Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

ETA tussenstop in Garmin (520)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 okt 2019 11:44

Wellicht is deze vraag eerder gesteld, kan het helaas niet vinden.

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst naar Amsterdam gefietst. Daarbij moest ik het pontje nemen bij Assendelft. Vaartijden opgezocht. Wat ik had gewild, was het kunnen aflezen op mijn 520 hoe laat ik ongeveer zou aankomen bij het pontje. Zodat ik wist of ik rustig aan moest doen of juist gas moest geven.
Ik heb de route gemaakt in Komoot. Even in Connect ingeladen en daar een waypoint toegevoegd (beruchte pontje dus). Ik zie in mijn route online ook keurig een vlaggetje verschijnen. Toen ik in de buurt van het pontje was, verscheen het ook op mijn Garmin.

Bij de gegevensvelden heb ik een veld gevonden genaamd "ETA at Next". Ik dacht, hey, dat is handig, dan kan ik zien of ik op tijd voor het pontje ben...
Helaas, het gaf telkens aan de volgende afslag (denk ik?).

Concreet de vraag dus: hoe kan ik (als dat überhaupt kan) er voor zorgen dat ik de geschatte aankomsttijd kan zien, bij een vooraf (handmatig) aangegeven punt?

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 07 okt 2019 12:34

Twee delen maken van route, tot pont en dan 2de deel.
Marco :)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 okt 2019 13:00

scheurneus schreef: 07 okt 2019 12:34 Twee delen maken van route, tot pont en dan 2de deel.
Mja, dat kan ook. En later weer online samenvoegen. Dat zal wel een werkbare optie zijn (als er niets anders voorhanden is).

Het zijn wel heel veel opties. Route splitsen, meerdere exports/synchronisaties, meerdere exports nogmaals na het rijden voor het samenvoegen van de ritten ergens online, samengevoegde rit importeren, losse ritten verwijderen....

Maar als het met minder (handmatige) handelingen kan, hoor ik het graag.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 okt 2019 13:05

Twee routes betekent niet automatisch dat je ook 2 activities hebt. Je kan je activity gewoon door laten lopen op je Garmin als je een nieuwe route start..

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 okt 2019 13:16

meuk schreef: 07 okt 2019 13:05 Twee routes betekent niet automatisch dat je ook 2 activities hebt. Je kan je activity gewoon door laten lopen op je Garmin als je een nieuwe route start..
Aha. Goed punt, niet aan gedacht. Ben even aan het googlen geweest, met jouw input als startpunt. Onderstaande reactie geeft mijn verwarring weer.

Thanks voor het reageren beiden.

https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... es-midride

Laatste comment:
"Thank you. What confused me was how to get to the place to select the new course which had no option in the pop up menu you get from just pressing the select button. I finally figure out that just hitting the back button from the ride screen takes you to the home screen from where to can go to the Navigation menu and select a new course."

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 okt 2019 13:22

die navigatie is niet altijd duidelijk haha... ik druk altijd ergens onderaan scherm totdat ik het huisje/home knop zie en dan (nieuwe/andere) route kan instellen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 okt 2019 13:43

Je kan ook gewoon bepaalde punten in de route nemen en berekenen welke tijd je daar langs moet komen. Kom je langs dat punt en ben je voor dat tijdstip, dan lig je voor je schema en anders erachter. Ik weet hoeveel kilometer je naar die pont moet, maar op elk kwart zo'n punt, moet voldoende zijn om jezelf te pacen.

Plaats reactie