Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Problemen met bluethoot garmin

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 08 jul 2018 09:25

Zijn er meer mensen met een Garmin die oroblemen hebben met de bluethooth.
Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met mijn Iphone.
De koppeling tussen mijn edge 1030 mislukt steeds.
Heb de gps ook al helemaal opnieuw gereset.
Ook alles gewist op de telefoon, maar zonder resultaat.
Wie heeft hier een oplossing voor.???

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jul 2018 10:20

Ik had een probleem om mij telefoon (Huawei P9) te koppelen aan mijn Garmin 1030.
Mijn Garmin in de eerste week terug omgeruild voor een andere 1030 omdat ik dacht dat het aan Garmin lag maar ook dan geen connectie.
Naar de helpdesk gebeld en het zou liggen aan de Bleutooth van Huawei, die net iets anders is dan andere merken.
Mij dan uiteindelijk een andere GSM gekocht, een Nokia 6.1, en alles werkt nu perfect.
Je zou dus eens kunnen proberen met een andere GSM om te zien of het dan wel werkt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 08 jul 2018 15:54

Hij heeft 1 week goed gewerkt, daarna was er geen koppeling meer mogelijk.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 08 jul 2018 18:52

Ik weet niet of het je gaat helpen, maar heb wellicht een aantal punten waar je naar kunt kijken.

Bij de upgrade naar versie 9.0 van mijn Garmin 820 blijkt dat ik mijn telefoon via andere menu opties moet koppelen. Dat gaat nu via instellingen, telefoon. Eerste de oude telefoon verwijderen en de opties om te pairen verschenen. Die waren eerst weg en de Garmin handleidingen waren nog niet aangepast.

Bij deze update moet je de telefoon na de update volgens de instructies ontkoppelen en weer opnieuw pairen.

Ik heb daarna opnieuw gekoppeld en dat werkte perfect. Ik heb wel mijn Huawei P9 lite ingeruild voor een Nokia. Ineens kreeg ik ook veel meer opties te zien om bijvoorbeeld om berichten op de 820 te laten zien.

Morgen ga ik een rondje fietsen om te kijken of de live tracking functie nu ook probleemloos werkt. Dat werkte bij mij namelijk niet goed.

Ik weet niet of het jou helpt, maar wie weet.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 08 jul 2018 19:38

Met mijn garmin 1000 ook wel wat problemen gehad. Zorg dat je op iphone en garmin de laatste updates installeert. Dan bluetooth verbinding met garmin uit je telefoon verwijderen en dan opnieuw verbinding maken.
o'7o

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 jul 2018 19:49

Ik had ook problemen met koppelen bij mijn Edge 25 en mijn Microsoft Lumia 950. De allereerste keer werkte het, maar daarna heeft het nooit meer gewerkt. Want dat was toen juist de reden dat ik de Edge 25 kocht ipv de Edge 20. Om te kunnen koppelen met de telefoon. Paar weken terug een een Edge 1030 aangeschaft en daar werkte het het koppelen snel met de Lumia 950. Pairing ging automatisch zonder code in te voeren.

Maar de Edge 25 heb ik nooit meer kunnen koppelen met de Lumia 950. Vorige week begaf mijn Lumia 950 het, omdat ik die voor de zoveelste keer had laten vallen en er dit keer wel een nieuw scherm op moest. Besloot om tijdelijk een "goedkope" Huawei Y6 (2018) te kopen.

En dat had ik veel eerder moeten doen (ook vanwege vele andere apps... :lol: )

Zowel de Edge 25 als Edge 1030 worden beide goed gezien en communiceren met elkaar. Wel gek dat ik bij de Edge de pairing code moest invoeren op mijn telefoon, maar dat dat bij de Edge 1030 automatisch gaat en hoef je alleen te bevestigen. Blijkbaar zit er soms wel iets verschil communicatie software bij verschillende Garmins. Op alle devices zijn wel de laatste software updates vorige week geïnstalleerd. Maar eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet waarom iets niet meer werkt, als het in ieder geval 1x wel heeft gewerkt. :roll: Of het aan de Garmin of aan de telefoon ligt is ook een vraagteken geweest voor mij. Ben blij dat nu nu wel alles werkt.

Edge 25 gebruik in voor mijn fixie-races, maar miste toch een ook een echte navigatie GPS. Mijn Edge 800 was al redelijk beschadigd en de accu was ook superslecht en vond de 1030 wel mooie opvolger.

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 08 jul 2018 21:38

Ik heb alle nieuwe updates op de garmin en iphone staan, heb de edge zowel van de telefoon als gps uit de bluethooth verwijderd, foon ook opnieuw opgestart en de gps geteset zodat ik alles weer opnieuw moest instellen, maar helaas ik krijg steeds de melding dat de koppeling mislukt is dat ik moet zorgen dat de bluethooth aanstaan en de edge in de buurt van de foon is. Op beide apparaten staat de bluethooth aan en ze liggen naast elkaar.
Ik weet het niet meer.
Baal hier wel van, je koopt zo, n duur apparaat niet om hem dan na je rit te synchroniseren aan je pc😰😰
Ik heb garmin gemaild en ik hoop dat ze met een goede oplossing gaan komen, ik heb de edge nu 2 weken in huis.
Ik kaat nu met fietsen een garmin fenix 3 meelopen omdat die dus wel op garmin connect en strava automatische post.

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 08 jul 2018 21:39

Ik heb alle nieuwe updates op de garmin en iphone staan, heb de edge zowel van de telefoon als gps uit de bluethooth verwijderd, foon ook opnieuw opgestart en de gps geteset zodat ik alles weer opnieuw moest instellen, maar helaas ik krijg steeds de melding dat de koppeling mislukt is dat ik moet zorgen dat de bluethooth aanstaan en de edge in de buurt van de foon is. Op beide apparaten staat de bluethooth aan en ze liggen naast elkaar.
Ik weet het niet meer.
Baal hier wel van, je koopt zo, n duur apparaat niet om hem dan na je rit te synchroniseren aan je pc😰😰
Ik heb garmin gemaild en ik hoop dat ze met een goede oplossing gaan komen, ik heb de edge nu 2 weken in huis.
Ik kaat nu met fietsen een garmin fenix 3 meelopen omdat die dus wel op garmin connect en strava automatische post.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 08 jul 2018 21:55

Volgens mij heb je alles goed gedaan voor zover ik kan lezen. Heb je op de Garmin bij de optie telefoon er ook voor gekozen een nieuwe telefoon te koppelen? Daardoor wordt hij zichtbaar voor de bluetooth van de telefoon.

Heb je dat wel gedaan dan hoop ik dat Garmin snel reageert. Bij mij hebben ze dat in het verleden al twee keer gedaan en goed geholpen.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 jul 2018 21:58

Volgens mij doe je inderdaad ook niets verkeerd. Het lijkt op het probleem dat ik had tussen mijn Edge 25 en mijn Microsoft Lumia 950. Edge 25 werd wel gezien door de telefoon, alleen koppelen met Garmin Connect lukte niet meer. Dat is maar 1x gelukt bij de 1e keer. Daarna diverse keren koppelingen verwijderd en opnieuw proberen te laten koppelen. Koppelen van de devices ging wel, maar niet meer in Garmin Connect.

Daarom is het ook zo vreemd dat dat wel werkte met de Edge 1030 op mijn Lumia 950 en bleef werken. Maar ook dat alles nu wel zo goed werkt met de Huawei Y6 (2018) en beide Garmins. En ik snap nog steeds niet waarom.

jk11
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2018 22:26

jk11 08 jul 2018 22:30

Probleem is herkenbaar. Heb zelf de Garmin Edge 820 al ca 18 maanden en sinds de updates rond 25 jl. (AVG) kon ik niet meer automatisch uploaden. Steeds melding “uploaden mislukt”. Kwam er vandaag achter dat ik op mijn telefoon meldingen moest toestaan van de Garmin Connectie app.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 jul 2018 08:02

@juliska: je wilt bluetooth om te synchroniseren zonder PC? Dan kun je m toch gewoon aan de wifi koppelen? Ik heb bluetooth uit staan omdat het batterijen spaart, en ik de meeste berichten storend vind. Zodra ik thuis kom (lees voor de deur sta) connect ie met de wifi, en upload mijn net stilgezette ritje. Geen bluetooth voor nodig.

Wat niet wil zeggen dat ie het niet gewoon moet doen....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie