Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 27 apr 2016 13:43

Hoi,

ik ben Edwin de Vries uit Apeldoorn.
Las hier regelmatig stiekem mee.
Ben net met mijn derde racefiets begonnen, een Blacksmith Avenue. Na jaren op een Gazelle CM en Giant OCRnul gereden te hebben tijd voor een fiets die het tot mijn pensioen uit gaat houden. :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 apr 2016 13:48

welkom en, schitterende fiets! (zou 'm zelf met meer zwart afmonteren, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;))

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16258
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 apr 2016 20:28

Hebben we eindelijk een nieuw forumlid dat bijna* alles goed doet in z'n eerste post ga je lopen zeuren over zilverkleurige afmontage :? ;). Zwarte afmontage zien we al genoeg en zilverkleurig dreigt zowat uit te sterven. Daarom alleen al dikke thumbs up voor deze fiets :like: Veel mooier dan dit gaat het imho echt niet worden. Misschien bandjes met lichtbruine wangen maar verder kan ik niks bedenken.

*Ketting hoort op het grote bad op een foto ;) .
Campagnolo Ultra Dork

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 28 apr 2016 16:13

Nou, inderdaad een fiets waarbij je kan zien dat er aandacht is voor details, werkelijk alles is in zilver en geen mix zilver zwart. Zeker de combi grijs frame, zilveren onderdelen en zwart zadel + stuurlint doet het in mijn ogen erg goed.
Zouden meer mensen moeten doen. :winkthumb:
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
rverwaart
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 mei 2016 09:38
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact

Gebruikersavatar rverwaart 02 mei 2016 10:04

Hallo allemaal!

Mijn naam is Robbert Verwaart; vanaf morgen 27 lentes jong, geboren en getogen in het altijd mooie Dordrecht (Zuid-Holland) en sinds 2014 ook met het fietsvirus besmet geraakt.

Vroeger vond ik het altijd wel lekker om een stuk te fietsen, maar had nooit echt het geld (over) om een racefiets aan te schaffen, dus ik hield het altijd maar bij kijken... Het bleef al die jaren natuurlijk kriebelen en na veel wikken en wegen heb ik in mei 2014 mijn eerste racefiets gekocht; een tweedehandsje bij Rings in Goirle.

Ik begon met korte ritjes; 20km, 30km en daar hield het toen wel bij op. Ging van 1 x in de week al snel naar 3 x in de week rijden en toen ik in September dat jaar mee reed met Ride for the Roses besefte ik dat dit wel echt de sport voor mij was. Ik ben toen gaan sparen, kijken, proefrijden en alles wat erbij komt kijken en heb toen, in februari 2015, een nieuwe racefiets aangeschaft; de Giant Propel Advanced 2.

En toen barste het los en was mijn privé leven definitief over :winkthumb: ! Ik ging van 3 x naar 5 dagen trainen in de week en probeerde steeds mijn grenzen te verleggen. Grotere trainingsrondes, hogere snelheden. Ik merkte al gauw dat ik alles behalve een klim-geit was, maar dat het sprintwerk mij beter af ging. In augustus 2015 kocht ik daarom mijn eerste set carbon wielen; Mavic Cosmic Carbone SLS, destijds in de uitverkoop bij Bike2Build Vlaardingen :).

Inmiddels rijd ik nog steeds met deze combinatie rond en ben ik inmiddels heel wat kilometers en ervaringen verder. Zo heb ik vorig jaar de Erasmus MC Tour de Rotterdam, Giro di Moordrecht, Profronde Zevenbergen, Ride for the Roses en Ride with the Pro's gereden en heb ik voor dit jaar mijn eerste (funklasse) wedstrijd zelfs achter de rug! Ronde van Waddinxveen, op tweede paasdag met heulll veel wind toch 16e kunnen worden :).

Mijn verwachtingen voor dit jaar zijn het rijden van meer funklasse wedstrijdjes plus de grote tour- en pelotonstochten voor goede doelen. Met name de Erasmus MC Tour de Rotterdam en Ride for the Roses hebben voor mij persoonlijk een grote betekenis. Naast het fietsen steun ik het KWF meermaals per jaar, maar ik ben zeker van mening dat een ieder die het KWF wil steunen en van fietsen houd ABSOLUUT de Ride for the Roses een keer gereden moet hebben; de mensen, de sfeer, de routers... het is weergaloos! En je steunt het KWF ermee. Win + win toch? :)

Wellicht zien we elkaar op de fietspaden!

Groeten,

Robbert Verwaart

Afbeelding
Giant Propel Advanced 2 (2015) + Infinito R5AC

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 02 mei 2016 16:47

devriesman schreef:Hoi,

ik ben Edwin de Vries uit Apeldoorn.
Las hier regelmatig stiekem mee.
Ben net met mijn derde racefiets begonnen, een Blacksmith Avenue. Na jaren op een Gazelle CM en Giant OCRnul gereden te hebben tijd voor een fiets die het tot mijn pensioen uit gaat houden. :D
Beste Edwin, doe ons alsjeblieft allemaal een lol en post binnenkort nog wat goede HD foto's van je fiets want wat is dit tranentrekkend mooi :like:

(@Mods: ik verwacht hier wel even de interventie "niet onnodig foto's uit quotes verwijderen" ;))

Jeroen v/d linden
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2016 07:17

Jeroen v/d linden 08 mei 2016 07:35

Goedendag ik zal mee eerst even netjes voorstellen voor dat ik gelijk vragen ga plaatsen.
Mijn naam is Jeroen en ben 38 jaar zins een paar jaar sport ik nu een beetje . Hoofdzakelijk hardlopen daarbij is dan mtb gekomen en toen ook een racefiets dan ook maar gaan zwemmen haha . We kunnen zeggen er is een triatleet opkomst haha. Aangezien een triatleet best wel veel tijd door brengt op de fiets leek het mij handig om me in te schrijven hier op het forum . Ik hoop een hoop info te vinden hier over het fietsen en een hoop te leren van echte fietskenners !!! Mvg jeroen

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 17 mei 2016 21:32

Hallo allemaal, ik ben Chris, 43 jaar jong en heb zojuist onder alias tetelacourse mijn eerste actieve bijdrage, nou ja, aan dit forum geleverd. Ik ben zo'n acht jaar geleden, na een indrukwekkende amateurvoetbal loopbaan aan een al even zo indrukwekkende recreatieve wielerloopbaan begonnen. Ik woon aan de poort van het ZuidLimburgse heuvelland en daar maak ik dan ook de meest km's op mijn Cube Streamer die, naar nu blijkt, sneller dan gehoopt aan vervanging toe is. Naast de wekelijkse tochten door Zuid Limburg, staan de Ardense kuitenbijters, de Nordeifel, Alp d'Huez, Mont Ventoux, Telegraphe en Galibier op mijn palmares maar de bucketlist is nog vele malen groter;) Ik hoop hier de nodige informatie te vinden o.a. in de zoektocht naar een mooie nieuwe racefiets (ik ben een liefhebber maar geen kenner/techneut) maar ik hoop ook zelf een bijdrage te kunnen leveren.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

mvl
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2016 11:45
Locatie: Enschede

mvl 24 mei 2016 12:58

Ik heb in al mijn enthousiasme al een post geplaatst, maar zal me ook nog even voorstellen. Ik ben Matthijs, 32 jaar en (nog) woonachtig in Enschede. Ik heb twee jaar terug mijn eerste racefiets aangeschaft en ben eigenlijk meteen gevallen voor de sport. Ik rijd wekelijks 2 tot 3 keer door het prachtige Twentse landschap, met hier en daar een fijne tocht in de buurt van mijn ouderlijk huis rond Nijmegen. Inmiddels ben ik ook begonnen met wat fietsuitstapjes, zoals Zuid-Limburg en Frankrijk (Mont Ventoux, Vogezen).

Ik zit nog niet heel erg goed in mijn technische kennis van de fietserij, dus zal in den beginne waarschijnlijk vooral veel te vragen hebben. In de loop van de tijd hoop ik ook zelf mijn bijdrages te kunnen leveren en anderen via dit forum te kunnen helpen!

HPelders
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2016 21:15

HPelders 30 mei 2016 20:51

Beste Fietsers,

Na al erg goed te zijn ontvangen/opgevangen in het "nieuwe racefiets" forum en met al het goede advies al daar, mag ik me sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een mooie fiets noemen - en dus nog wel een beetje meer fietser. Dus dan is wel tijd om me goed voor te stellen.

Ik ben Harmen, 22 jaar oud en wonend in Amsterdam, maar opgegroeid in een fietsend gezin in het Brabantse. Mijn ouders zijn altijd toerfietsers geweest en hebben de huwelijksreis zelfs voldaan op de Randonneur. Verder is er altijd gefietst in allerlei verschillende vormen; recreatief op de racer, toerfietsen met de tent achterop en sporadisch op de MTB. Echter nooit op vaste basis.
Maar na vorig jaar met het gehele gezin - beide ouders en twee zusjes sterk - Alpe d'HuZes gereden te hebben kriebelde het al, en dat deed het recent nog steeds. Dus was het tijd voor actie.

Nu is er een 2e hands 2009 56 Cannondale Caad9, Dura Ace afgemonteerd en voorzien van carbon voorvork/stuur/zadelpen - Wat voelt als de beste koop die ik had kunnen doen :)

Ik ga er als het goed is veel mee rijden en hoop dan langzaam ook steeds meer hier bij te kunnen dragen. Groetjes!

Afbeelding
Cannondale Caad 9

joeppeters
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2016 22:47

joeppeters 04 jun 2016 23:41

Beste fietsers,

Ik ben Joep. Zo'n 10 jaar geleden heb ik 2e hands Univega waarop de laatste jaren zoveel mogelijk kilometers gemaakt heb. Andere hobby's (voetbal en gezin) maakten de intensiviteit nogal wisselend. Sinds oktober heb ik de smaak weer helemaal te pakken.
Ik heb het geluk dat ik in Lent (vlakbij Nijmegen) woon waardoor ik de luxe heb om ook wat leuke klimmetjes mee te pakken in mijn ritjes! In het verleden heb ik aantal keer geklommen rond Bourg d'oisans (Galibier, Alpe d'Huez en Croix de fer), waarbij ik altijd maximaal 1 col per dag heb gedaan. Eind van zomer ga ik voor de route van de Marmotte..

Gebruikersavatar
Henk de Tank
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2016 20:59
Locatie: Spijkenisse

Gebruikersavatar Henk de Tank 07 jun 2016 21:11

Beste wielerliefhebbers,

Uiteindelijk ook eens de moeite genomen om mij te registreren, nadat ik al enige keren ongegeneerd heb meegelezen over jullie ervaringen. Ik ben Jordi, 27 jaar oud en woonachtig in Spijkenisse. Altijd al een wielerfan geweest, maar vanwege andere sporten (voetbal en hardlopen (alleen zomers)) nooit een racefiets gekocht. Twee jaar geleden een fitnesshybride gekocht en toen kwam ik er achter dat fietsen ook leuk is om te doen. Zo ben ik vorig jaar overgegaan tot de aankoop van een Giant in de plaatselijke fietsenzaak. Voornamelijk in de zomermaanden maak ik de meeste kilometers, aangezien de voetbal dan stil ligt. Tot nu toe rijd ik lekker rond op de Zuid-Hollandse eilanden en dat bevalt prima. Ik lees met plezier al jullie verhalen en verslagen en jullie zullen mij zo af en toe wel voorbij zien komen.

Plaats reactie