Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

lansalot
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2009 12:16

lansalot 21 aug 2009 12:34

Hallo allemaal,

Ik heb mij net 10 seconden geleden weten aan te melden dus hier mijn voorstelrondje.

Ik ben Michel van der Lans, 31 jaar (over twee weken 32). Ik woon samen met mijn vrouw in Buren (Gelderland). In een ver verleden heb ik eens een racefiets gehad (volgens mij van het merk Locomotief, maar dit weet ik niet zeker meer) die ik van mijn vader had gekregen. Hierna heb ik een mountainbike gehad (Giant). Sinds kort ging het toch weer kriebelen en hebben mijn zwager en ik besloten samen te gaan fietsen. Dit betekende dus ook een nieuwe racefiets. Inmiddels hebben we die twee weken geleden gekocht bij Cycle Center 53-11 en het is een Sensa Lombardia Ultimo Special Deal geworden. Deze hebben we helemaal zoals die aangeboden wordt gelaten, dus met Ultegra en de Quasar Qa30 wielen. Helaas was mijn fiets nog niet helemaal klaar dus die ga ik als het goed is morgen halen!!! Wel van de winkel een tijdelijke fiets meegekregen (Colnago, dit was een ex Rabobank fiets) om toch al wat kilometers te kunnen maken met mijn zwager. Dit vond ik wel goede service.

Direct ook beide alle verder benodigdheden gekocht (shirt, broek, schoenen, helm, sokken, extra bidonhouder etc.). Tevens een fietsdrager van Thule (9103) gekocht, want de fietsen moeten over drie weken wel mee naar de Languedoc in Frankrijk! Dat wordt afzien heb ik al gezien op Google Maps en Bing Maps!!!

De komende weken nog even proberen veel kilometers in de benen te krijgen!!!

Nou dit is dus het eerste bericht van hopelijk velen. Groeten,

Michel

danthaman
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 aug 2009 17:08

danthaman 24 aug 2009 00:17

Goedenavond allemaal!

Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum omdat ik deze zomer weer vol goede moed begonnen ben met het trainen op een racefiets. Een grijsgroene Koga met Shimano 105 onderdelen.

M'n hele jeugd heb ik redelijk fanatiek gefietst - zij het alleen in de zomer en in de vakanties die we in de Ardeche als familie hadden. We zaten in die vakanties in een tentje bovenop een bergje. Een klim van zo'n 6 km, 300 meter hoogte verschil. Iedere ochtend reed ik met pa naar beneden om vers brood te halen en natuurlijk reden we weer naar boven. Ik knalde dat klimmetje zonder training 53X14 omhoog.... doet nog steeds pijn aan m'n knieën.
Anyhow, vanaf m'n 20ste niet zo gek veel meer gefietst. Zo-af-en-toe pakte ik m'n fiets, maar dat was wellicht 2x per jaar.
4 jaar geleden (was toen 25) heb ik bovengenoemde Koga 2de hands gekocht, maar pas sinds deze zomer ben ik echt weer lekker aan het fietsen. EN WAT BEVALT HET GOED! Heerlijk om weer regelmatig rond te fietsen.

Zoals ik altijd gedaan had, trainde ik "constant in het rood", omdat ik dacht dat je daarmee je conditie en snelheid het snelst kon "oprekken". Zat constant met 180 hbpm op de fiets en afgezien van dat het me een hoop pijn en gehijg opleverde, bracht het niet zoveel.
Gisteren kwam ik op dit forum terecht middels een GOOGLE-search op "wielrennen gemiddelde snelheid omhoog" en toen hoorde ik voor het eerst van m'n leven over 'hartslag zones', 'duurtraining (D1 en D2)', 'interval training', etc... Dank daarvoor, beste forummers!. Ben meteen op zoek gegaan en middels zitvlees.nl heb ik meteen uitgezocht wat mijn hartslagzones zijn.... Ik zag beetje tegen m'n eerste D1-duurtraining op, want ja, hoe leuk kan het nu zijn om met een hartslag van 152 (pl. min. 31 km/h) te blijven fietsen. Gisteravond toch maar meteen de koe bij de horens gevat en op de fiets gestapt voor een rondje "zaltbommel". Heerlijk! Wat een genot om niet hijgend en snotterend over de wegen te fietsen.
Helaas heb ik Zaltbommel niet mogen bereiken; ik strandde in Genderen met m'n eerste lekke band op een racefiets ooit (als rasechte optimist had ik natuurlijk geen reserveband/plakspullen bij me)...

Voor de toekomst ben ik van plan om me zo snel mogelijk aan te sluiten bij een wielrenclub (wie kent er nog een leuke in de buurt van Sleeuwijk?) met de hoop dat ik volgend jaar als amateur wat wedstrijden kan fietsen. Om dit te halen zal ik voor het winterseizoen naar een tacx trainer gaan kijken, cassette updaten (kleinste is nu 15 tanden...), trainingsmethode opstellen, etc...
Jullie zullen de komende tijd dus nog wel van me horen met allerhande vragen. Natuurlijk hoop ik ook positieve inbreng te kunnen leveren op posts van anderen!

Dat het fietsseizoen nog maar lang mag duren in 2009 en wellicht tot ooit (ik zwaai naar iedere wielrenner die ik tegenkom!).

Groet, Daniel
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 24 aug 2009 00:43

Hier ook een beginner. In afwachting van mijn eerste racefiets, Sensa Umbria Special, me alvast maar aangemld hier op het forum. Ben 32 jaar een woonachtig in Dongen noord brabant.

Groeten Maurice

dong
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2009 01:38

dong 26 aug 2009 12:34

Hallo liefhebbers,

Ik, Khoa, zal mij ook even voorstellen; ben 28 jaar en ook een beginnende fietser. Heb jaren lang op niveau tennis en hockey gespeeld. Door werk ben ik helaas minder flexibel in tijd en daardoor helaas niet 100% te kunnen geven.

Afgelopen vakantie in Frankrijk heb ik een mooie afstand gefiest in de Borgogne en dus direct 'addicted' geworden aan het fietsen. Dus ik heb nu mooi een nieuwe sport gevonden waar ik mij geheel op kan storten.

Ben daarom nu op zoek naar een nieuwe fiets, want op het ouwtje van mijn pa, een Raleigh uit 1992, is wel heel erg karig. Heb al gemerkt dat het voor mijn lengte best lastig is, 1.63 meter lang (kort) en binnenbeenlengte 75 cm. Iemand toevallig aanbevelingen hiervoor? :D

In ieder geval al hele mooie topics op deze forum gelezen en nu flink wat asfalt wegvreten.

Groet,
Khoa

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 26 aug 2009 13:46

Welkom, wat voor Raleigh is dat? Je hebt iig een vrij klein frame nodig, gebruik de zoekknop voor "framemaat" en je komt voldoende leesvoer voor een avondje tegen.
You should see me go downhill...

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 01 sep 2009 16:11

hey allen!

ik ben wendy ik ben 26 lentes jong! Toen ik ongeveer 8 jaar was ben ik begonnen met wielrennen en sindsdien veel gefietst! Afgelopen zomer heb ik een nieuwe fiets gekocht met eindelijk een triple voor en klikpedalen en schakelen aan stuur.. sindsdien heerlijk veel gefietst en ben hier om gewoon lekker mee te lezen en ideeen en info op te doen voor fietstochten!

groetjes wendy
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 01 sep 2009 19:55

ik ben joris en ben 22 jaar. ik beweeg eigenlijk al jaren niet, en heb sinds enkele weken besloten om dan toch een fiets aan te schaffen, aangezien ik het toch al jaren volg en enkele vrienden ook fietsen. ik heb een bianchi aangeschaft met tiagra, volgens mij wel een mooie beginnersfiets. ik ben dus nog helemaal groen, en heb ook nog niet echt veel kilometers gemaakt. ik maak nu ritjes tussen de 25-50km, maargoed, je moet ergens beginnen ;)

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 02 sep 2009 22:03

Hallo,

Ben Albert Jan, 44 jaar en heb onlangs besloten toch maar weer eens wat aan sport te gaan doen.

20 jaar geleden een mooie racefiets (Panasonic DX5000 met Shimano 600 ultegra) gekocht met de ambitie veel te gaan fietsen. Het 1e jaar ook gedaan, maar daarna naar hartje A'dam verhuisd. Gevolg: fiets 19 jaar in de garage gehangen bij mijn ouders :rolleye:

Alleen in de vakanties wat gefietst in al die jaren, maar nooit echt conditie opgebouwd. Woon nu in Assen en kan eigenlijk geen excuses meer bedenken om niet te fietsen als inwoner van de fietshoofdstad van Nederland :D. Dus nu maar weer rustig begonnen met wat kortere ritten en heb er veel plezier in.

