Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 04 aug 2019 13:16

Enkel als je een route hebt geladen. Zowel koers als Strava route. Maar veel klimmen herkent hij ook niet. Moeten aan bepaalde criteria voldoen.

Bertram
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2019 00:16

Bertram 04 aug 2019 17:03

TomVanbuel schreef: 04 aug 2019 13:16 Enkel als je een route hebt geladen. Zowel koers als Strava route. Maar veel klimmen herkent hij ook niet. Moeten aan bepaalde criteria voldoen.
Dank! Goed om te weten.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 06 aug 2019 11:32

New Edge 830 Version 4.10 Now Available
Garmin-Matthew
Garmin-Matthew
12 hours ago
Firmware version 4.10 for the Edge 830 is now available. This update can be downloaded through Garmin Express or Garmin Connect Mobile.

Phased Rollout is at 20% 8/05/19 4:30 pm CST

Changes made from version 3.50 to 4.10:
Made visual improvements to ClimbPro, including more granular coloring on the ClimbPro chart and the ability to preview future climbs.
Made ClimbPro a separate screen in the timer loop, so the elevation screen is still available during a climb.
Fixed issues with ClimbPro that caused the climb or list screens to display improperly.
Added new ClimbPro messages to activity FIT files.
Changed the Incident Detection setting to be set for each activity profile, and defaulted the setting to OFF for Mountain and E-Mountain profiles where false positives can be more likely due to terrain and riding style.
Fixed an issue where Incident Detection could get re-enabled if the user has emergency contacts listed in Garmin Connect.
Fixed an issue where prompts could appear over the Incident Detection alert, so it could not be acknowledged by the user.
Added the ability to disable the ForkSight page that appears when you stop during a Mountain activity.
Added the ability to turn off Grit, Flow, and Jump recording in FIT files for Mountain and E-Mountain activity profiles.
Added the ability to turn off jump alerts in Mountain and E-Mountain activity profiles. Jumps will still be recorded in the FIT file but you will not be alerted during your ride.
Improved the MTB Navigation interface to utilize the new Riding Area and parking lot data available in the 2019.10 Trailforks map.
Fixed an issue where the map zoom and orientation were not properly returning to their original values after the ForkSight page was displayed in a Mountain activity.
Fixed some map drawing issues with the latest 2019.10 Trailforks maps.
Started using 7-day GPS ephemeris data instead of 3-day data, to improve positioning when new ephemeris data is not available.
Added protections against injecting bad GPS ephemeris data that could come from older versions of Garmin Express.
Fixed issues with popularity routing.
Fixed an issue that could cause the device to generate large activity files and freeze during navigation.
Fixed an issue where the battery would not charge to 100%.
Increased the minimum sharp bend warning speed to 15mph.
Fixed an issue causing erroneous FTP values.
Modified the FTP test to lap at the end instead of stopping the timer so the ride will continue to record when the test completes.
Fixed incorrect automatic gear selection for Di2 shifters.
Fixed an issue where Di2 battery empty was improperly reported as eBike battery empty.
Fixed issues with the cycling dynamics page.
Added the ability to choose between two different radar tones.
Fixed a display issue with the power zone chart.
Fixed some display issues with the lap summary data screen.
Improved the interface for editing data fields on the map screen.
Added extra layout options to the map page to support a larger elevation profile.
Made improvements to the elevation profile for segments embedded in a course.
Fixed an issue where Connect IQ data fields could only be added to the current activity profile.
Improved LiveTrack reliability and added better user feedback to convey the LiveTrack status.
Improved overall device stability.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 aug 2019 12:04

Mijn Garmin 810 is onherroepelijk vastgelopen en onder garantie teruggestuurd naar Garmin. Is het de moeite waard om te upgraden naar de 830 als de kans zich voordoet? Eigenlijk ben ik best tevreden over de 810 op dat ie af en toe vastloopt na (altijd op de momenten dat een vastloper het minst uitkomt).

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 06 aug 2019 12:11

ik heb een 705, 800, 810 en een 520 plus gehad (die ook is vastgelopen en nu onder garantie wordt vervangen voor een nieuw exemplaar). De 830 is zoveel sneller in het rekenen en bewerken. Een veel beter scherm en mooie toevoegingen zoals climb pro. Ik zou zeggen zeker de moeite waard van het upgraden.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 aug 2019 13:37

Lijkt me duidelijk. De 810 is inderdaad niet erg snel in het berekenen van routes of scrollen door de mappen.

Ben benieuwd of ze hem kunnen repareren, dat ik een refurbished toestel krijg of de mogelijkheid om te upgraden. Heeft iemand daar ervaring mee bij Garmin (met een ouder toestel)?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 aug 2019 16:09

ypuh schreef: 06 aug 2019 13:37 Lijkt me duidelijk. De 810 is inderdaad niet erg snel in het berekenen van routes of scrollen door de mappen.

Ben benieuwd of ze hem kunnen repareren, dat ik een refurbished toestel krijg of de mogelijkheid om te upgraden. Heeft iemand daar ervaring mee bij Garmin (met een ouder toestel)?
Problemen met mijn Garmin 1000 die 59 maanden oud was, opgestuurd naar Futurum en na 1 1/2 week een splinternieuwe Garmin 1030 in de plaats gekregen.
Voor alle duidelijkheid, ik had de Garmin 1000 aangekocht bij Furturum met de waarborguitbreiding naar 5 jaar.

Bij Garmin zelf loont het meestal niet om, eens je toestel buiten garantie is, om het te laten herstellen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 aug 2019 16:31

Lcsmet schreef: 06 aug 2019 16:09 Problemen met mijn Garmin 1000 die 59 maanden oud was, opgestuurd naar Futurum en na 1 1/2 week een splinternieuwe Garmin 1030 in de plaats gekregen.
Voor alle duidelijkheid, ik had de Garmin 1000 aangekocht bij Furturum met de waarborguitbreiding naar 5 jaar.

Bij Garmin zelf loont het meestal niet om, eens je toestel buiten garantie is, om het te laten herstellen.
Ik heb de mijne ook gekocht bij Futurum met de extra 5 jaar garantie. Maar goed ook want het toestel is inmiddels zo'n 38 maanden oud.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 aug 2019 19:23

ypuh schreef: 06 aug 2019 16:31
Lcsmet schreef: 06 aug 2019 16:09 Problemen met mijn Garmin 1000 die 59 maanden oud was, opgestuurd naar Futurum en na 1 1/2 week een splinternieuwe Garmin 1030 in de plaats gekregen.
Voor alle duidelijkheid, ik had de Garmin 1000 aangekocht bij Furturum met de waarborguitbreiding naar 5 jaar.

Bij Garmin zelf loont het meestal niet om, eens je toestel buiten garantie is, om het te laten herstellen.
Ik heb de mijne ook gekocht bij Futurum met de extra 5 jaar garantie. Maar goed ook want het toestel is inmiddels zo'n 38 maanden oud.
Dan denk ik dat je defect toestel, al dan niet door een recenter, zal vervangen worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 08 aug 2019 16:25

Heb zojuist het volledige aankoopbedrag retour gekregen in waardebonnen. Daarvan meteen een Garmin 830 besteld, opnieuw met 5 jaar garantie.

Top service van Futurum! Zaterdag verstuurd en donderdag opgelost :).

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 aug 2019 16:40

ypuh schreef: 08 aug 2019 16:25 Heb zojuist het volledige aankoopbedrag retour gekregen in waardebonnen. Daarvan meteen een Garmin 830 besteld, opnieuw met 5 jaar garantie.

Top service van Futurum! Zaterdag verstuurd en donderdag opgelost :).
Ook mijn ervaring.
Voor Garmin kan je volgens mij nergens beter dan bij Futurum zitten.

Een vriend van mij heeft zijn 1030 ondertussen al iets meer dan een week geleden binnengebracht bij de fm, met een afgebroken "lipje" aan de achterkant.
Het zou ongeveer 4 weken duren voor hij ging weten wat er zou gebeuren.
Zijn 1030 is aangekocht in mei 2019.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Mike123
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2013 22:43

Mike123 20 aug 2019 22:39

Lcsmet schreef: 08 aug 2019 16:40
ypuh schreef: 08 aug 2019 16:25 Heb zojuist het volledige aankoopbedrag retour gekregen in waardebonnen. Daarvan meteen een Garmin 830 besteld, opnieuw met 5 jaar garantie.

Top service van Futurum! Zaterdag verstuurd en donderdag opgelost :).
Ook mijn ervaring.
Voor Garmin kan je volgens mij nergens beter dan bij Futurum zitten.

Een vriend van mij heeft zijn 1030 ondertussen al iets meer dan een week geleden binnengebracht bij de fm, met een afgebroken "lipje" aan de achterkant.
Het zou ongeveer 4 weken duren voor hij ging weten wat er zou gebeuren.
Zijn 1030 is aangekocht in mei 2019.
Van mijn 820 was ook een lip aan de achterzijde afgebroken. Opgestuurd naar Futurum en binnen 1,5 week een andere 820 retour.
Heb ondertussen wel een 830, wederom gekocht bij Futurum.
Laatst gewijzigd door Mike123 op 22 aug 2019 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie