Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Colorado GPS

dicktrek
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2007 18:36

dicktrek 04 mei 2008 17:52

Heeft iemand ervaring met de Garmin Colorado 300 GPS?
Ik ben op zoek naar een handig apparaat en twijfel tussen de Edge 605/705, GPSMAP 60Csx en Colorado 300. Waar de Edge speciaal gemaakt is voor gebruik op de fiets, lijkt de 60Csx wat meer all-round. De Colorado lijkt me de opvolger daarvan. De Colorado biedt de mogelijkheid om een hartslagmeter en snelheid/cadans sensor aan te sluiten en lijkt dus een toekomstvaste keuze. Echter, niemand op dit forum heeft het nog over deze GPS gehad. Zijn daar goede redenen voor?

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 05 mei 2008 14:49

ik denk dat er niet over gesproken wordt omdat hij niet speciaal bedoeld is voor fietsen. over het specifieke fiets model 705 loopt wel een recent draadje.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 25 aug 2008 23:49

Zijn er inmiddels als ervaringsdeskundigen voor de Colorado 300 of 400?
Ben wel benieuwd en daarbij....ik ga in oktober naar de states en met die lage $$ blablabla

[img=https://buy.garmin.com/shop/store/asset ... /cf-lg.jpg]
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 aug 2008 00:25

Ik was laatst in een hartslagmetershop (in Twente) om met iemand te kijken naar een 705 (effe mee spelen, wat staat er in beeld, routes uitzetten, interface). De 705 is puur een racefietsdingetje, om in de eerste plaats mee te --trainen--, en daarbij de mogelijkheid om een track te volgen. Als je op zoek bent naar een volwaardige GPS, zou dit niet het apparaat zijn. De man achter de balie zegt in ieder geval heel veel teleurgestelde mensen te krijgen, die hun 705 veel te beperkt vinden. Toch is het ding op papier prachtig. Je moet echter alles op de PC doen. Op vakantie een route plannen kan gewoon niet (als ik het mis heb, dan hoor ik het wel). Dat alles kan dus wel op de Colorado. Daar zaten we dan ook uiteindelijk lang mee te spelen, de 705 stond verbluffend snel buitenspel. De Colorado voelt handig in gebruik met die lompe draaiknop. Routes uitzetten op het apparaat gaat prima (met de laatste update!). Heel functioneel. Ook te gebruiken in de auto en op de motorfiets (met de juiste bevestiging). Hij is natuurlijk een stukje zwaarder dan de 705 en een stukje groter.

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 26 aug 2008 00:54

[quote="ponsteen"]....Op vakantie een route plannen kan gewoon niet (als ik het mis heb, dan hoor ik het wel). Dat alles kan dus wel op de Colorado. .... [/quote]
Bedoel je dat je ook viapoints kunt opgeven in de Colorado zelf ?
Dat is inderdaad een gemis op de 705, waarin je alleen kunt aangeven dat je van A naar B wilt.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 aug 2008 01:15

Het was even zoeken, sterker nog, de man achter de balie had het zelf nog niet gevonden. Maar het zit erop. Je kunt gewoon puntje per puntje je route uitzetten. En zoals ik al zei: het zat er pas op na een update. Trouwens, die man zei ook nog eens dat de 705 niet zo robuust was als de grotere apparaten (die je kunt laten vallen), en ook niet zo weerbestendig...

Ik wil de functionaliteit van zo'n Colorado met de trainingsfuncties van de 705... Het perfecte apparaat bestaat nog niet.

paulbianchi
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2008 18:24

paulbianchi 26 aug 2008 17:57

Wil je echt alle info over colorado of edge, ga dan naar het forum op www.mywaypoint.nl

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 27 aug 2008 21:47

[quote="paulbianchi"]Wil je echt alle info over colorado of edge, ga dan naar het forum op www.mywaypoint.nl[/quote]

Bedankt voor de tip. Veel prima info op:
Garmin wiki

Maar als er hier nog een gebruiker (van de colorado) is die zijn/haar ervaringen wil delen.....graag!

Ik begrijp dat de colorado ook hartslag en trapfrequentie kan meten/opnemen. Als hij ook de ritgegevens (afstand, snelheid hoogte e.d.) meet/opneemt dan is dat volgens mij gelijk aan de Edge. Als de colorado bovendien een betere GPS heeft dan blijft alleen het nadeel van zijn vrij lompe omvang (en prijs?)over.
Leef! Fiets!

roderaaf
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 mei 2007 05:34

roderaaf 01 sep 2008 04:05

@Dicktrek. zit ook erg te twijfelen om de Colorado aan te schaffen of de Egde 705
Heb een jaar met een Edge 205 gefietst. Leuk maar zeer beperkt. Ik train nu al een tijd met de Polar 200cad, maar mis de GPS functie. Eigenlijk zou ik ook een Edge 705 met Colorado willen kruisen. Maar de ontwikkelingen gaan door...
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

racem
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2006 00:48
Locatie: Almere

racem 09 apr 2009 01:11

Op zich bevalt de colorado prima, zeker ook ivm de verwisselbare AA penlights die je erin stopt, waardoor je onbeperkt wat stroom betreft aan de gang kan.
Er zijn ook complete routes al te downloaden voor bijv. routes naar middellandse zee, etc, met -zacht tingeltje bij afslaan - routeaanwijzingen op routeerbare kaarten.
het evalueren van trainingen kun je niet via garmin software doen (hun garmin connect werkt alleen voor de edge en loop-modellen), maar met sporttrack kan dat ook.
Dat ie t ook goed doet in auto en lopend is mooi meegenomen.
Heb m nu 1 jaar zonder problemen, is tikkie zwaar, maar dat is overkomelijk.

casev
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2009 19:36

casev 09 apr 2009 19:40

Ik heb de Oregon 300. Ook niet echt bedoelt voor een racefiets, maar werkt PERFECT!

Hij is iets aan de grote kant, maar daarom wel duidelijk. Overdag, met de achtergrondverlichting vol aan doet hij zo`n 13 uur met een paar batterijen.

Op internet zijn diverse routes als gpx te dowloaden (en direkt op de garmin te zetten), of zelf te maken in Mapsource

Zeker een aanrader wanneer je veel fietst op onbekend terrein. (voor je dagelijkse trainingsrondje heb je er niet zoveel aan.....


Plaats reactie