M'n sportieve ambities zijn niet zo hoog. Gewoon lekker bewegen en genieten van de mooie natuur is voldoende.

Groet Albert Jan

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 11 sep 2009 12:54

Hoi,

Ik ben Ferdinand en ben 22 jaar oud (ja, oud toch al wel). Fiets vanaf mijn vijftiende maar nooit echt fanatiek.
Dit jaar was het wat serieuzer. Zat begin juni aan 2500 kilometer (wat voor mijn doen erg veel is) en toen brak mijn frame. Omdat ik de luxe had daarna af en toe de fiets van mijn broer te gebruiken en sowieso geen snelle beslisser ben heb ik nog altijd geen nieuwe en dus is het seizoen wel zo'n beetje verloren gegaan.
Volgend jaar beginnen we met frisse moed opnieuw. Ik kijk er nu al naar uit.

Ik vermoed dat ik me hier vooral zal beperken tot meelezen, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.

wielerhuisdeheij
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2009 22:49

wielerhuisdeheij 13 sep 2009 23:07

Najah ik zal me ook eens voorstellen dan

Ben Peter 27jaar en ben sinds een maandje of 5 weer actief aan het fietsen
Daarvoor ca 14jaar niet meer echt op rrn fiets gezeten maar ben nu weer bezeten van het fietsen en de fietsen uiteraard

Mijn fiets is momenteel een Granville Fuse 1.0 carbon
XTR afgemonteerd op de voorderalleur en wielen na deze zijn van XT

http://img182.imageshack.us/i/fusevoorkant.jpg

Omdat ik altijd op de weg rij met de MTB wordt deze verkocht en komt er een Bos MTB bij en een race fiets
Met bos MTB bedoel ik een MTB wat goedkoper is dan de Fuse wat ik nu heb
De keuze is vanmiddag gemaakt en het is een Granville Pulse Team geworden
Een behoorlijk licht alu frame wat met SLX of LX afgemonteerd gaat worden

http://img178.imageshack.us/i/img0571q.jpg

Kwa racefiets ben ik helemaal verliefd op de Wilier Cento1 waarvan ik morgen (maandag) de prijzen ga krijgen
Als die redelijk betaalbaar is dan wordt die bestelt en naar alle waarschijnlijkheid komt er dan een Chorus groep op

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 14 sep 2009 00:20

Erwin, woonachtig in Zutphen, 31 jaar. Na 15 jaar niet (actief) gefietst te hebben (wel gerookt, gedronken en gefeest, wielrennen wel actief gevolgd) gestopt met roken en in april weer een 'el cheapo' fiets gekocht om te kijken of het nog leuk was, een Raleigh team race bij de lokale FM.

Naast het voetballen (2/3 keer per week) nog ongeveer 3000 km gefietst tot op heden. Wat mij betreft worden er dit jaar nog veel meer kilometers gemaakt.

Aangezien het voetbalseizoen weer is begonnen wordt het wel iets lastiger, maar als eigen baas kun je ook overdag fietsen en 's avonds werken :).

Zit de hele zomer al te lezen op het forum hier, maar de registratieknop had ik nog niet ontdekt. Ik ben inmiddels op het forum een dagelijkse lezer geworden.

Besloten om eind dit jaar of begin volgend jaar een wat duurdere fiets te kopen, ik weet alleen nog niet precies wat en volgend jaar de Franse Alpen eens op te gaan zoeken (afgelopen winter eraf geskied in La Plagne, maar het lijkt me ook waanzinnig om daar eens bergop te fietsen).




Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 14 sep 2009 22:43

Heej,

ik ben Rik, 28 jaar, en na 9 jaar uit de sportroulatie geweest te zijn door een behoorlijk slepende knieblessure ben ik nu weer (na een geslaagde operatie) aan het fietsen geslagen. Eerst om te kijken of ik het nog wel kon, toen gekeken hoe ver ik kon gaan en inmiddels weer behoorlijk fanatiek. M'n oude fiets (een Giant uit het jaar kruik) voldeed niet meer, een nieuwe Canyon is besteld en zal naar verwachting volgende week geleverd worden.
Ik fiets ongeveer 150 tot 250 km per week, regelmatig een toertocht, zoals AGR, Limburgs Mooiste, enz.
Ik lees al een poosje mee op dit forum, erg leerzaam en nuttig!
Binnenkort is mijn nieuwe fiets te bewonderen in het Canyon-topic.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie