Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
noah race
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015 10:19

Gebruikersavatar noah race 28 okt 2020 18:16

Inderdaad van die goedkope, van Action.
De vorige batterij ging wel langer mee. Zou het schelen om er duurdere A merk batterijen in te doen?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 28 okt 2020 18:34

Is te proberen, zelfs met de A-merk batterijen die de action heeft liggen blijf je wisselen (zullen wel wat dichter tegen hun uiterste gegarandeerde datum aanzitten)

Gebruikersavatar
noah race
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015 10:19

Gebruikersavatar noah race 28 okt 2020 19:26

En bij welke winkel (of online) haal je 'verse' batterijen?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 okt 2020 19:52

Ik heb wel eens zo'n kaartje met goedkope batterijen gehad. 8 van de 10 bleken leeg. Dus die koop ik nooit meer. Gewoon een goed merk kopen. Kost je 2 of 3 euro per batterij. Maar dan weet je zeker dat je een goeie hebt.

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 29 okt 2020 07:40

Critic schreef: 22 okt 2020 09:15
david_deman schreef: 22 okt 2020 08:33 Dag iedereen,

Even een vraag mbt mijn wahoo bolt. Ik maak al mijn routes via ride with gps en krijg "turn by turn" instructies zoals een traditionele autogps bijvoorbeeld dus dit is perfect.

Maar als er wegenwerken zijn of ik rij de verkeerde straat in dan wil die gps zich nooit "herberekenen" of aanpassen. Gisteren was een weg afgesloten en ik kon niet meteen zelf vinden welke straat ik moest nemen om terug op mijn getekende route te geraken. Mobiel internet op mijn gsm ligt aan als ik met de wahoo rondrij. Is er een manier om die gps dan een aangepaste route te laten berekenen? Of kan de gps enkel instructies geven voor de getekende route die je in de gps stopt? Lijkt me zo stom dat een gps zich niet kan aanpassen en kan aanduiden, "oke ik zie dat je niet doorkan, ik toon je een andere weg"? Mijn wahoo doet dit dus niet... Is dit zo bij wahoo?
De bolt kan dit niet.. Je moet dan even uitzoomen (rechter kant onderste knopjes).. Dan even om de wegwerken heen en daarna weer terug naar je kruimelspoor.. Zelfs al zou dit 10 km verderop zijn, dan pakt ie daar gewoon de route weer op
Zo doe ik het nu inderdaad maar als ik dit bij de aanschaf had geweten kocht ik toch een andere. Vind dit toch een serieuze beperking voor een gps. Ik vind het zeer vervelend als je een straat rechts of links gemist hebt, om dan altijd volledig te moeten stoppen, draaien en de juiste straat in te gaan. Heb al vaker gevloekt op dat ding. :lol: Want eens je niet meer op zijn voor geprogrammeerde route komt, dan vallen ook alle instructies weg. Ze zouden dan op zijn minst kunnen tonen hoe je terug naar de juiste route kan gaan.

Ook een functie "stuur mij naar huis" zou ideaal zijn. Als het bv stortregent of je moet snel thuis zijn om een of andere reden zou de kortste route terug naar huis wel handig zijn. Dat kan ik er ook nergens op vinden. Een gps moet gewoon kunnen herbereken toch :) Ik noem dit dan geen gps eigenlijk.
Laatst gewijzigd door david_deman op 29 okt 2020 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 29 okt 2020 07:45

Ik vind het meer een gemis dat je de kaart niet kan verslepen;
als je in tegengestelde richting fietst van waar je uiteindelijk heen wilt, dan gaat uitzoomen in dat geval niet veel helpen...

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 29 okt 2020 07:46

RKN schreef: 29 okt 2020 07:45 Ik vind het meer een gemis dat je de kaart niet kan verslepen;
als je in tegengestelde richting fietst van waar je uiteindelijk heen wilt, dan gaat uitzoomen in dat geval niet veel helpen...
Ja dat ook idd!!! Dat uitzoomen werkt soms ook niet, ik heb soms gewoon een blanco beeld als ik wil uitzoomen.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 29 okt 2020 07:57

Dan zoom je te ver uit ;)
Soms is het dan gewoon even geduld hebben en laadt ie de kaart uiteindelijk wel

bever
Forum-lid
Berichten: 2125
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 29 okt 2020 08:01

david_deman schreef: 29 okt 2020 07:40

Ook een functie "stuur mij naar huis" zou ideaal zijn. Als het bv stortregent of je moet snel thuis zijn om een of andere reden zou de kortste route terug naar huis wel handig zijn. Dat kan ik er ook nergens op vinden. Een gps moet gewoon kunnen herbereken toch :) Ik noem dit dan geen gps eigenlijk.
Er zit toch een functie `` breng me naar het begin" in de app ?

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 29 okt 2020 08:11

bever schreef: 29 okt 2020 08:01
david_deman schreef: 29 okt 2020 07:40

Ook een functie "stuur mij naar huis" zou ideaal zijn. Als het bv stortregent of je moet snel thuis zijn om een of andere reden zou de kortste route terug naar huis wel handig zijn. Dat kan ik er ook nergens op vinden. Een gps moet gewoon kunnen herbereken toch :) Ik noem dit dan geen gps eigenlijk.
Er zit toch een functie `` breng me naar het begin" in de app ?
Ah oke die functie staat dan op de app. Oke ik zocht ze op het toestel zelf :D We leren bij!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 29 okt 2020 22:26

Als je je eerst had ingelezen over dit apparaat had je waarschijnlijk (je zegt het zelf al) een andere keuze gemaakt. De Bolt heeft nu eenmaal bepaalde specificaties, dat deze uiteindelijk niet aan jouw wensen voldoen is niet de schuld van Wahoo....

Gebruikersavatar
noah race
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015 10:19

Gebruikersavatar noah race 31 okt 2020 17:01

noah race schreef: 28 okt 2020 15:09 Mijn snelheidssensor lijkt niet helemaal goed te werken.
De snelheid verspringt bijna elke seconde van 26,2 naar 24,8 naar 27,7 enz. Ik dacht dat de batterij leeg was, heb deze vervangen en in de elemnt app zie ik dat hij wel verbonden is maar de snelheid blijft verspringen ondanks dat ik eenzelfde tempo rijd. Voorheen deed de sensor wel gewoon goed.

Iemand tips?
Heb A merk batterijen gekocht met productiedatum van dit jaar, best before 2030.
Helaas heeft dit niet geholpen, Ook de sensor opnieuw verbinden helpt niet. Het blauwe lampje op de sensor knippert ene keer wel, andere keer niet.
Kan het zijn dat de sensor dan kapot is?

Plaats reactie