Het Stel-je-eens-voor-Topic

Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
fwr
Forum-lid

Gebruikersavatar fwr 11 sep 2009 12:54

Hoi,

Ik ben Ferdinand en ben 22 jaar oud (ja, oud toch al wel). Fiets vanaf mijn vijftiende maar nooit echt fanatiek.
Dit jaar was het wat serieuzer. Zat begin juni aan 2500 kilometer (wat voor mijn doen erg veel is) en toen brak mijn frame. Omdat ik de luxe had daarna af en toe de fiets van mijn broer te gebruiken en sowieso geen snelle beslisser ben heb ik nog altijd geen nieuwe en dus is het seizoen wel zo'n beetje verloren gegaan.
Volgend jaar beginnen we met frisse moed opnieuw. Ik kijk er nu al naar uit.

Ik vermoed dat ik me hier vooral zal beperken tot meelezen, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.

wielerhuisdeheij
Forum-lid

wielerhuisdeheij 13 sep 2009 23:07

Najah ik zal me ook eens voorstellen dan

Ben Peter 27jaar en ben sinds een maandje of 5 weer actief aan het fietsen
Daarvoor ca 14jaar niet meer echt op rrn fiets gezeten maar ben nu weer bezeten van het fietsen en de fietsen uiteraard

Mijn fiets is momenteel een Granville Fuse 1.0 carbon
XTR afgemonteerd op de voorderalleur en wielen na deze zijn van XT

http://img182.imageshack.us/i/fusevoorkant.jpg

Omdat ik altijd op de weg rij met de MTB wordt deze verkocht en komt er een Bos MTB bij en een race fiets
Met bos MTB bedoel ik een MTB wat goedkoper is dan de Fuse wat ik nu heb
De keuze is vanmiddag gemaakt en het is een Granville Pulse Team geworden
Een behoorlijk licht alu frame wat met SLX of LX afgemonteerd gaat worden

http://img178.imageshack.us/i/img0571q.jpg

Kwa racefiets ben ik helemaal verliefd op de Wilier Cento1 waarvan ik morgen (maandag) de prijzen ga krijgen
Als die redelijk betaalbaar is dan wordt die bestelt en naar alle waarschijnlijkheid komt er dan een Chorus groep op

erwinb
Forum-lid

erwinb 14 sep 2009 00:20

Erwin, woonachtig in Zutphen, 31 jaar. Na 15 jaar niet (actief) gefietst te hebben (wel gerookt, gedronken en gefeest, wielrennen wel actief gevolgd) gestopt met roken en in april weer een 'el cheapo' fiets gekocht om te kijken of het nog leuk was, een Raleigh team race bij de lokale FM.

Naast het voetballen (2/3 keer per week) nog ongeveer 3000 km gefietst tot op heden. Wat mij betreft worden er dit jaar nog veel meer kilometers gemaakt.

Aangezien het voetbalseizoen weer is begonnen wordt het wel iets lastiger, maar als eigen baas kun je ook overdag fietsen en 's avonds werken :).

Zit de hele zomer al te lezen op het forum hier, maar de registratieknop had ik nog niet ontdekt. Ik ben inmiddels op het forum een dagelijkse lezer geworden.

Besloten om eind dit jaar of begin volgend jaar een wat duurdere fiets te kopen, ik weet alleen nog niet precies wat en volgend jaar de Franse Alpen eens op te gaan zoeken (afgelopen winter eraf geskied in La Plagne, maar het lijkt me ook waanzinnig om daar eens bergop te fietsen).

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 14 sep 2009 22:43

Heej,

ik ben Rik, 28 jaar, en na 9 jaar uit de sportroulatie geweest te zijn door een behoorlijk slepende knieblessure ben ik nu weer (na een geslaagde operatie) aan het fietsen geslagen. Eerst om te kijken of ik het nog wel kon, toen gekeken hoe ver ik kon gaan en inmiddels weer behoorlijk fanatiek. M'n oude fiets (een Giant uit het jaar kruik) voldeed niet meer, een nieuwe Canyon is besteld en zal naar verwachting volgende week geleverd worden.
Ik fiets ongeveer 150 tot 250 km per week, regelmatig een toertocht, zoals AGR, Limburgs Mooiste, enz.
Ik lees al een poosje mee op dit forum, erg leerzaam en nuttig!
Binnenkort is mijn nieuwe fiets te bewonderen in het Canyon-topic.
Eenvoud kenmerkt het ware.

silvanol.l
Forum-lid

silvanol.l 05 okt 2009 22:31

Hallo Allen ,
Ben Silvano, 41 jaar oud en lees hier al enige tijd mee.Heb hier dan ook al veel info kunnen vinden. Ben op mijn 32ste begonnen met mountainbiken tot 38ste en vervolgens 2 jaar gestopt.Vorig jaar terug begonnen met de bedoeling te mountainbiken maar heb meer op weg gereden.Vervolgens dus ook een race fiets aangeschaft (BH G4) (mountainbike had ik reeds ,Liteville 101).
Ben half Belg/Italiaan (Roots van Limburg Maasmechelen :wonende en Valcamonica tussen de Gavia en Mortirol :Nog familie(Klein dorpje Vione (BS)).
Helaas daar nog niet gefietst (volgend jaar wel) , wel meerdere malen rond Garda meer en 1 maal alpen overgetrokken met mountainbike.
Hoop nog meer info hier te kunnen vinden en of eventueel te posten.
Groeten ,;)

bleek
Forum-lid

Gebruikersavatar bleek 06 okt 2009 23:43

Zo, ook even aangemeld. Las al af en toe op dit forum, maar wist niet dat er ook triathleten rondhingen. Zelf net m'n eerste triathlon-seizoen achter de rug, en 't beviel wel dus in 2010 meer. Via wedstrijdroeien (Licht, 67kg in de ochtend) in aanraking gekomen met de racefiets.
Helaas geen TT fiets tot mijn beschikking, maar mijn gazelle dauphiné met opzetstuur voldoet prima.

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 06 okt 2009 23:52

Hoi,

Ik ben Marc en ben 38 jaar en na een jaartje lurken wordt het tijd voor een intro.
Na vroeger veel te hebben ge-BMX-t, ben ik een paar jaar geleden weer begonnen met een MTB en later ook een racer erbij gekocht.
Heb nu een Specialized Stumpjumper en een Pinarello FP3. De afwisseling is leuk, maar zit toch wel meer op de racert.
Ik doe geen wedstrijden, maar pak wel wat toertochten mee; dit jaar RVV, AGR, LBL en Diekirch-Valkenswaard.
Voor 2010 wordt Parijs-Roubaix overwogen en misschien een keer een criterium...

tijmen
Forum-lid

tijmen 23 okt 2009 14:40

Even voorstellen.

Ik ben Tijmen, 27 jaar en woon in Amsterdam, werkzaam in het hoger onderwijs. Kom oorspronkelijk uit de Zaanstreek. Ben daar opgegroeid zonder auto en heb nu ook geen rijbewijs dus ben niks anders gewend dan fietsen. Met mijn ouders veel fietsvakanties gedaan (eerst in Nederland, daarna door een paar slechte zomers enkel nog in Zuid-Europa, wat ik niet heel erg vond).

Die fietsvakanties doe ik nog ieder jaar, vaak in mijn eentje om alle drukte achter me te laten, op een Stevens GT. Sinds een maandje of 2 doe ik ook aan wielrennen. Probeer toch zeker 3x in de week op de fiets te zitten. Na m'n werk voor een kort rondje, in het weekend voor een langere duurtraining. Dit doe ik allemaal op een Cube Agree waar ik erg tevreden over ben. Het dagelijks verkeer doe ik al jaren op een fixed gear. Mijn huidige is een afgeragde Bianchi Pista met carbon vork, aerobar en 48x17/19 (flipflopnaaf) als verzet (op dit ding ook regelmatig aan toertochten mee gedaan, met wisselend succes).

