Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 24 jan 2018 16:29

Dan houd je toch gewoon je account prive.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2251
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 24 jan 2018 16:38

Ja, dan krijg je weer geen Kudo's. Uiteindelijk is dat toch het doel waarvoor je fietst ;)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27579
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2018 16:51

De oplossing is simpel: neem geen Strava. Ik kan het iedereen aanraden.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 24 jan 2018 19:34

Bij mij begon het fietsen juist met Strava. Daarvoor was het alleen hardlopen en gebruikte ik de app looptijden.nl. (Later alles overgezet naar Strava) Mooie van Strava was gelijk dat ik beide activiteiten kon combineren in 1 app. Let wel ik had toen nog geen Garmins en alles registreerde ik met de iPhone. Ik had sinds 2012 al een mooie sportdatabase via Strava opgebouwd. Jaren later wel alles (zowel hardlopen als fietsen) met Garmins opgeslagen die alles weer doorzetten naar Strava. Maar Garmin Connect kijk ik eigenlijk nooit naar. Voor mij maakt Strava een belangrijk deel uit van mijn sportmotivaitie. Ik heb me er nooit aan geërgerd. Sociale aspect vind ik juist er leuk omdat ik veel mensen daardoor heb ontmoet. Maar bovenal is het voor mij in eerste plaats een logboek die alles heeft bijgehouden sinds 2012

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 24 jan 2018 19:35

Zo heb ik ook nog wat aanraders:

- neem geen Facebook
- neem geen Instagram
- neem geen tinder

Etc

Het zal je leven verrijken

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5133
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 jan 2018 19:50

Strava is idd mooie naslag/logboek inclusief foto's en mooi vergelijkingsmateriaal op segmenten (en dan niet de 5 seconde segmenten).
Sinds paar dagen zijn ritten afstanden (ook uit het verleden) op 2 cijfers achter de komma.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1755
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 jan 2018 20:28

robbiey schreef: 24 jan 2018 15:51 iemand die weet of je datum en / of tijd kan weghalen bij strava wanneer je een rit heb gemaakt?
Bestandje downloaden en openen in een teksteditor. Elk punt heeft een tijd met deze notatie: <time>2018-01-21T10:16:15Z</time>
Dan ga je lekker zoek/vervangen als je daar behoefte aan hebt.

Mbt opmerking van "robbiey": Tuurlijk, je kan het ook verder door trekken naar "neem geen account op een forum" of "ga niet op internet".

Wat DDX al aangeeft: naslag/logboek etc. Niets mis mee toch? Begrijp sommige aversie tegen sociale media niet echt goed.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 jan 2018 20:51

robbiey schreef: 24 jan 2018 15:51 iemand die weet of je datum en / of tijd kan weghalen bij strava wanneer je een rit heb gemaakt?
Privé maken.
of downloaden, met een tektseditor de datum veranderen naar een datum in het verleden en opnieuw uploaden.
In Notepad je GPX binnenhalen en met CRTL-H alle datum waarden in een keer aanpassen. Heb ik een keer gedaan toen ik een rit niet goed gelogd had. Dezelfde rit had ik al eens gereden. Dus die GPX erbij gehaald en oude datum voor nieuwe vervangen.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 25 jan 2018 09:23

Fredmtb-sport de aversie tegen social media en het niet begrijpen daar ligt wellicht een deel van het antwoord.
Begrijp me goed het kan zeker nuttig zijn maar soial media is een ruim begrip.
Strava heeft misschien wel bijgedragen aan dat mensen zijn gaan sporten. Mooi!
Maar social is niet 'iemand berichten op je mobiel' terwijl je staat af te rekenen bij de kassa..
Social is niet met vrienden uit eten en een foto maken van je eten met je mobiele telefoon en die posten.

etc.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 25 jan 2018 09:39

Het is ieder zijn keuze om wel of niet op Strava of andere sociale media te zitten. Persoonlijk vind ik een 'aversie' tov Strava of sociale media op een forumtopic over Strava wel ironisch. Ik vind het persoonlijk wel leuk dat ik kan zien waar mijn vrienden en concurrenten rijden, om lange ritten en wedstrijden te delen. Net zoals het leuk is om de Strava activiteit van een dagwinnaar in de TdF te zien, zonder dat die ook hun wattages laten zien.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 jan 2018 09:52

En van bijvoorbeeld Gesink kan je gewoon ook alle vermogens zien. Ik zou niet weten wat je concurrenten met die informatie gaan doen? Als ze 350 Watt op een beklimming trappen, maar 360 Watt gaan rijden, omdat ze weten dat jij dan breekt over 10 minuten?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 25 jan 2018 10:34

Inderdaad, wanneer je weet dat je een hoger W/kg kan volhouden dan je concurrent, dan heb je een enorm mentaal voordeel want je weet dat je sterker bent en uiteindelijk zal hij moeten lossen. Andersom, wanneer je niet dezelfde wattages kan trappen als de andere renners, heb je er alle voordeel bij om de schijn zo lang mogelijk hoog te houden. Als ze weten dat je er met enkele stevige trappen afligt, dan zal niets hen tegenhouden. Het lijkt allemaal misschien wat vergezocht, maar in langere inspanningen (een granfondo, mtb marathon of bergrit) komt het toch grotendeels neer op je FTP (welk vermogen je aeroob kan leveren) en veel minder op koersstrategie of -inzicht.

Plaats reactie