Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 17 feb 2016 23:30

Hmm mijn edge 810 wil maar niet updaten. Geen idee waar het aan ligt maar als ik zowel via basecamp als via garmin express laat scannen zegt hij dat de laatste nieuwe versie erop staat. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hij blijft dus op 4.40.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 18 feb 2016 07:16

Je kunt de Webupdater nog proberen.

http://www8.garmin.com/products/webupda ... nstall.jsp

Zottenpedj
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
Locatie: Vlaamse Ardennen

Zottenpedj 18 feb 2016 12:22

kooijtje2 schreef:Zijn dat de HM na correctie in garminconnect ?
Zijn zonder correctie van garmin connect. Maar als ik in garmin connect correctie doe en dan gpx exporteer voor op strava te uploaden zijn de hm volledig verkeerd.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 18 feb 2016 13:51

Zottenpedj schreef:
kooijtje2 schreef:Zijn dat de HM na correctie in garminconnect ?
Zijn zonder correctie van garmin connect. Maar als ik in garmin connect correctie doe en dan gpx exporteer voor op strava te uploaden zijn de hm volledig verkeerd.
En als je nou een .fit file exporteert vanuit garmin connect?

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 18 feb 2016 17:24

Bij deze een positieve note.

Heb de 810 nu een maand of 5 en ben zeer tevreden.
Hoogtemeters wijken wel wat af maar daar kan ik wel mee leven.
Hij is 1 keertje stilgevallen en dat vind ik niet veel (kon na reset wel gewoon de rit vervolgen). Een smartphone of computer hangt ook wel eens.
Gisteren een nieuwe OFM map (13/2/2016) erop gezet en met strava een route gemaakt. Werkte vandaag perfect.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 18 feb 2016 18:56

Zo het is gelukt met updaten!
Gewoon even de PC opnieuw opgestart en dan de updater gebruikt van Garmin Express en hij staat erop :D
Heb ook het idee dat mijn Garmin met de 5.00 software sneller opgestart is dan met de 4.40.

Nog mensen die dit gemerkt hebben?

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 27 feb 2016 14:21

Ik snap er niets meer van.
Vandaag eerste keer gaan fietsen sinds de update.
Op de garmin zelf geeft hij alles goed aan, juiste tijd, juiste cadans, juiste gemiddelde snelheid etc.
Maar als ik mijn rit dan upload naar Strava en Garmin Connect komt er te staan dat die rit van 11 januari was en dat ik 0 cadans gemiddeld heb, en dat de snelheid constant 26.9 is zowel bergop als bergaf.
Als je in de activitiesmap gaat kijken staat er ook de foute datum, en als je hem importeert naar Basecamp heeft het de foute datum en tijd.
Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 27 feb 2016 16:44

Vizionary schreef:Ik snap er niets meer van.
Vandaag eerste keer gaan fietsen sinds de update.
Op de garmin zelf geeft hij alles goed aan, juiste tijd, juiste cadans, juiste gemiddelde snelheid etc.
Maar als ik mijn rit dan upload naar Strava en Garmin Connect komt er te staan dat die rit van 11 januari was en dat ik 0 cadans gemiddeld heb, en dat de snelheid constant 26.9 is zowel bergop als bergaf.
Als je in de activitiesmap gaat kijken staat er ook de foute datum, en als je hem importeert naar Basecamp heeft het de foute datum en tijd.
Iemand enig idee?
Upload de rit automatisch naar strava, of doe je dit handmatig?

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 27 feb 2016 18:03

richard-w schreef:
Vizionary schreef:Ik snap er niets meer van.
Vandaag eerste keer gaan fietsen sinds de update.
Op de garmin zelf geeft hij alles goed aan, juiste tijd, juiste cadans, juiste gemiddelde snelheid etc.
Maar als ik mijn rit dan upload naar Strava en Garmin Connect komt er te staan dat die rit van 11 januari was en dat ik 0 cadans gemiddeld heb, en dat de snelheid constant 26.9 is zowel bergop als bergaf.
Als je in de activitiesmap gaat kijken staat er ook de foute datum, en als je hem importeert naar Basecamp heeft het de foute datum en tijd.
Iemand enig idee?
Upload de rit automatisch naar strava, of doe je dit handmatig?
Normaal gezien automatisch, maar heb dit keer beide geprobeerd. Zowel handmatig als automatisch naar strava en Garmin connect uploaden.
Bij beide is de tijd en datum fout. Bij strava geeft hij zelfs aan dat ik 1048 uur gedaan heb over die rit.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 01 mar 2016 20:40

Ik ben wat aan het expirimenteren met de garmin edge 810, ik heb namelijk in basecamp een route gemaakt en deze ook geconverteerd naar een spoor (wel andere naam gegeven). Deze 2 heb ik geexporteerd naar de garmin edge, maar op de garmin zien de route en het spoor er het zelfde uit. In basecamp zie ik duidelijk het verschil.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen route en het spoor is eenmaal op de garmin gezet?

bushwankaz
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17

bushwankaz 04 mar 2016 13:20

Sinds de update heb ik geen vastloper meer gehad met navigeren. Ik maak gebruik van de kaarten van OpenFietsmap. Routes gemaakt vanuit BaseCamp en navigatie van A naar B lopen nu niet meer vast, wat in het verleden regelmatig gebeurde. Hopelijk zijn het geen toeval treffers en blijft de navigatie werken.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 11 mar 2016 21:34

Vanmiddag eerste rondje met mijn nieuwe 810 gereden,ik had een voor mij bekende rit op Garmin Express gemaakt om te kijken of hij het deed zo ik het wilde en ik moet zeggen helemaal top.

Alleen lukt het mij niet de rit gegevens op strava te krijgen,nu moet ik wel zeggen dat ik pas na de rit strava en garmen gekoppeld hebt,welligt dat het daar door komt.
Morgen maar weer een ritje doen en misschien dat het dan wel goed gaat.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie