Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Silverback79
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 aug 2015 21:17

Silverback79 28 jul 2017 09:57

Hebben er meer gebruikers van de bolt problemen met de laatste update? Ik krijg continue de melding update beschikbaar, maar als ik zeg updaten maar dan zegt hij okay en vervolgens krijg ik de melding weer met de zelfde update vraag.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 28 jul 2017 10:11

Nee, hier geen problemen met update. Heb versie WB09-1507. Dat is de laatste versie. Je zou een fabrieksrenet kunnen proberen.
Ook geen problemen met de magneetloze sensoren van Wahoo. Vertraging merk ik niet zo veel van, en lijkt mij ook niet zo van belang bij een speed/cadans sensor. Zeker niet als het om enkele seconden gaat.

Ik had idd wel de Hidmybell gevonden voor de Elemnt Bolt, maar de Mount van Wahoo past beter bij de Bolt.
Ik heb nu een Knogoi. Nog niet mee gereden verder, endoor omstandigheden nog maar één ritje gereden met de Bolt.
Tot dusver tevreden, en met de laatste update van de IOS app, en de gefixt bug van de navigatie lijkt het prima in orde. Batterijverbruik valt mee. 2,5 uur gereden met achtergrondverlichting standaard op aan, en nog 79% batterij over.

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 28 jul 2017 10:17

hebben mensen hier ervaring met het gebruiken van een Garmin mount voor de Bolt? Mijn geliefde heeft een Canyon Endurace met een aero-stuur, dus daar zal de Wahoo-mount niet op gaan passen. Canyon heeft een fraaie precies passende Garmin mount te koop, maar daar past de Bolt weer niet op.

Nu zie ik op youtube diverse filmpjes langskomen waarin mensen een stukje uit zo'n Garmin mount pulken en dan past de Bolt wel. Hebben mensen dat hier wel eens geprobeerd, en is dat een reële optie?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4233
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 jul 2017 10:37

Ik heb op mijn 2e fiets een Garmin houder van Superstar components. Van deze heb ik de kunststof "binnenhouder" een kwartslag gedraaid en inderdaad beide zij-openingen iets uitgewerkt. Houdt de bolt prima.

Silverback79
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 aug 2015 21:17

Silverback79 28 jul 2017 10:59

Infinito GB schreef: 28 jul 2017 10:11 Nee, hier geen problemen met update. Heb versie WB09-1507. Dat is de laatste versie. Je zou een fabrieksrenet kunnen proberen
Dat is de versie inderdaad die hij niet wil pakken.
Raak ik door een reset niet "al" mijn gegevens kwijt?

Silverback79
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 aug 2015 21:17

Silverback79 28 jul 2017 11:11

Opgelost... Vergeten mijn wifi hotspot aan te zetten...🙄

nvdb92
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:19

nvdb92 28 jul 2017 13:36

knutmo schreef: 28 jul 2017 10:17 hebben mensen hier ervaring met het gebruiken van een Garmin mount voor de Bolt? Mijn geliefde heeft een Canyon Endurace met een aero-stuur, dus daar zal de Wahoo-mount niet op gaan passen. Canyon heeft een fraaie precies passende Garmin mount te koop, maar daar past de Bolt weer niet op.

Nu zie ik op youtube diverse filmpjes langskomen waarin mensen een stukje uit zo'n Garmin mount pulken en dan past de Bolt wel. Hebben mensen dat hier wel eens geprobeerd, en is dat een reële optie?
Deze moet passen, heb van de eigenaar een bevestigend bericht gehad dat deze past met de Wahoo Elemnt Bolt.
http://www.racewaredirect.co/shop/wahoo ... ted-mount/

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 29 jul 2017 11:54

Is het eigenlijk mogelijk om oude ritgegevens uit Garmin Connect te importeren in de Wahoo Elemnt app,
of zul je dan uit beide systemen een verzameling moeten aanhouden in bv. Strava?

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 29 jul 2017 13:04

nvdb92 schreef: 28 jul 2017 13:36
knutmo schreef: 28 jul 2017 10:17 hebben mensen hier ervaring met het gebruiken van een Garmin mount voor de Bolt? Mijn geliefde heeft een Canyon Endurace met een aero-stuur, dus daar zal de Wahoo-mount niet op gaan passen. Canyon heeft een fraaie precies passende Garmin mount te koop, maar daar past de Bolt weer niet op.

Nu zie ik op youtube diverse filmpjes langskomen waarin mensen een stukje uit zo'n Garmin mount pulken en dan past de Bolt wel. Hebben mensen dat hier wel eens geprobeerd, en is dat een reële optie?
Deze moet passen, heb van de eigenaar een bevestigend bericht gehad dat deze past met de Wahoo Elemnt Bolt.
http://www.racewaredirect.co/shop/wahoo ... ted-mount/
Ik heb wel gemerkt dat bij veelvuldig gebruik van de Bolt op een Garmin steun er een hoekje van de achterkant van de Bolt beschadigd raakt. Tast de functie van het apparaat niet aan, maar toch jammer....

Marcelcanyon
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:25

Marcelcanyon 30 jul 2017 10:25

Ik heb ook een canyon endurace Bike en een wahoo bolt.

Ik gebruik deze mount, ideaal

http://www.ebay.com/itm/K-EDGE-Wahoo-El ... 2730737247

Niet op eBay gekocht, maar ergens bij NL webshop, weet niet meer welke.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 30 jul 2017 10:41

Infinito GB schreef: 29 jul 2017 11:54 Is het eigenlijk mogelijk om oude ritgegevens uit Garmin Connect te importeren in de Wahoo Elemnt app,
of zul je dan uit beide systemen een verzameling moeten aanhouden in bv. Strava?
tapiriik misschien?

Matedeor
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 mei 2014 11:35

Matedeor 30 jul 2017 14:12

Zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen. Vooral routes kunnen volgen op een fietscomputer lijkt mij wel interessant. Bij deze Wahoo lees ik toch wat meer positieve verhalen dan de garmin edge 820. Garmin edge 1030 hoor ik nog steeds niks van, zat ik ook nog aan te denken om daar op te wachten.

Begrijp dat je niet kan navigeren naar een bepaalde bestemming, maar alleen door middel van een van te voren ingevoerde route. Kan je tijdens het rijden wel de kaart zien zonder te navigeren zodat je bijvoorbeeld een idee hebt hoe bepaalde bochten lopen? En hoe zit het precies met de connectie via de smartphone, zonder smartphone geen navigatie?

Plaats reactie