Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 24 jul 2018 12:25

Er is wel enige controverse rondom het delen van die data, maar dat richt zich alleen op het Metro gebeuren. Ik snap best dat het aannemelijk is dat er partijen zijn die behoefte hebben aan de persoonlijke data van jou als Strava gebruiker, maar al die advertenties komen gewoon door je surfgedrag en komen niet voort uit Strava.

Voor mijn begrip: Wat is jouw beeld bij anonimiseren dan? In principe heeft daar een steekproef toch niets mee te maken?

We mogen best sceptisch zijn over alles wat we delen online, maar volgens mij is de insteek van Sieper niet van toepasssing op Strava.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 24 jul 2018 14:22

Ik ben wat dat betreft maar een achterdochtige boerenlul (sowieso) maar Strava heeft net als alles en iedereen op deze wereld centjes nodig.
Afbeelding

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 jul 2018 16:13

Zolang Strava mijn kroontjes niet verkoopt vind ik het best :-)

veeteetje
Forum-lid

Gebruikersavatar veeteetje 24 jul 2018 21:44

Sinds enkele ritten doet Strava raar. Voorheen kreeg ik op Strava dezelfde gegevens als van Garmin Connect maar nu rekent Strava mijn pauzetijden erbij?! Ondanks dat de Garmin autostop heeft.
Is dit een update fout van Strava? Een instelling die veranderd is? Hoe kan ik dit weer terug krijgen dat Strava gewoon netjes de Garmin Connect gegevens overneemt zonder mijn terrasjes tijd?

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 25 jul 2018 08:43

Hoe komt dat precies tot uiting? Strava maakt toch duidelijk onderscheid in Moving Time en Elapsed Time? Zijn die bij jou dan hetzelfde?

Strava neemt niet klakkeloos de gegevens over, maar gebruikt een eigen algorithme om de gegevens te bepalen. Jouw auto-stop zorgt er wel voor dat geen gegevens worden opgenomen dus dat is voor jouw intentie goed, maar het eigen algorithme maakt dat er soms misschien toch verschillen kunnen ontstaan. Daarmee niet direct jouw verhaal verklarende, kan idd zijn dat er iets niet goed gaat.

Overigens laat ik de auto-stop op de Garmin al jaren uit staan. Strava weet ook prima het onderscheid te maken tussen wanneer ik beweeg en wanneer niet. Ook analyse in GoldenCheetah geeft daarna niet echt issues geloof ik. Auto-stop is wel heel erg 2003 ;).

veeteetje
Forum-lid

Gebruikersavatar veeteetje 30 jul 2018 18:48

Het werkt weer... Tijdens de rit voor hij kuren ging vertonen was mijn accu bijna leeg en ging de Garmin op accu besparing. Daarbij heeft ie automatisch de GPS uitgeschakeld. Ik kwam erachter doordat ik zowel in Connect als in Strava geen kaart meer zag. Nu doet ie het gewoon weer. Wel vreemd: ik heb de speed sensor ook op mijn voorwiel dus je zou verwachten dat die dan wel rijtijd en pauzetijd registreert maar dat blijkt dus niet het geval.

Hanz Bé
Forum-lid

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 aug 2018 21:01

Nieuws van strava. Volgens DCR gaat het premium abbo op de schop. Wordt iets wat summits gaat heten, en er komen deel abbonementen naast het vroegere premium abbo...

https://www.dcrainmaker.com/2018/08/str ... model.html

stijndevries
Forum-lid

stijndevries 01 aug 2018 22:52

Hebben meer mensen last dat de Garmin niet meer automatisch upload naar Strava?

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 02 aug 2018 05:48

Ja heb/had ik ook last van na het stoppen en beëindigen van de rit gebeurd er niets . Als ik daarna de garmin uitzet en weer aanzet word de rit wel vanzelf naar strava gezet . Ik moet wel bij zeggen dat afgelopen zondag en gisteren het wel weer werkte na beëindigen van de zo rit zoals het hoort .

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 02 aug 2018 06:15

Mbt delen van data ga ik ervan uit dat als het produkt gratis is, ik het produkt ben.

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 02 aug 2018 09:56

Over die Summit wijzigingen hadden ze toch beter even hun huidige premium leden verwittigd, nu is het redelijk slordig en onduidelijk erdoor gepushed.

Ook hadden ze bestaande prem users de kans moeten bieden hun pakketten hun lidmaatschap te wijzigen . met de huidige summits zou ik voldoende hebben aan het analyse en beacon pakket maar aangezien ik net betaald heb voor een jaar (ja ik weet het eigen fout) hang ik vast aan het totaalpakket.

Verder zoals Woefdram meld .. gratis daarvoor gaat de zon op .. als iets gratis is de dag van vandaag dan verkoop je eigenlijk je data als betaalmiddel.

@veeteetje Strava gebruikt idd. zijn eigen algoritme en kan data aanpassen tussen zowel Garmin Connect en Strava als Wahoo Companion app en Strava dit al opgemerkt (garmin horloge / elemnt gps)

DDX
Forum-lid

DDX 07 aug 2018 22:06

DDX schreef:
20 jul 2018 13:10
Lijkt iets van wahoo, zie het bij andere mensen met een wahoo ook terug op strava.
En bij iemand met een garmin lijkt het wel te kloppen.
Vanavond maar eens een strava supportcase inschieten om te vragen of ze sinds kort wat anders doen met data vanuit een wahoo.
Supportcase had ik nog niet ingeschoten, maar zat net even te kijken en kwam dit tegen :

https://support.strava.com/hc/en-us/art ... alculation
As of July 2018, Strava shows Calories as they were provided to us from upload partners. If not value is sent, or you record with the Strava mobile app, we use our own calculations.

3rd Party Calculations
There is a wide range of different algorithms and inputs that can be used to estimate Calories. We recommend contacting the 3rd party for specifics on what data they use to estimate Calories.
Unlike Strava's own calculation, changes to your Strava weight and activity elevation will have no effect on Caloric total.
Changes to settings in 3rd party accounts may not be reflected in Strava.
Oftewel een aanpassing van strava en dat ze dus de wahoo data gebruiken die dus op basis van hartslag gaat.
Maar een supportcase bij wahoo inschieten dus.

Plaats reactie