Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 05 jan 2011 10:32

Daar zit een verschil in hoe wij denken. Ik zou het zonde vinden om 275 euro uit te geven voor een apparaat wat op een doodlopend spoor zit de Garmin 705 wordt niet meer verder ontwikkeld.

Ik vindt dat je daarom ook de Bryton 50 tegenover de Garmin 800 moet leggen. Daar zal die wel voor onderdoen maar dan is de prijs weer wel ontzettend interresant. Tevens verwacht ik van bryton veel meer nog aangezien die hun marktaandeel nog moeten veroveren en dan kan alleen door groei en ontwikkeling van het product, firmware etc.

Maar goed ieder zo zijn idee erover
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 05 jan 2011 12:27

Ik denk wel dat zo'n apparaat het gat wat kleiner maakt er zijn goedkope dingen en dan een hele tijd niets en dan de heul dure garmin, dit zit dan net iets onder de garmin en dat is goed nieuws!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 05 jan 2011 13:20

Hangt ook beetje van de versie af hoeveel 'winst' je maakt:

alleen computer:
- Garmin Edge 705= 267 (inc. HR!)
- Garmin Edge 800 = 317
- Bryton 50E = 169

==> Groot verschil


computer + cadans + HR:
- Garmin Edge 705 bundle = 294
- Garmin Edge 800 bundle = 375
- Bryton 50T = 255

==> tov 800 redelijk verschil, maar relatief minder.
Tov 705 nog wel wat goedkoper, maar niet heel veel.

[quote="dijkjes"]Daar zit een verschil in hoe wij denken. Ik zou het zonde vinden om 275 euro uit te geven voor een apparaat wat op een doodlopend spoor zit de Garmin 705 wordt niet meer verder ontwikkeld.[/quote]
Da's niet helemaal correct, bijv. extra powermetingen worden nog toegevoegd binnenkort. Maar 't zullen verder vooral bugfixes zijn denk ik. Ik weet niet of dat bij de Bryton heel veel anders is (?)

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 05 jan 2011 13:52

Je hebt daar waarschijnlijk wel redelijk gelijk in @Foosho maar het feit blijft dat de 705 stil staat en dat ( als er al ) mogelijkheden die er bijkomen alleen voor de 800 of de r50 zullen zijn.

Ik denk wel dat er voor de r50 een stuk meer werk nog ligt in voornamelijk de software ( online als offline ) ten opzichte van de Garmin maar dat is dan ook de reden dat ik eigenlijk meer hoop/verwacht van Bryton als Garmin.

Laten we het er maar ophouden dat zeker zonder HR + Candans het een mooie opvulling is in het prijs segment
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 05 jan 2011 14:08

[quote="jeroenkuiper"]je kunt er wel veel gegevens in terugvinden:

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=14267 als het allemaal ook goed werkt en ik bekijk dit zo even kun je echt veel data terugvinden, stijgingspercentage, hoogteniveaus waar je geweest bent.... echt leuk speelgoedje... :)

wat jij wil weet ik niet of dit mogelijk is, maar denk dat de unit zelf wel een kmstand totaal bijhoudt, doen de meeste wel... en anders misschien moet even een account aanmaken en zien of er ergens een overzicht scherm zit... [/quote]

Heb inderdaad even een account aangemaakt en de eerste pagina die ik open geeft een overzicht van kilometers, hoogtemeters, calorieen etc dus dat zit wel goed.

[img=http://lh6.ggpht.com/_IVwAYmeiYlo/TSRe8 ... bryton.JPG]


Nog een vraag: kun je met dit apparaat ook naar huis navigeren? Heb ik niet kunnen vinden in de handleiding....
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 05 jan 2011 22:37

review (wel in het duist)
http://www.netzwelt.de/news/85105-bryto ... ahrer.html

ik ben me ook aan het orienteren op de GPS computers, maar ik vind de prijzen wel erg hoog hiervoor (garmin 800)
Maar de Bryton R50 lijkt me een goedkoopalternatief

wat belangrijk voor mij is:
Is de batterijduur langer dan 12 uur?
Zit in de standaard verpakking een houder voor op de stuurpen?
Maakt hij GPX bestanden? (eventueel met conversie te bereiken?)
Kan deze overweg met de GPX routes, die je van internet haalt?
Staat er al bruikbaar kaartmateriaal op (of is deze gratis te downloaden)?

als alle bovenstaandepunten mogelijk zijn, dan weet ik wel wat ik me ga kopen de komende maand.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 05 jan 2011 23:21

Kan al je vragen met ja beantwoorden. Het enige is dat de montage in principe voor op het stuur is gemaakt. Je kan echter het bovenstuk los maken en het een kwartslag draaien, echter dan vallen boven- en onderkant niet zo mooi in elkaar als in de originele positie.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 jan 2011 01:14

[quote="Foosho"]Hangt ook beetje van de versie af hoeveel 'winst' je maakt:

alleen computer:
- Garmin Edge 705= 267 (inc. HR!)
- Garmin Edge 800 = 317
- Bryton 50E = 169

==> Groot verschil


computer + cadans + HR:
- Garmin Edge 705 bundle = 294
- Garmin Edge 800 bundle = 375
- Bryton 50T = 255

==> tov 800 redelijk verschil, maar relatief minder.
Tov 705 nog wel wat goedkoper, maar niet heel veel.

[/quote]

Moet je er bij de Garmin ook nog de kaarten bij kopen voor een dikke €100. Bij de Bryton zitten 2 dvd's met heel West-Europa per land.

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 06 jan 2011 09:37

[quote="Alliance_0"]Kan al je vragen met ja beantwoorden. Het enige is dat de montage in principe voor op het stuur is gemaakt. Je kan echter het bovenstuk los maken en het een kwartslag draaien, echter dan vallen boven- en onderkant niet zo mooi in elkaar als in de originele positie. [/quote]



Heeft iemand hier een afbeelding van hoe het eruit komt te zien als deze op de stuurpen is gemonteerd. Ik kan alleen maar afbeeldingen vinden al hij op het stuur is gemonteerd. En hoe hoog steekt deze boven het stuur/stuurpen uit?

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 06 jan 2011 10:58

Nuttige review Leo. Dus geen navigatie mogelijkheid, en een niet geweldig afleesbaar scherm. Ik las dat je wel POI kunt zoeken tot 6km vanaf je huidige positie. Ik twijfel nog steeds...
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 06 jan 2011 12:50

Als mijn Garmin het gaat begeven is die Rider 50 wel een mooi alternatief.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 06 jan 2011 13:40

[quote="Alliance_0"][quote="Foosho"]Hangt ook beetje van de versie af hoeveel 'winst' je maakt:

alleen computer:
- Garmin Edge 705= 267 (inc. HR!)
- Garmin Edge 800 = 317
- Bryton 50E = 169

==> Groot verschil


computer + cadans + HR:
- Garmin Edge 705 bundle = 294
- Garmin Edge 800 bundle = 375
- Bryton 50T = 255

==> tov 800 redelijk verschil, maar relatief minder.
Tov 705 nog wel wat goedkoper, maar niet heel veel.

[/quote]

Moet je er bij de Garmin ook nog de kaarten bij kopen voor een dikke €100. Bij de Bryton zitten 2 dvd's met heel West-Europa per land.[/quote]
De kaarten van Bryton zijn OSM maps, die kun je zo gratis downloaden en op je Garmin zetten (legaal).

Plaats reactie