Daarnaast speel ik ook nog basgitaar in een paar bandjes en projectjes, varierend van d-beat takkeherrie tot shoegaze.

slow is smooth, smooth is fast

eelcoz

eelcoz 23 okt 2009 21:35

Ik post hier al een tijdje, maar heb me hier nog nooit voorgesteld eigenlijk. Het lijkt me wel zo netjes om dat nog even te doen. Beter laat dan nooit.

Ik ben Eelco, 27 jaar en woonachtig in Heerenveen. Tot m'n 21e bij m'n ouders in Joure gewoond, daarna 5 jaartjes in Groningen en sinds een paar maanden dus in Heerenveen. Tussen 1995 en 1999 heb ik vrij veel gefietst (o.a. 2 Elfstedentochten op m'n 15e (illegaal) en 16e). Tijdens deze periode fietste ik op een 2e hands stalen Batavus. Daarna een aantal jaren vrij weinig aan sport gedaan, maar in 2005 ben ik weer opnieuw begonnen. Tot nu toe alleen maar toertochten in het noorden des lands gereden, maar na afgelopen zomer in Limburg en de Ardennen te hebben gefietst, heb ik besloten dat daar in 2010 verandering in moet komen. Momenteel rijd ik op een Koga Gran Racer, maar ik heb inmiddels de witte Stevens Aspin 2010 besteld, die volgende maand binnen zou moeten komen.

Voor de rest ben ik sinds 1 september promovendus bij de RUG (faculteit Economie en Bedrijfskunde), loop ik veel en bezoek regelmatig concerten.

hugo75
Forum-lid

Gebruikersavatar hugo75 31 okt 2009 01:15

Hoi,

Ik ben Hugo, 33 jaar, woon in Spanbroek (NH). Na redelijk fanatiek vechtsporten doe ik nu al een tijdje niet veel meer door een knie blessure (meniscus) die ook na een operatie niet helemaal weg is gegaan. Het niet actief sporten is behoorlijk in de kilootjes gaan zitten dus daar moet maar eens wat aan gebeuren. Fietsen blijkt de inspanning waar ik gelukkig geen last van heb, dus m'n verjaardags kado voor dit jaar was niet al te moeilijk :)

Doelstellingen heb ik nog niet (behalve m'n gewicht), maar om goed te trainen zal ik wel een uitdaging zoeken.

Buiten m'n hobbies fotografie en gitaarspelen ben ik werkzaam als manager in de IT development hoek.

kurvenmeister
Forum-lid

kurvenmeister 02 nov 2009 22:07

Hoi,

Ik ben Gert Jan, 21 jaar en kom uit Nijmegen. Ik studeer aan de Nijmeegse universiteit, begin in februari aan m'n master strafrecht (dit semester stages, vandaar). Qua fietsen heb ik aan mountainbiken gedaan, en doe ik aan wielrennen en veldrijden. Las al een tijdje mee, dus dan is de stap naar forummer worden niet zo groot :). Tot ziens op het forum!

neok
Forum-lid

neok 06 nov 2009 23:36

Ik ben Koen. Nagenoeg 30 en ga een poging wagen om te gaan wielrennen. Hardlopen doe ik met zoveel tegenzin! Ik heb een Ghost EBS aangeschaft. Mijn eerste fiets dus ik wilde niet teveel geld uitgeven. Als het niets wordt, is de schade te overzien. Ik krijg de fiets ergens volgende week, schoenen en pedalen al aangeschaft. Nog kleding en een helm. Ik denk dat ik wel pas in het voorjaar ga beginnen, als ik kan wachten.

Plaats reactie