Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 18 aug 2017 20:45

Het zijn dropouts van een aantal seconden maximaal, en dat denk ik 10x per uur.

De verkoop van mijn Edge 520 ging enorm rap, dus ga morgen maar een Bolt halen en het zelf ervaren a.s. zondag :)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 aug 2017 21:43

Dropouts zijn idd bekend probleem met stages en edge 520/820.
Heeft met zwakke ant zender in stages te maken/zwakke ontvanger in de edge.
Ik heb zelf geen problemen met stages en bolt in outfront mount.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 aug 2017 19:51

Ben wel benieuwd naar de Bolt - heb nu de Garmin 520 - maar gelukkig nooit uitvallen gehad qua Power met Stages of Quarq.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 19 aug 2017 21:24

Bolt is binnen en ingesteld, morgen ritje mee maken.

Instellen en routes invoeren gaat in iedergeval 1000x gemakkelijker dan met Garmin. Scherm is wel even wennen in zwart/wit. In principe niet minder fijn denk ik dan de 520, maar toont iets primitiever.

Het in een uitzoomen op pagina met datafields is geweldig, denk dat ik wel vriendjes kan worden met de Bolt.

Matedeor
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 mei 2014 11:35

Matedeor 19 aug 2017 21:30

Vandaag eerste rit met Bolt gemaakt. Alles koppelen, instellen en route overzetten ging super makkelijk.

Mooi nog redelijk compact apparaatje. Wist niet zo goed wat ik er van mij moest voorstellen omdat ik nog zo'n apparaat op mijn fiets heb gehad. Snap nu wel beter dat een Garmin edge 1000 of een Wahoo Elemnt flinke apparaten voor een racefiets zijn. Oplossing zou zijn om scherm verder tot rand te laten lopen, en met een goed werkend touchsreen te komen, schijnbaar is dat nu nog lastig in de praktijk. Ben zelf niet zo weg van de grijze kleur van de Bolt, doet een beetje ouderwets aan, voor de rest wel een strak geheel.

Route volgen ging goed, viel me nog mee hoever je van te voren kruising al ziet aankomen. Voor de rest is eigenlijk gewoon lijntje volgen. Had de route via ridewithgps ingevoerd, vond de waarschuwingen voor de kruisingen een toevoeging, ook dat die aangeeft als je afslag hebt genomen hoelang het tot de eerst volgende is. Straatnamen zijn eigenlijk alleen leesbaar als die niet te lang zijn, bij lange straatnamen wordt het onleesbaar. Zouden ze kunnen oplossen door de beschrijving wat beknopter te vermelden, maar die instructies zitten natuurlijk in het bestand van ridewithgps (die je zelf kan aanpassen zag ik). Andere data is nog af te lezen tijdens navigeren, had het zelf wel kunnen waarderen als je de grote hiervan zelf nog iets kon aanpassen (of dat ze het iets slimmer vormgeven), vind het nu aan de kleine kant. Maar nog wel af te lezen.

Aantal velden kan tot maximaal 9, waar ik zelf helemaal gek van wordt, als ik zoveel cijfers voor me heb staan. Daarnaast vindt ik 7 velden qua zicht nog net te doen, maar 5 velden vindt ik veel prettiger werken. Cijfers komen dan mooi groot in beeld. Aanpassen van velden gaat weer super makkelijk via smartphone. Cadence sensor schommelde te veel had ik het idee, van 60 naar 90 bijvoorbeeld, zonder dat ik noemenswaardig zwaarder ging trappen. Even kijken of ik die anders moet plaatsen (edit: zie nu dat ik apparaat nog niet naar laatste versie had geupdate). Scherm is duidelijk. Merkte wel dat die met mijn zonnebril in de schaduw, af en toe donker kon aanvoelen, als de zon erop kwam dan juist weer super duidelijk.

Voor de rest eigenlijk weinig problemen. Het goede aan de Bolt is dat eigenlijk alles heel makkelijk werkt, instellen via je telefoon vindt ik ook zeker geen nadeel, maar een voordeel. Het gemak en de snelheid hiervan, zou momenteel nooit op het apparaat zelf kunnen worden benaderd. Zijn nog genoeg verbeterpuntjes, maar gezien de relatief korte historie van Wahoo met dit soort apparaten, hebben ze nu al een heel compleet iets geleverd.
Laatst gewijzigd door Matedeor op 20 aug 2017 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 20 aug 2017 21:38

Vandaag 2e ritje gemaakt met de Bolt. Weet iemand ook of je de namen in de resultaten kunt aanpassen? Nu komt er een datum te staan.
Is er ook nog een cloud waar je de gegevens kunt zien, of alleen maar via de telefoon.

Scherm grote is ok, ik heb nog getwijfeld over de gewone Elemnt, maar ben nu blij met deze keuze.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 aug 2017 11:08

flap schreef: 20 aug 2017 21:38 Is er ook nog een cloud waar je de gegevens kunt zien, of alleen maar via de telefoon.
2017-08-21 11.05.44.png
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 21 aug 2017 11:48

Zorro schreef: 21 aug 2017 11:08 Is er ook nog een cloud waar je de gegevens kunt zien, of alleen maar via de telefoon.
Voorlopig wel, dacht wel dat er plannen waren, om ook online te raadplegen, maar niet 100% zeker

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 aug 2017 12:25

johan d schreef: 21 aug 2017 11:48
Zorro schreef: 21 aug 2017 11:08 Is er ook nog een cloud waar je de gegevens kunt zien, of alleen maar via de telefoon.
Voorlopig wel, dacht wel dat er plannen waren, om ook online te raadplegen, maar niet 100% zeker
Dat was mijn vraag niet maar die van Flap. Wat bedoel je precies met online te raadplegen? Kan toch met Strava, Ridewithgps etc. of doel je op een Wahoo specifieke web service?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 21 aug 2017 17:50

Ik bedoelde een opslag bij Wahoo, en dan met wat meer overzichten over gereden km per jaar enz...
En de namen van de ritten, zijn die ook te veranderen in de app?

Daniel Boonen
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2011 11:45

Daniel Boonen 22 aug 2017 16:46

Kan je de feature dat je andere gebruikers op de kaart ziet, ook uitzetten?

Dit weekend was ik in Limburg, en door de drukte daar, vond ik het storend wanneer ik even wilde uitzoomen op de kaart.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 22 aug 2017 17:57

Weet iemand waarom de Bolt als ik uitzoom naar het niveau dat er 5 velden getoont kunnen worden, er slechts 4 getoond worden (linksonder is dan leeg).

Plaats reactie