Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 21 jul 2020 21:13

Djemz schreef: 20 jul 2020 19:44
DrBibber schreef: 20 jul 2020 18:20
Djemz schreef: 20 jul 2020 18:11 How doe je dat dan op de app? Ik kan gewoon met de vrije hand iets tekenen en dan maakt hij daar een route van..
Ontdekken --> Routes: nieuw en verbeterd, daaronder staat routes bekijken. Daarna kun je bovenin de afstand, verhard/onverhard, vlak/heuvelachtig etc ingeven en hij geeft je 3 opties.
Ah super, thx.

Straalt wel niet veel vertrouwen uit met die 92% verhard en 8% niet gespecificeerd. Dan bekijk ik een segment en is de titel off-road 🙄. Daar sta je dan in Frankrijk plots off-road op onbekend terrein.
Nee inderdaad, al moet ik zeggen dat die "niet gespecificeerd" bij mij tot nu toe altijd nog verhard is geweest de keren dat ik het op de gok heb gereden. Mijn eigen straat staat ook zo aangeduid in Strava routebuilder.
Wil je dat echt voorkomen zul je toch met de hand moeten bouwen of de knelpunten even met google maps earthview moeten checken.
Heb zelf ook erg slechte ervaringen in Frankrijk mbt onverhard. Zowel de verrassingsfunctie van mijn Garmin Edge als racefietsroutes die ik van GPSies.com heb gedownload stuurden mij over onverharde wegen. Bouw nu toch liever zelf als ik de omgeving niet ken zodat ik het goed kan checken.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 21 jul 2020 21:32

DrBibber schreef: 21 jul 2020 21:13
Djemz schreef: 20 jul 2020 19:44
DrBibber schreef: 20 jul 2020 18:20

Ontdekken --> Routes: nieuw en verbeterd, daaronder staat routes bekijken. Daarna kun je bovenin de afstand, verhard/onverhard, vlak/heuvelachtig etc ingeven en hij geeft je 3 opties.
Ah super, thx.

Straalt wel niet veel vertrouwen uit met die 92% verhard en 8% niet gespecificeerd. Dan bekijk ik een segment en is de titel off-road 🙄. Daar sta je dan in Frankrijk plots off-road op onbekend terrein.
Nee inderdaad, al moet ik zeggen dat die "niet gespecificeerd" bij mij tot nu toe altijd nog verhard is geweest de keren dat ik het op de gok heb gereden. Mijn eigen straat staat ook zo aangeduid in Strava routebuilder.
Wil je dat echt voorkomen zul je toch met de hand moeten bouwen of de knelpunten even met google maps earthview moeten checken.
Heb zelf ook erg slechte ervaringen in Frankrijk mbt onverhard. Zowel de verrassingsfunctie van mijn Garmin Edge als racefietsroutes die ik van GPSies.com heb gedownload stuurden mij over onverharde wegen. Bouw nu toch liever zelf als ik de omgeving niet ken zodat ik het goed kan checken.
Wanneer je een bestaande GPX upload naar www.judise.nl kan je met de "V"-toets gelijk overschakelen naar streetview. Scheelt veel tijd wanneer je een complete route wilt checken.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 jul 2020 16:31

Mochten mensen last hebben dat ritten vanaf garmin niet op strava komen.
Vanmorgen noemden ze het nog een onderhoud, ik heb na uurtje maar kabel aan garmin gehangen om te uploaden.
Maar er is iets goed mis bij garmin ;
We are currently experiencing an outage that affects Garmin.com and Garmin Connect. This outage also affects our call centers, and we are currently unable to receive any calls, emails or online chats. We are working to resolve this issue as quickly as possible and apologize for this inconvenience.
Laatst gewijzigd door DDX op 23 jul 2020 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 jul 2020 16:55

DDX schreef: 23 jul 2020 16:31 Mochten mensen last hebben dat ritten vanaf garmin niet op strava komen.
Vanmorgen noemden ze het nog een onderhoud, ik heb na uurtje maar kabel aan garmin gehangen om te uploaden.
Maar er is iets goed mis bij garmin ;
We are currently experiencing an outage that affects Garmin.com and Garmin Connect. This outage also affects our call centers, and we are currently unable to receive any calls, emails or online chats. We are working to resolve this issue as quickly as possible and apologize for this inconvenience./quote]
Yep hier ook,1 rit gereden maar ik zie er 3 staan en klopt niets van.
Bijlagen
3121F482-B390-4273-9645-FCBBA549F145.jpeg
Laatst gewijzigd door nijkie op 23 jul 2020 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 23 jul 2020 18:13

Het gerucht is dat er sprake is van ransomware bij Garmin (zie bv. https://yacf.co.uk/forum/index.php?topi ... msg2520734 en de links daarin).

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 24 jul 2020 16:24

Vandaag m'n wahoo halverwege m'n rit leeg, dus de telefoon erbij om via strava te loggen. Bedacht me toen ineens.. Oh ja, dat kun je niet meer doen met hartslag erbij. Ondersteunen ze niet meet..
Die storm is ook destijds snel weer gaan liggen.. Benieuwd hoeveel verontwaardigde schreeuwers destijds werkelijk hun abo opgezegd hebben en een andere app zijn gaan gebruiken en hoeveel er nu nog altijd weg zijn gebleven.. Erg weinig gok ik zo haha

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 10 aug 2020 13:49

De local legend segmenten lijken er aan te komen. Op mijn WW-traject, is er nu 1 segment waarvan ik het klassement kan zien.
Geen idee eigenlijk waarom het maar bij 1 segment blijft.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 11 aug 2020 11:42

Heb vandaag voor het eerst sinds lang weer op m'n tijdritfiets gereden. Is er een manier in Strava om uit te vinden wanneer mijn voorlaatste ritje was? Ik geef altijd netjes aan op welke fiets ik gereden heb, maar ik vind niet de optie om activiteiten te selecteren op fiets...

Michelheemskerk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 jan 2019 21:43

Michelheemskerk 11 aug 2020 11:58

joeptimmermans schreef: 11 aug 2020 11:42 Heb vandaag voor het eerst sinds lang weer op m'n tijdritfiets gereden. Is er een manier in Strava om uit te vinden wanneer mijn voorlaatste ritje was? Ik geef altijd netjes aan op welke fiets ik gereden heb, maar ik vind niet de optie om activiteiten te selecteren op fiets...
Neem voor €10,- per jaar een abbo op veloviewer!
Super veel info die uit Strava gehaald word

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 11 aug 2020 15:03

Michelheemskerk schreef: 11 aug 2020 11:58
joeptimmermans schreef: 11 aug 2020 11:42 Heb vandaag voor het eerst sinds lang weer op m'n tijdritfiets gereden. Is er een manier in Strava om uit te vinden wanneer mijn voorlaatste ritje was? Ik geef altijd netjes aan op welke fiets ik gereden heb, maar ik vind niet de optie om activiteiten te selecteren op fiets...
Neem voor €10,- per jaar een abbo op veloviewer!
Super veel info die uit Strava gehaald word
+1 Echt een topsite waar ik ook heel veel data en statistieken uit haal!

Voordat je betaalt kun je eenmalig een x aantal ritten inladen zodat je kunt kijken of je het een handig programma vindt.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 aug 2020 08:14

Kun je de week doelen niet meer instellen op Strava? Zie het niet meer in de app en niet op de website? Of kijk ik er soms overheen?

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 15 aug 2020 08:31

In de app kun je onder de tab Training (rechtsonder) een doel instellen.

Plaats reactie