Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe Tevreden over je FM ???

luukleeftink
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42

luukleeftink 10 jun 2006 12:15

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door luukleeftink op 30 jul 2011 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 10 jun 2006 21:28

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 30 Mei 2006


Ik kom graag bij Pro fietsen in Rotterdam. Het is een kleine winkel maar ze hebben kwaliteit, kennis van zaken, een eerlijk advies en prettige service. En ik heb nog niks daar gekocht wat ik bij anderen goedkoper kon krijgen.
Ik heb mijn Sintesi Galibier vorig jaar laten opbouwen ben erg tevreden over de service en kwaliteit van de handgespaakte wielen.
Niet voor niets dat de meeste klanten die je er ziet niet voor het eerst komen.


Vandaag ook nog even bij Pro geweest, en een nieuwe Campa bibshort gekocht! Fijne service! Kwam nog een meisje binnen met een nogal gaar en oud racefietsje-omgebouwd-tot-stads/tourfiets, met wat problemen. Dat meisje vroeg of zij de fiets even onder handen konden nemen. Ze gaven aan dat ze niet echt de speciliasten waren in haar fiets, weinig tijd hadden en verwezen haar keurig door naar een andere fm in Rotterdam op de Kleiweg. Zeer netjes, duidelijk geen fm die voor het grote geld gaat! Mij gaan ze daar vaker zien!
Iemand ervaring met Biker's Best op de Noordsingel in Rotterdam? ben er pas geleden geweest, en vond het op zich een prima zaak. Heb verder geen ervaring met ze, iemand anders wel??
You can never be too Specialized

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 12 jun 2006 17:52

Beste wielerliefhebbers,
 
Ik ben nieuw op dit forum en er moet mij al direct iets van mijn hart.
Enkele maanden geleden, ik, leek in alles wat te maken heeft met fietsen ( en dommekloot natuurlijk), laat mij door een malafiede fm een kuota kiss(2004) (2e hands aansmeren) met ultegra 9sp. Wat blijkt naar verloop van tijd, kader is veeeel te groot voor mij, het betreft een maat 58 (c/t), wat mij rug-en nekklachten begrijpelijk maakt.
Na het inwinnen van wat info her en der (had ik beter eerder gedaan, maar enfin), ben ik bij een goede fm terechtgekomen die mij wat wegwijs gemaakt heeft in de wielersport. Na deftige maatname blijkt dat ik slechts een mt 52(!) van frame mag hebben. 
Bij deze fm heb ik een frame Thompson maestro besteld met zadelpen, stuur en stuurpen in carbon van itm en heb ik de groep ultegra, rodi stylus wielen, zadel en shimano-pedalen laten overzetten van de kuota.
Ik ben zeer tevreden over deze fm en natuurlijk dito fiets. Na verloop van tijd zou ik de groep vervangen door ultegra 10sp en tevens ook de wielen. Iemand een ideetje ivm de keuze voor nieuwe wielen? Het budget voor de wielen zal rond de 300 euro draaien.
Grtz, een beginnend fietser.
 
 
 

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 12 jun 2006 18:24

welkom xytras!
Kijk voor de wielen eens in het forum gedeelte over wielen. De laatste tijd zijn er veel topics gestart door forummers die in die prijsklasse wielen zochten! Hier zal je veel info vinden!
In deze topic mogen gewoon man en paard genoemd worden mbt de fm's! Is wel zo handig dat iedereen weet bij welke fm iemand goed is geholpen of juist is belazerd!!!
You can never be too Specialized

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 12 jun 2006 18:32

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 12 Juni 2006


welkom xytras!
Kijk voor de wielen eens in het forum gedeelte over wielen. De laatste tijd zijn er veel topics gestart door forummers die in die prijsklasse wielen zochten! Hier zal je veel info vinden!
In deze topic mogen gewoon man en paard genoemd worden mbt de fm's! Is wel zo handig dat iedereen weet bij welke fm iemand goed is geholpen of juist is belazerd!!!


Ok dankt u voor het antwoord.
Bij deze betreffen beide fm in ons aller Belgenlandje. Degene die veel klanten zal verliezen en al verloren is, van horen zeggen, betreft Gayse te Izegem (Kachtem). De fm waarvan ik zeer tevreden ben betreft Frans cycle center uit Moorslede.
Grtz!
 

megroot
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:15

megroot 12 jun 2006 22:27

Ik ben heel erg tevreden over mijn FM. Hij doet altijd wat hem gevraagd wordt, soms nog meer. Hij zorgt ervoor dat mijn fiets altijd tip-top in orde is, en dat voor een goede prijs-kwaliteit verhouding. Dus Fietsplus in Vlissingen: houden zo, wanthet is goed zo.
Marc
People are strange when you\'r a stranger

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 13 jun 2006 16:10

in dir rijtje mag cyclesports te druten zeker niet ontbreken,veel verstand van zaken en een prettige manier van zakendoen, ben steeds goed geadviseerd en ook na aanschaf steeds tevreden  geweest had een klein probleempje met een krakend pedaaltje men deed moeite dit op te lossen
ww.cyclesports.nl
 

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 jun 2006 23:48

Weinig Amsterdammers hier(?)
Mijn ervaringen met de FM's in de hoofdstad, doe er je voordeel mee:
Presto: Werkt een vriend van mij. Kan bepaalde onderdelen erg voordelig leveren. Verkopers zijn allen jonge, enthousiaste gasten met veel verstand van zaken. Nadeel: Zijn bijna volledig over gestapt op Stevens fietsen, en daar vind ik dus nix aan.
Lohman: Komt mijn eigen fiets vandaan. Heb daar een goede koop gedaan, en de service + de prijzen die ik moet betalen zijn gewoon goed. Nadeel: het hangt ervan af welke verkoper je treft of je een beetje een goede deal kunt maken. Eigenlijk gewoon zorgen dat je met de eigenaar (Rafael) te maken hebt.
Kaptein: Mooie spullen (voornamelijk MTB), verstand van zaken en snelle service. Nadeel: DUUUUUUUUURRRR!!!! Kom ik eigenlijk alleen voor kleine onderdelen als ik geen zin heb om naar Lohman of Presto te fietsen (die dus verder weg zijn...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 14 jun 2006 12:11

Ik heb recentelijk een nieuwe fiets gekocht bij Cycle trend Groningen. Ik ben zeer te spreken over deze gasten. hebben verstand van fietsen en zijn zeer vriendelijk. ze nemen echt heel veel tijd voor je (wat wel eens vervelend is als jij staat te wachten en ze nemen zo veel tijd voor een ander, afin). het assortiment richt zich wel heel erg op de hogere bugets, fietsen onder de 1200,- zul je er niet heel veel aantreffen.

mooie fiets gekocht, moet nog afgemonteerd worden maar hij zou de volgende dag klaar staan, en dat was zo. over de prijs valt in het hoog seizoen niet echt te praten, heb wel korting gehad maar niet veel.

ofwel:
+ klantvriendelijkheid
+ service
+ snelheid (zelfs in dit drukke seizoen

- prijs
- laag buget assortiment
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

harmsky
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2006 00:15

harmsky 06 jul 2006 00:48

Ik ben behoorlijk tevreden over Van Herwerden in Voorburg. Bij het eerste contact (ik kwam er even kijken omdat ik er goede verhalen over had gehoord) ben ik direct erg goed voorgelicht (Patrick heeft 2 uur met me gepraat en me helemaal opgemeten). Ik heb toen een Stevens Stelvio (105 afgemonteerd) besteld met een beloofde levertijd van 1,5 week (1099 euri's). Goed, die leverdatum hebben ze niet gehaald omdat de Stelvio in mijn maat (56) niet meer leverbaar bleek te zijn (en stond toch niet in het magazijn, zoals eerder gezegd). Toen baalde ik even behoorlijk, maar bij Van Herwerden hebben ze het helemaal goed met me gemaakt door vervolgens een Stevens Aspin (nieuwprijs 1399,- ; ultegra afgemonteerd) binnen 2 dagen te leveren met 150,- korting. Veel betere fiets voor 150,- meer binnen 2 dagen! Ik blij, want kon lekker gaan fietsen, maar ook erg tevreden over deze FM. Niet te veel slap ge-OH, maar gewoon je fouten kunnen toegeven en de klant een serieus alternatief bieden. Gecombineerd met de duidelijk aanwezige vakkennis: een ruime 8!
Hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over zijn stuur de wedstrijd wint?

harmsky
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2006 00:15

harmsky 06 jul 2006 01:04

Wat in de regio Den Haag zeker geen aanraders zijn:
Mammoet - niet echt verstand van zaken qua Race; voornamelijk gericht op 'een dealtje scoren'; maken geen serieus contact met de klant; maken je geil met een Bianchi Via Nirone 'Di Luca Replica' (met gratis Liquigas shirtje), maar als je doorvraagt weten ze er weinig vanaf. Doormeten komt niet eens ter sprake, vraag me af of ze kunnen sleutelen.
Hans Struijk - ze hebben het veel te druk om je te helpen; op zich nog wel verstand van racefietsen; standaard Trek, Jan Janssen en Giant in het assortiment; ook wel een goed verhaal erbij, maar ja als je steeds staat te wachten tot ze tijd voor je hebben (meten kan bv. niet donderdagavond en ook niet zaterdag) is de lol er snel af.
Hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over zijn stuur de wedstrijd wint?

johanvhb
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2006 16:45

johanvhb 06 jul 2006 13:39

Ik woon in Oost-Vlaanderen en mn trouwe fietsenmaker voor al vele jaren is "Fietsen Jowan" in Kluisbergen. Zeer goede kwaliteit en service, hij heeft een aantal mecaniciens die hun werk serieus nemen! Geen gezeur over te veel werk ( wat ik al anders gezien heb) of een moeilijke reparatie, en de prijzen vallen (zeer) goed mee. Enig nadeel is dat het voor mij iets te ver ligt (30km) om zomaar eens binnen te springen, en het duurt een tijdje voor je fiets gereed is als je het hem niet expliciet vraagt dat het dringend is. Daarom heb ik dichtbij ook nog een fietsenmaker en daar ben ik ook wel tevreden van.

Plaats reactie