Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 21 nov 2010 17:56

Vandaag eindelijk weer sinds 17 oktober buiten gereden. Heerlijk! Door omstandigheden (regen/griep/wintertijd enz.) was het er sindsdien niet van gekomen. Wel in de sportschool 2 - 3x per week blijven spinnen, maar buiten fietsen blijft toch het lekkerst.

Om kwart over tien vertrokken en vanuit Rijswijk een in een achie gereden via Delft, Nootdorp (Dobbeplas), Pijnacker, over de Balijbrug over de A12 naar Zoetermeer en via Buytenpark en Leidschenveen weer terug naar Nootdorp, Delft (Delftse Hout) richting Rotterdam en bij de Kandelaarbrug de Schie over. Via Abtwoudepark, Schipluiden, Oostbuurt, 't Woudt en Wateringen weer terug naar huis.

Zestig heerlijke kilometers in 2:10 uur. Was in het begin wel fris maar later met de almaar sterker wordende zon werd het heerlijk. Vanmiddag bij de voetbal (langs de lijn) vond ik het een stuk frisser!

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 21 nov 2010 19:26

Vandaag begonnen met een rondje Posbank.
Bij de Steeg omhoog, Zypenberg, Emmapyramide, Zypenberg en weer terug naar huis via Doesburg.

Thuis de bidons bijgevuld en wat extra eten meegenomen. Toen begonnen aan m'n rondje Holterberg.

Via Lochem binnendoor naar Holten, Nijverdal, Rijssen, Markelo, Lochem, en toen weer naar huis.

Uiteindelijk 182km op de teller.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 21 nov 2010 20:07

Vandaag ruim 100km/4 uur bijgeschreven. Het was prima fietsweer. De frisse N-O wind was inderdaad goed aanwezig en maakte het af en toe wel pittig.

De route was Deventer-Olst-Wijhe-Zwolle-Dalfsen-Ommen-Lemelerberg-Lemelerveld-Raalte-Heeten-Nieuw Heeten-Okkenbroek-Colmschate-Deventer
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 nov 2010 21:39

Vandaag was hier in de buurt van de Hondsrug ook weer eens een zonnetje, zij het een waterig exemplaar, te zien.

Via Kiel-Windeweer en Tripscompagnie een rondje gemaakt naar Muntendam.

Via Meeden naar Wedde en daarna weer terug via Onstwedde en Vledderhuizen.

Langs Stadskanaal en Gieterveen weer Drenthe binnen gereden.

Na 85 kilometer weer binnen, net voor het donker begon te worden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 nov 2010 21:50

[quote=".Jeroen."]Vandaag begonnen met een rondje Posbank.
Bij de Steeg omhoog, Zypenberg, Emmapyramide, Zypenberg en weer terug naar huis via Doesburg.
Thuis de bidons bijgevuld en wat extra eten meegenomen. Toen begonnen aan m'n rondje Holterberg.
Via Lochem binnendoor naar Holten, Nijverdal, Rijssen, Markelo, Lochem, en toen weer naar huis.
Uiteindelijk 182km op de teller.[/quote]
Hoezoe fanatiek!? Maar, natuurlijk "petje af"!
60 x Ventoux

colnagier
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 mar 2006 22:47

colnagier 21 nov 2010 22:23

Nadat ik jarenlang mijn mooi vaste route door Drenthe fiets (118 km.) fiets ik sinds kort een korte route door Groningen van 30 km. In deze route zit een stuk vals plat van 1,5 km een viaduct en is zeer afwisselend. Ik fiets dit rondje dan 3 of 4 keer.
Omdat ik vanmiddag naar FC Groningen-Feyenoord zou gaan moest ik vroeg starten. Dus om 8.30 uur vertrokken vanuit Stadskanaal, via Vledderveen (langs vliegveld), Onstwedde, Alteveer (met viaduct) en weer naar Stadskanaal (langs de N366). Ondanks de kou weer volop genoten van deze prachtige route. Ik kwam zelfs enkele fietsers tegen. Zelfs een mountainbiker die mij in Alteveer met 40 km/h voorbij raasde met de ijdele hoop mij er even af te rijden.
When the going gets rough, the tough get going.

See what ? C40 !

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 21 nov 2010 22:45

Vind je dat niet saai, 3 of 4x hetzelfde rondje.....ik zou het niet opbrengen.
Cheap light strong, choose two

colnagier
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 mar 2006 22:47

colnagier 22 nov 2010 12:01

Ik gebruik deze route van 30 km. juist om mijn vaste route van 118 km. af te wisselen. Het is zeker niet saai omdat de route afwisselend is en geen lange rechte saaie stukken kent. Dus je fiets nooit oneindig tegen de wind in. Bovendien kom je nu 3 of 4 keer langs de mooie delen van de route. Ook is het leuk om de rondetijd elke keer te weten om zo te beoordelen hoe je deze dag fietst. De laatste ronde probeer je voluit te fietsen omdat je weet dat het einde nabij is.
When the going gets rough, the tough get going.

See what ? C40 !

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 22 nov 2010 18:40

lekker gefietst vandaag Andijk, Bovenkarspel , Zwaagdijk oost en west ;) Hauwert , Nibbixwoud , opperdoes ,Medemblik , Onderdijk ,Wervershoof ,Andijk Enkhuizen , Andijk.
Heerlijk rondje prachtig weer slechts wat frisjes, ik ben blij dat ik die tacx nog niet hoef te gebruiken.

Ook nog een prof gespot, hij de enige die wel groette onderweg.

o ja het zigzagje was 64 km
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 22 nov 2010 18:52

[quote="Colnagier"]Ik kwam zelfs enkele fietsers tegen. Zelfs een mountainbiker die mij in Alteveer met 40 km/h voorbij raasde met de ijdele hoop mij er even af te rijden.[/quote]

Wat is er met de moutainbiker gebeurd, Henri? Ben je hem voorgebleven?

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 22 nov 2010 20:55

[quote="Le Grimpeur"][quote=".Jeroen."]Vandaag begonnen met een rondje Posbank.
Bij de Steeg omhoog, Zypenberg, Emmapyramide, Zypenberg en weer terug naar huis via Doesburg.
Thuis de bidons bijgevuld en wat extra eten meegenomen. Toen begonnen aan m'n rondje Holterberg.
Via Lochem binnendoor naar Holten, Nijverdal, Rijssen, Markelo, Lochem, en toen weer naar huis.
Uiteindelijk 182km op de teller.[/quote]
Hoezoe fanatiek!? Maar, natuurlijk "petje af"!
[/quote]

Het was ook zulk mooi weer, je moet toch wat nu de sneeuw weer op komst is..

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 22 nov 2010 22:07

Gisteren een heerlijke rond in de ijzige kou gereden.

http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/?p=351

Van Maastricht, via Wolfsberg, Loorberg en Camerig naar Aachen. Het rook al naar winter. Inclusief dennenhout, braadworst en houtvuur. Op de terugweg nog even de kruisberg, IJzerbosweg, Fromberg, Sibbegrubbe en Cauberg meegepakt.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie