Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

rien91
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2014 13:35

rien91 10 sep 2018 15:28

Cobus Ridley schreef: 10 sep 2018 15:24 Ik blij 'm lastig vinden, dus ik vraag het gewoon nog een keer. Als je een route hebt gemaakt in Strava of Komoot, kan je die dan enkel en alleen op je Bolt krijgen als je over Wifi (evt. hotspot) beschikt? Dus (bijvoorbeeld) je bent in je eentje op pad, je besluit onderweg van route te veranderen, dat kan dan dus niet omdat je je nieuwe route niet naar de Bolt krijgt? Of maak ik nu echt een denkfout?
Je kan op je telefoon in Wahoo app een route importeren en naar je Bolt sturen via bluetooth.

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 10 sep 2018 15:36

rien91 schreef: 10 sep 2018 15:28 Je kan op je telefoon in Wahoo app een route importeren en naar je Bolt sturen via bluetooth.
Hoe dan? Ik hoor graag!

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 10 sep 2018 15:37

rien91 schreef: 10 sep 2018 15:28
Cobus Ridley schreef: 10 sep 2018 15:24 Ik blij 'm lastig vinden, dus ik vraag het gewoon nog een keer. Als je een route hebt gemaakt in Strava of Komoot, kan je die dan enkel en alleen op je Bolt krijgen als je over Wifi (evt. hotspot) beschikt? Dus (bijvoorbeeld) je bent in je eentje op pad, je besluit onderweg van route te veranderen, dat kan dan dus niet omdat je je nieuwe route niet naar de Bolt krijgt? Of maak ik nu echt een denkfout?
Je kan op je telefoon in Wahoo app een route importeren en naar je Bolt sturen via bluetooth.
Dat dacht ik ook, maar dat is voor mij niet altijd gelukt, daarom:

jurian schreef: 08 jul 2018 11:34 Kan je met je telefoon tetheren (een wifi hotspot maken)? Mijn hotspot instellingen zijn exact gelijk als mijn thuisnetwerk, dus onderweg een hotspot aanzetten, daar merkt bijv een Bolt niets van en denkt dat hij thuis op de wifi zit ;) Zo al twee keer eerder nog snel een laatste wijziging in een route over kunnen nemen op de Bolt.
Deze vakantie heb ik dit geprobeerd en dat werkt echt perfect! Bedankt voor de tip!
(Ik had wel al de routes ingeladen maar ik heb de nieuwe routes zo op de BOLT gekregen)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 sep 2018 15:59

Onderweg route sturen als je al bezig bent werkt soms gewoon niet.
(of duurt extreem lang, wel eens gewacht en dan na 10 minuten opeens melding route loaded)
En als je al met een rit bezig bent kan je ook niet wifi settings aanpassen, ook weer zo'n onhandigheidje.

Maar ook wel eens gehad dat ik vlak voor vertrek route op strava maak, de wahoo laat syncen via wifi en dan komt route niet in lijst.
Maar dat is dan denk ik meer issue dat de plek waar wahoo de routes ophaalt dan intern bij strava out of sync is met de webinterface oid.

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 10 sep 2018 16:16

Nog even in aanvulling. Zat deze zomer in Frankrijk in "hutje op de hei" zonder Wifi. Kende de omgeving niet en juist dan wil je leuk routetje maken en op je device zetten. Op iPad route gemaakt in Komoot. Die route kreeg ik vervolgens ook keurig (iPhone als hotspot) te zien in Komoot op mijn iPhone. So far zo good, route zat dus kennelijk op server Komoot.

Maar vervolgens lukte het mij niet de route op m'n Bolt te krijgen. Pas toen ik de telefoon van mijn lief instelde als hotspot en m'n Bolt contact liet maken met die hotspot, toen lukte het mij te synchroniseren.


Maar als ik alleen op pad ben, dan heb ik uiteraard maar één telefoon bij me.


Dus; doe ik iets fout of onhandigs of is dit daadwerkelijk een issue?

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 10 sep 2018 16:18

"Mijn hotspot instellingen zijn exact gelijk als mijn thuisnetwerk, dus onderweg een hotspot aanzetten, daar merkt bijv een Bolt niets van en denkt dat hij thuis op de wifi zit"

Dus dezelfde wifi netwerk naam gebruiken etc. en dan gaat het wel met je telefoon (je moet wel een redelijke 4G verbinding hebben dan)

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 10 sep 2018 16:25

Okay, de door mijn geconstateerde beperking bestaat dus en is dus uitsluitend via loophole te omzeilen? Maar hoe verander ik de hotspotinstellingen op een iPhone? Volgens mij kan dat niet.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 sep 2018 16:37

Het is niet echt een beperking, maar een bug.
Via de app route sturen werkt gewoon niet altijd.

Zag trouwens dat de calorieen weergave op strava weer klopt voor data die van mijn wahoo komt.
Gewoon weer op basis powerdata, dus niet hartslag die ze tijdje aanhielden.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 10 sep 2018 16:38

Cobus Ridley schreef: 10 sep 2018 16:25 Okay, de door mijn geconstateerde beperking bestaat dus en is dus uitsluitend via loophole te omzeilen? Maar hoe verander ik de hotspotinstellingen op een iPhone? Volgens mij kan dat niet.
Je moet geloof ik de naam van je iPhone veranderen (even zoeken online ;) )

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 11 sep 2018 15:19

Heb gisteren urenlang zitten klooien.

Mijn eindconclusie: om een route van je telefoon (Elemnt-app) naar je Bolt te krijgen, moet je sowieso wifi hebben; eventueel via andere telefoon als hotspot (de Bolt besodemieteren door mijn eigen telefoon om te dopen in mijn thuis-wifi is niet gelukt). Synchroniseren van route gaat enkel met wifi-verbinding, niet via blue-tooth.

Als je je dus ergens bevindt zonder wifi of andere telefoon die als hotspot kan fungeren, krijg je een route "dus" niet van telefoon naar Bolt.

Correct?

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 11 sep 2018 15:29

Neen, met mijn android telefoon (samsung s7) krijg ik zonder wifi prima routes op mijn bolt.
Als de route maar in je companion app staat, via dropbox, mail, whatsapp, strava, RWGPS, komoot of weet ik wat nog meer kan. Dan als ik via bluetooth verbonden ben met de bolt, selecteer ik bij routes in de app de route die ik wil fietsen. Deze stuurt hij dan naar de bolt en voila..

de bolt synchroniseren en daar de routes op kunnen selecteren moet ik idd wel via wifi doen.

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 11 sep 2018 15:33

Inderdaad, niet zo moeilijk denken. Bolt routes gaan prima via Bluetooth. Al diene zever over hotspot en loopholes ???? Is nergens voor nodig. Ik ben op vakantie geweest zonder WiFi maar met 4g op m’n iPhone en het verliep allemaal zeer eenvoudig, het is gelukkig geen Garmin.

Plaats reactie