis.
Afbeelding

Weer terug naar de brug over de Boven Merwede, Schelluinen, door de polder naar Ottoland, Brandwijk, Bleskensgraaf, Oud Alblas, Alblasserdam, langs de molens van Kinderdijk. Lastig fietsen met al die toeristen.
Maar ja die mogen ook kijken wat Nederland allemaal te bieden heeft.
Kinderdijk de pont over en weer terug in Krimpen aan de Lek.
Best wel lekker weer.
Op de terug weg wel veel wind tegen.
Al met al een geslaagde dag.
83.5 KM. 3uur en een kwartier.

http://connect.garmin.com/activity/376041138
Merida Scultura Endurance 4000

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 sep 2013 18:46

Ik heb vandaag een lekker rondje gereden met een andere dame, vanuit Dordrecht richting Hoekse Waard (zij had nog nooit door de Heijnenoordtunnel gefietst), en daarna via Moerdijk en Biesbosch weer terug, zo'n 70 kilometer. Ik vond het arm- en beenstukkenweer. Ik was geloof ik wel de enige maar ik heb er geen minuut spijt van gehad.
Veni. Vidi. Fietsie.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 15 sep 2013 19:21

De fietstocht van vandaag...op het niveau van navigatie met de nieuwe fietscomputer een sof, waarschijnlijk door aan de verkeerde knopjes te zitten onderweg.
Het was mijn bedoeling van Zaandam naar Utrecht, van Utrecht naar Alphen a/d Rein - Leiden - Katwijk -Zandvoort -Heemskerk-Zaandam te rijden. Maar door het gepruts met de Garmin kwam het er niet van. Workshopje voor gebruik ervan krijg ik begin oktober, dan gaat het vast veel beter.
Om 09:07 vertrokken, via het Twiske naar Landsmeer en Amsterdam Noord, van daar uit langs Diemen naar Muiden, Weesp, Vreeland, Loenen a/d Vecht,
Breukelen en Maarssen naar Utrecht. Eenmaal bij de Domtoren bleek dat Livetrack, het systeem waarmee het thuisfront me kan volgen als ik fiets, er heel snel na vertrek uit Zaandam al mee gestopt was. Maar de route naar Utrecht had de Garmin wel "gepakt". Dat was deze: http://connect.garmin.com/activity/375920220. Door gedoe aan en met de Garmin heb ik de routeaanwijzing verbroken. Daardoor zijn de gegevens van de rit van Utrecht naar Woerden verlorgen gegaan. Pas in Woerden, waar ik besloot ipv door te rijden richting de kust, toch maar af te slaan richting Breukelen. In Woerden de Garmin weer aangezet. Ik heb het traject van Woerden naar huis over kunnen zetten van de Garmin naar de computer, maar kan toch niet bij de gegevens ervan, dus die moet ik u nog even schuldig blijven.
De route van Woerden naar Breukelen, ik had 'm nog niet eerder gereden, ik vond 'm wel lekker gaan, en het is een mooi stukje Utrechtse polder! Eenmaal in Breukelen de route van de heenweg weer opgezocht, om die weer huiswaards te volgen. Ook dat stuk ging weer lekker, met de al aanwakkerende wind in de rug.
Eenmaal weer in Amsterdam via het winkelcentrum Boven het IJ teruggereden, waarbij ik vlak voordat ik het Twiske weer inreed, regenspatten voelde. Daardoor vanuit het Twiske gekozen voor de kortste route naar huis, door de Oostzaner kerkstraat en langs Poelenburg.
Het traject van Zaandam naar Utrecht was 80 kilometer lang. In Utrecht leidde de Garmin me door een bepaalde instelling weer naar huis, dat wilde ik nog niet, zodoende een fors extra rondje door Utrecht, van ca. 6 km gemaakt, voordat ik weer op weg was naar Woerden, dat 15 km verderop lag. Voor het traject van Woerden naar huis bleek de afstand 76 km. Zoals aan het begin van deze update al gezegd werd, ik wilde een grote ronde rijden, een van 203 km, maar dat is uiteindelijk dus ( 80 + 6 + 15 + 76 =) 177 kilometer geworden.

Reconstructie van de hele route:

http://connect.garmin.com/course/4782557

Bedankt voor het lezen
Laatst gewijzigd door ErikDignum op 15 sep 2013 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 15 sep 2013 19:23

TumTumTum schreef:Ik heb vandaag een lekker rondje gereden met een andere dame, vanuit Dordrecht richting Hoekse Waard (zij had nog nooit door de Heijnenoordtunnel gefietst), en daarna via Moerdijk en Biesbosch weer terug, zo'n 70 kilometer. Ik vond het arm- en beenstukkenweer. Ik was geloof ik wel de enige maar ik heb er geen minuut spijt van gehad.
Ik had over m'n wielershirt m'n dikkere fietsjack maar aangetrokken. Had ik ook geen moment spijt van.

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 15 sep 2013 20:26

TumTumTum schreef:. Ik vond het arm- en beenstukkenweer. Ik was geloof ik wel de enige maar ik heb er geen minuut spijt van gehad.
Nope, je was niet de enige. Ook ik ben met een jackie en een collant onderweg geweest. Beetje vroeg vertrokken (08:00) en ik heb geen spijt gehad van m'n winterse uitdossing.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 15 sep 2013 21:17

Vanmiddag voor de buien twee uur door het Drentse land gefietst.

Afbeelding

Door Anderen richting Rolde

Afbeelding

Langs heeeel hoog maïs

Afbeelding

Naar Grolloo

Afbeelding

Langs veel schapen

Afbeelding

Over het fietspad terug naar Gieten, Eext en Annen.

Stevige wind, maar prima fietsweer. Wel armstukken aan gedaan en daar was ik vandaag ook erg blij mee!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1755
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 sep 2013 09:15

Gisterenochtend nog maar een 2e ritje op de MTB bij Plettenberg gedaan. De marathon gelaten voor wat het is, ook niet bij start gekeken. Nee, op het gemak een uurtje of 3 toeren.
Ondanks de regen van zaterdag niet veel modder en vrij veel offroad kunnen doen. Ook een paar stukken asfalt die richting de 15% gingen en dan met 24/36 omhoog kruipen. Maar beentje protesteerde gelukkig niet.

Onderweg genieten van de mooie uitzichten zoals onderstaand plaatje
Afbeelding

Na 52 km en 1.300hm (Strava overdrijft met zijn 1.800 hm) meer dan tevreden terug en de fiets weer eens lekker onder een beetje modder. http://app.strava.com/activities/82546696
In ieder geval meer dan leuk en vooral nuttig weekend, want weet dat MTB' en ook redelijk gaat.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 18 sep 2013 08:34

Afgelopen weekend de Mont Ventoux 2x gedaan, was het minimale doel, wilde eigenlijk 3x maar kramp in de hamstrings gooide roet in t eten!

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 18 sep 2013 16:18

Vandaag de laatste fietsrit van de vakantie in Toscane. Had een route via het prachtige achterland uitgestippeld naar Massa Marittima. Dus reed ik via Venturina naar Suvereti. Vervolgens over de SP19 en SP143 (Strada Provinciale Marsiliana) naar Massa Marittima.

Na Massa Marittima ben ik linksaf de SP22 opgedraaid. Dit bleek een weggetje met erg steile passages tot wel 15%. Voordeel in mijn geval is dan dat ik niet hard fiets en goed van de omgeving en natuur kan genieten. De mooiste vlinders en libellen vlogen er rond en de uitzichten waren adembenemend. Maar dat was het klimmen ook haha! 

Die weg helemaal afgereden door San Lorenzo en over de Via Independenza naar Venturina en weer terug naar het park. Totaal 80 km gefietst maar met de conclusie dat ik liever met forse tegenwind fiets. Een klimmer zal ik nooit worden. Damn, die verdomde zwaartekracht ook!

Afbeelding

Plaats reactie