Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

HAC5

nyons
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 11:14

nyons 14 sep 2006 15:18

Hallo

Ik heb inmiddels ook mijn HAC5 binnen. Ik heb hem besteld bij HCS systems ofwel hartslagmetershop.nl.
Service en uitleg was zeer goed.
Heb inmiddels enkele rondjes gettraind met de meter en twee keer op de spinner gezeten. Alles verloopt naar wens werkt zeer nauwkeurig en het uitlezen gaat zeer gemakkelijk.
Kortom een aanrader.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 24 sep 2006 21:36

ik heb een hac4 pro+ en ik vraag me wel af wat de hac5 aan meerwaarde geeft. de hac'pro+ kan b.v registreren om de 2sec. verder lijkt mij het enige verschil de freq en manier van transmissie van de hartslagmeter. maar is dat verschil de meerprijs waard?
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 sep 2006 23:03

Misschien lichtelijk off-topic, maar ik heb dus ook gekozen vorige week, maar voor een concurrent, namelijk de Polar S725x Tour de France. Mochten mensen prijs stellen op mijn ervaringen (uiteraard probeer ik ze zo objectief mogelijk neer te zetten), dan hoor ik het wel. Eerste indruk is i.i.g. goed.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 sep 2006 00:56

Quote: Origineel geplaatst door havana op 24 September 2006
Misschien lichtelijk off-topic, maar ik heb dus ook gekozen vorige week, maar voor een concurrent, namelijk de Polar S725x Tour de France. Mochten mensen prijs stellen op mijn ervaringen (uiteraard probeer ik ze zo objectief mogelijk neer te zetten), dan hoor ik het wel. Eerste indruk is i.i.g. goed.


Graag, overweeg zelf ook de aanschaf van de S725S maar twijfel toch nog een beetje voor de Hac.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 sep 2006 14:20

Ok, daar gaat ie
Bediening Polar is wat lastig maar dat komt omdat er onnoemelijk veel opties op zitten. Enige nadeel dat ik tot nu heb ontdekt is dat de cadans-sensor niet op de achterbrug kan omdat de afstand tussen het horloge en de cadanssensor dan te groot wordt.
De Hac5 heeft iets meer opties denk ik dan de Polar, maar de Polar is weer beter voor andere sporten te gebruiken. Bij de Polar kun je een footpod kopen, waarmee je tijdens het hardlopen o.a. je snelheid kunt meten. Enige "echte" optie die de Polar mist: actueel stijgingspercentage. Hij heeft wel een hoogtemeter en ook kun je het aantal geklommen meters aflezen. De vraag is natuurlijk hoe vaak je dit gebruikt. Hoogteprofielen uitdraaien kan uiteraard wel gewoon.
In de Polar kun je allerlei zaken instellen w.b. training. De vraag is of dit je gebruikt.
De Polar heeft een gecodeerde borstband, ik weet niet of de HAC5 dat ook heeft? Dat was i.i.g. een vereiste van mij. [edit]Ik zie dat de HAC5 ook een gecodeerde borstband heeft.
De Polar vind ik er persoonlijk een stuk beter uitzien, maar dat is smaak. Hij is als horloge goed te dragen, ik denk dat de HAC5 daar eigenlijk te groot voor is. De HAC5 is ook op de stuurpen te monteren, de Polar is dat niet.
Ik zal es een head-to-head in mekaar draaien.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 sep 2006 14:57

Eerste opzetje

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 25 sep 2006 23:51

De Polar heeft toch wel een barometerfunctie? en de interval(registratietijd) is vlgs mij wel instelbaar.

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 26 sep 2006 15:22

Mooi Lijstje Havana, thanx.
Alleen volgens mij kun je bij HAC5 wel zelf batterij vervangen! Het geheugen van HAC5 is een soort constant rondlopend geheugen. Er kan bv 64 uur in opgeslagen worden worden en het geheugen kun je zelf niet wissen maar indien het geheugen totaal in gebruik is wordt automatisch de oudste file vervangen!
 
