Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 19 jul 2013 00:26

Hallo,

Mijn naam is Joost, woon in Breda. En ik wil al een aantal jaar een fiets kopen. Steeds komt het er niet van, en nu zit ik nog steeds in de bank. E de conditie wil niet meer zo, haha.

Bovendien heb ik jaren gemountenbiked, en fietsvakanties gehad, en ik wil wel weer eens van zo een berg af.

Ik heb me aangemeld, na lang lurken om wat vragen te stellen. Mijn fiets wordt een caad 10, ik weet alleen nog niet goed welke, maar daar kom ik mbv dit forum wel uit.

Gebruikersavatar
Kanonrijdster
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2013 12:18
Locatie: Maarssen (Utrecht)

Gebruikersavatar Kanonrijdster 19 jul 2013 12:25

Hallo daar!

Ik ben Kim, 29 jaar en woon in Maarssen. Twee jaar geleden fanatiek begonnen met spinninglessen, daarna compleet verslaafd geraakt aan fietsen en van mijn vakantiegeld recentelijk mijn eerste (en wellicht niet de laatste) Cannondale gekocht. Maak per week gemiddeld 140 kilometers, gemiddelde rit heeft een lengte van 45/50 km, mijn langste rit sinds de aankoop van "het Kanon" is 72 km in iets meer dan 3 uur.

A.s. zondag ga ik mijn eerste toertocht fietsen: Tour du Jour toertocht Utrechtse Heuvelrug. Om te beginnen eerst de 65 km maar doen. Heb hier onwijs veel zin in!

Mochten er op dit forum mensen uit omg. Maarssen/Utrecht komen, en eens een keer willen samen fietsen: lijkt me leuk!

Groet Kim aka Kanonrijdster ;-)

Afbeelding
*Zoef zoef*

Gebruikersavatar
cruijffie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2013 12:40
Locatie: Betuwe Kesteren

Gebruikersavatar cruijffie 21 jul 2013 13:19

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sjaak, 34 jaar en kom uit de Betuwe. Fiets nu al een jaar of 4 voor mijn plezier en om me conditie op peil te houden. Heb eerst een mountainbike gehad, maar dat was niet helemaal mijn ding. Toen een Cube streamer gekocht waar ik met veel plezier mee fiets.
Kijk al lange tijd mee op dit forum, nu toch maar eens aanmelden!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 jul 2013 17:59

Sloopkogel schreef:Hallo allemaal,

Ik ben Robin, 34 jaar, verloofd en trotse vader van een zoon en dochter (7 jaar en 1 jaar).
In het verleden heb ik veel aan fitness gedaan en ook liep ik 3 dagen in de week hard. Nu, na een periode van 4 jaar totaal niets te hebben gedaan, heb ik vorige week besloten een fiets te kopen om daarmee lekker lui vet (1.70m 78kg) weg te trappen. Het is de Merida Speeder T3 Gent (2013) geworden.

Ik hoop hier veel kennis op te doen :D

Afbeelding

Geweldige gebruikersnaam!! Sloopkogel. Daar moest ik wel even om lachen eigenlijk.

martend
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2013 19:36

martend 22 jul 2013 21:42

G'dag :)
Mijn naam is dus Martend, op dit moment nog 40 jaar, geen midlife crisis :) En op het moment alleen een relatie met mijn fiets. \o/ Heb eerder veel aan wielrennen gedaan, maar moest verplicht rust nemen vanwege een hardnekkige knieblessure. Werd tijdens mijn rustperiode ingehaald door het leven en door al die drukte is het er niet meer van gekomen om op de fiets te stappen. Maar het is altijd blijven kriebelen, omdat ik het fietsen miste. Heb daarom in het begin van het jaar het besluit genomen om weer te gaan fietsen, eerst op een verantwoorde manier wat gewicht bij mijzelf besparen, daarna wil ik het niveau bereiken en behouden wat mij in staat stelt om mee te fietsen in mijn plaatselijke tourclub.

Claassen2501
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:27

Claassen2501 26 jul 2013 16:52

Mezelf al in een paar topics bemoeid, dan toch maar even voorstellen.

29 jaar, gelderland, fiets nu 3 maanden! Dus weet er eigenlijk niets van... :) Hoop door dit forum wat beter bijgepraat te worden over bepaalde zaken.

Gebruikersavatar
Innertkirchen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2013 13:11
Locatie: Hoofddorp
Contact

Gebruikersavatar Innertkirchen 27 jul 2013 13:23

Hoi mijn naam is Jeroen en woon in Hoofddorp.

Ik fiets regelmatig op mijn twee jaar jonge racefiets door de polder en de duinen. Niet heel snel overigens anders kan niemand mijn racefiets bewonderen. Hiervoor had ik een Batavus X light en ben nog steeds heel trots op die fiets, altijd goed onderhouden. Maar dus sinds twee jaar een Koga Miyata van carbon en ben daar wel heel erg blij mee. Het is jammer dat als je op je eigen fiets zit je deze dan zelf niet kan bewonderen. Gelukkig staat Nederland vol huizen met grote ramen die de fiets goed weerspiegelen.

Verder ben ik bijna elk jaar in de zomer in Zwitserland in Innertkirchen waarvandaan ik naar bevoorbeeld Interlaken, Grosse Scheidegg en Grimsel fiets. Echt genieten is dat als je als schildpad dan eindelijk bovenkomt!

Ik zocht onlangs een fietsmaatje voor in de polder maar tot nu toe geen reacties. Ik heb ook een auto waarin ik soms mijn racefiets gooi en dan heel ergens anders ga fietsen. Dit jaar ook meegereden met de Boretti tour, hoop dat soort dingen vaker te gaan doen.

Dit jaar weer naar Zwitserland in augustus heb er zin in! Ik hoop informatie op te doen op dit forum over leuke plekken om te fietsen en technisch inzicht beetje te verbreden en natuurlijk om de verhalen van andere fietsers te lezen!


Afbeelding



Groetjes Jeroen

Djona
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 jul 2013 18:17

Djona 28 jul 2013 00:51

Hoi allen,

Mijn naam is Jonathan, 24 en woon in Amsterdam.

Ik kwam dit forum tegen tijdens de start van mijn huidige zoektocht naar mijn eerste racefiets.
Om eerlijk te zijn heb ik in mijn 'jonge jaren' niet zo veel gehad met het wielrennen. Mijn fietservaring stopte dan ook bij de dagelijkse ritjes op de stadsfiets/mountainbike.
Het keerpunt was een bezoekje aan de Col du Tourmalet in 2010. Ik besloot mee te gaan naar de finish en stond versteld van de snelheid waarmee die gasten omhoog knalden. Toen een bezoekje aan de ronde van San Sebastian mij ook nog eens toonde dat er behoorlijk wat tactiek bij deze sport komt kijken was ik als sportgek om. Vanaf dat moment ben ik de tour maar ook de Vuelta en de Giro gaan volgen.

Nu denk ik al enkele zomers aan het kopen van een racefiets en vond dat het nu maar eens tijd is om de daad bij het woord te voegen. Omdat ik eigenlijk weinig weet van een racefiets maak ik dankbaar gebruik van de FAQ's en de recensies van winkels op dit forum.

Hier onder een foto van het bezoekje aan de Tourmalet.
Afbeelding

eus
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2013 10:25

eus 28 jul 2013 09:13

Dag allemaal,

Even voorstellen. Ik ben Robert, 36 jaar uit Woerden en fiets een jaar of 7 om in conditie te blijven. Via een mountainbike naar een Merida fitness bike en nu een Bianchi Nirone 7. Komende winter ben ik van plan een nieuwe fiets op te gaan bouwen, vandaar dat ik hier rond speur voor tips en advies.

Afbeelding

Fonsbob
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2013 12:48

Fonsbob 29 jul 2013 13:11

Hoi allemaal,

Ik ben Fons, 29 jaar, uit Rotterdam. Ik gebruikte altijd al een fiets voor dagelijks vervoer, maar sinds vorig jaar heb ik een Cube SL Cross gekocht, tot nu toe bevalt het goed. Helaas heb ik door het afronden van mijn studie dit jaar nog niet veel gefietst. Ik ben ook nog op zoek naar fietsmaatjes in de omgeving. Ook hoop ik hier wat tips te vinden voor de aanschaf van een computer en schoenen.

JackieD
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:08

JackieD 02 aug 2013 19:37

Mijn eerste bericht, dus eerst maar eens voorstellen;

Ben 25 jaar, sinds vandaag in het bezit van een Giant TCR Rabobank 105 afgemonteerd.
Zit normaliter 5 dagen per week in de sportschool (krachttraining) en nu dus ook iets meer cardio!

Vanavond mijn eerste ritje gemaakt van 32.50 kilometer. De eerste 20 gingen lekker maar daarna kwam ik niet meer boven de 26 uit :)

sleepkoning
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2013 17:35

sleepkoning 05 aug 2013 10:52

Bij deze zal ik mezelf ook even voorstellen:

Mijn naam is Martijn, ik ben 32 jaar, ik woon in Breda en sinds kort actief op de racefiets.
Een tijdje geleden ben ik begonnen op een oude (via marktplaats aageschafte) Koga Miyata racefiets om te kijken of ik het leuk zou vinden. Deze test is positief uitgepakt en vorige week heb ik een nieuwe racefiets gekocht, te weten een Gazelle Exquise LTD 2013 met Ultegra/105 mix afmontage.

Op dit moment rij ik gemiddeld 3x per week en dan afstanden van 35-45 km. ik zal dit forum vooral afstruinen naar tips voor onderhoud, reparaties en mogelijke tips voor leuke fietsroutes.

Plaats reactie