Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Lezyne Mega C Enhanced GPS issues

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 06 dec 2020 11:33

Goedemorgen,

Inmiddels een paar weken in bezit van mijn Lezyne fietscomputer.
Diverse ritten gemaakt maar ik kan nog niet zeggen dat ik heel tevreden ben over het apparaat.
Uploaden van de activiteit gaat eigenlijk alleen via de laptop en heel af en toe (lijkt wel per ongeluk) rechtstreeks via de telefoon.
Enige wat aangeven wordt is "synchronisatie fout".
Wanneer ik de rit dan via de laptop upload dan lukt het wel, naar de laptop heb ik lang niet altijd bij me.
Ook wordt 80% van de keren mijn telefoon (Motorola G8 power) niet door de Lezyne gevonden waardoor ik eerst weer opnieuw moet koppelen, terwijl de Lezyne wel bij mijn gekoppelde apparaten staat in mijn telefoon.
Tot nu toe is dit door op de Lezyne bij telefoon op reset te drukken, vervolgens opnieuw te beginnen met koppelen.
Dit is niet wat ik wil, als ik wil gaan fietsen dan is het fiets computer aanzetten en gaan. Volgens mij hoort dit ook zo te zijn.

Is er iemand die dit herkent en eventueel een oplossing heeft?
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

0475
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 06 dec 2020 12:14

Misschien een ongelukkige combinatie van GPS en telefoon: heb je het eens geprobeerd met een andere telefoon (ander merk of model). Misschien ligt het niet zozeer aan je GPS maar aan de bluetooth soft- en/of hardware van je telefoon. Andere bluetooth verbindingen zoals met de carkit in je auto (neem ik even aan) wel stabiel?

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 06 dec 2020 12:37

Andere verbindingen zijn zeker wel stabiel, beide auto's geen enkel probleem.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 06 dec 2020 12:37

Is er een optie om de verbinding eventueel stabieler te krijgen?
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

0475
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 06 dec 2020 15:18

Door de bank genomen valt er niks in te stellen. aan bluetooth.

Wellicht met een ander merk telefoon met andere android versie (of een apple) een proberen wat dan gebeurt. Als dat ook niet stabiel is terug naar de verkoper en garantie claimen tot eventueel de koop terugdraaien.

Wimmie77
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jul 2017 20:46

Wimmie77 06 dec 2020 17:27

Hi bloempie, zelf heb ik de mega xl en heb idd bluetooth issue icm moto g6. Uploaden werkt eigenlink zonder issue. Maar navigeren vanaf de ally app kan de route niet verstuurd worden.

Nu is het voor de g6 wel bekend dat de chipset slecht gekozen was door moto. Bij motorola staan de forum er vol mee.

Met de firmware van lezyne van afgelopen april werkt de combinatie wel beter. Nu weet ik niet of de chipset van de g8 hetzelfde is. Met de xperia van mn vriendin werkte het versturen van routes zonder problemen. Mocht je een andere tel hebben liggen zou ik zeggen probeer het daar eens mee acht kans aanwezig dat die wel werkt.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 20 dec 2020 16:49

Inmiddels al weer war ritten gemaakt en het lijkt pure willekeur. De ene keer heb ik direct bluetooth verbinding tussen telefoon en Lezyne, de andere keer moet ik eerst opnieuw verbinding maken door de verbinding op de Lezyne te resetten, de koppeling er op mijn telefoon uit te gooien en opnieuw te beginnen.
Vanmorgen werkte alles juist weer vlekkeloos terwijl de Lezyne van de week eerst weer bedraad aan de laptop moest om de rit te kunnen uploaden. Vreemd.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Plaats reactie