PamScalpel

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 26 sep 2006 15:50

Ik kon het niet laten, ik heb ter vervanging van mijn HAC4plus ook de HAC5 of 725 overwogen maar toch:
 








Garmin EDGE 305 bundel




Hartslag







Actueel
Ja






Gemiddeld
Ja






Maximaal
Ja






Trainingzones instalbaar
Ja (per activiteit soort)





Batterij zelf te vervangen
NEE, oplaadbaar en niet vervangbaar



Hartslag interval instelbaar
Ja, geheel vrij programeerbaar




Hartslag als %
Ja






Hartslagzone alarm
Ja






Gecodeerde Borstband
Ja














Cadanssensor
Draadloos digitaal inclusief snelheid



Actueel
Ja






Gemiddeld
Ja






Maximaal
Ja






Interval instelbaar
Nee














Vermogen 







Vermogens medting
Nee






Calorie teller
Ja














Trainings functies







Ronderegistratie
Ja






Virtuele tegenstander
Ja, op tijd, historie of berekende navigatie



Grafische weergave positie
Ja






Automatische correctie bij off-route
Ja






Interval training op hartslag
vrij programmeerbaar





Interval training op snelheden
vrij programmeerbaar













Fietssnelheidssensor
GPS + wielmagneet als backup, auto gecalibreerd


Fietsfuncties
Ja






Instelbaar voor 2 fietsen
Ja automatisch calibratie












Hoogtemeter
Barometrisch, auto gecalibreerd door GPS



Huidige hoogte
Ja






Actueel stijgings %
Ja






Gemiddeld stijgings %
Nee






Aantal geklommen meters
Ja






Maximale hoogte
Ja






Barometer functies
Nee






Hoogte profiel in beeld

Ja, met locatie virtuele tegenstander



Resterend hoogte verschil tot top
Ja














Temperatuur







Huidig / max / min
Nee, alleen in PC logboek via internet weerdienst










Overig







Uitlezen via
USB 2, meegeleverd





Garantie
2 jaar






Waterdicht
Ja






Backlight
Ja






Montage op stuurpen
Ja (extra bracket wordt meegeleverd)



Loopfuncties
Ja






Informatie in scherm
Vrij configureerbaar, 1 tot 8 velden per scherm meerdere schermen


Grafisch kaart en POI




Navigatie
Return to start, navigate to POI of gedownload van PC


Meegeleverde software
Training center, Motionbased Agent



Compatible software
Mapsource , Google maps/earth Trainingpeaks.com, e.v.a. 

Adviesprijs incl interface + cadans
455 adv, 
 379 net.




 
En nog veel meer afhankelijk van de creativiteit van de gebruiker.
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 26 sep 2006 16:45

Weet iemand hoe betrouwbaar de vermogensmeting is bij zowel de Hac als Polar?
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2006 17:01

Dat laat zich raden
Die van de Polar is erg onnauwkeurig, ondanks de hoge prjis van de Power Output Set. Lees het topic van Bo11Grevers eens door, daar komt het meerdere keren ter sprake.
De HAC5 meet minder dan de Polar Power Output set en is dus waarschijnlijk nog onnauwkeuriger.
Wil je vermogen meten lees dan eens het SRM-topic. Ook is een goedkoper systeem (Cyclopes Powertap SL) dat werkt met een systeem in de achternaaf. Schijnt ook redelijk te werken. Staat ook genoemd in het topic van Bo. Geloof dat Landis hier ook mee reed.
@ ericpeters: het is maar goed dat we niet vergeijken op basis van uiterlijk Die Garmin kan wel veel maar hij ziet er niet uit in mijn ogen. Veel te groot ook.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 26 sep 2006 17:14

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 26 September 2006


Dat laat zich raden
Die van de Polar is erg onnauwkeurig, ondanks de hoge prjis van de Power Output Set. Lees het topic van Bo11Grevers eens door, daar komt het meerdere keren ter sprake.
De HAC5 meet minder dan de Polar Power Output set en is dus waarschijnlijk nog onnauwkeuriger.
Wil je vermogen meten lees dan eens het SRM-topic. Ook is een goedkoper systeem (Cyclopes Powertap SL) dat werkt met een systeem in de achternaaf. Schijnt ook redelijk te werken. Staat ook genoemd in het topic van Bo. Geloof dat Landis hier ook mee reed.
@ ericpeters: het is maar goed dat we niet vergeijken op basis van uiterlijk Die Garmin kan wel veel maar hij ziet er niet uit in mijn ogen. Veel te groot ook.

Thks will do so.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie