Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar geeft verkeerde waarde aan

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 11 sep 2009 14:34

Als ik begin te fietsen geeft mijn cs200 altijd de juiste waarde aan
Ik maak mijn borstband altijd een beetje vochtig op de plaats waar dit me werd gezegd
Echter , na een uurtje fietsen, als ik goed gezweet heb begint de opmeetwaarde onjuiste waardes op te geven. Een HF van 200 bvb , en dan weer 0

Ligt dit aan het feit dat de borstband te nat is ? Of aan de batterijen ? Het toestel is 1 jaar oud
De rest blijft altijd goed zijn werk doen : km , trapfrequentie ed
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 11 sep 2009 14:37

Ik heb/had dezelfde polar. Wel een CAD maar dat maakt niet uit.
Voordat ik ga fietsen doe ik de band gewoon helemaal onder de kraan lekker nat laten worden. Uiteraard wel zonder sensor. Probeer dit eens en laat jou bevinding eens horen.

(die van mij is terug naar polar service center i.v.m. hele vage km registratie)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 11 sep 2009 15:21

zou heel goed je batterij van je borstband kunnen zijn.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 11 sep 2009 15:35

Bij het vervangen van een batterij in de borstband (in een service point) is mij wel eens verteld dat er in de borstband storing op kan treden als gevolg van slecht onderhoud / schoonmaken. Dit zou ter plekke gecontroleerd kunnen worden. Misschien een optie wanneer het probleem aanhoud na het vervangen van de batterij. Of een service point opbellen en telefonisch je vraag stellen.

polar-nederland service_finder

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5910
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 sep 2009 16:23

Probleem komt mij bekend voor. Ik heb twee Polar klokjes gehad en bij beide klokjes had ik af en toe een pols van 215 of hoger, gevolgd door een nul pols en daarna weer gewoon 142 . Mijn conclusie: Polar is gewoon pruts!
Live fast; die young. mijn blog

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 15 sep 2009 19:05

Kan polar zien aan bv het typenummer wanneer deze gekocht is ?
Ik heb nl geen aankoopbewijsje meer en weet zeker dat ik nog binnen de garantietermijn zit
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5910
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 sep 2009 19:34

Als je geen aankoopbewijs hebt maar wel weet waar je klokje hebt gekocht, kun je wellicht even daar langs gaan. Meestal kunnen zij je wel een kopie van het aankoopbewijs helpen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 15 sep 2009 19:38

of als je per bank betaald hebt kan je volgens mij ook een kopie meesturen van je bankbewijs.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

ruttie
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:51

ruttie 17 sep 2009 23:49

Soms kan het zijn dat de geleiding even wegvalt door harde wind. Dat gebeurt bij mij ook wel eens.

Is irritant maar ligt volgens mij niet aan de apparatuur.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 18 sep 2009 00:46

hoe hard waait het dan wel niet bij jou?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

joppnl
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2009 19:45

joppnl 19 sep 2009 23:05

met mijn CS600 had ik ook lang last van verkeerde waardes. Als ik in de Polar software mijn hartslag aan een cardioloog zou laten zien zou ik per direct opgenomen worden....

Wat ik nu een maand of 3 geleden gedaan heb is (met een elektrische tandenborstel en een oud borsteltje) dat ik de contactpunten goed schoon gemaakt heb.

Sindsdien iedere keer als ik fiets een juiste registratie terwijl ik daarvoor ook ernstig aan de kwaliteit van Polar begon te twijfelen.

Voor mij is (in ieder geval de 600) TOP, werkt erg goed, geen last van storingen, borstband alleen de delen aan het begin/eind goed nat maken en alles werkt perfect.

Overigens kan ik in de Polar software de status van de batterijen uitlezen, kan je zien of ie (bijna) leeg is of niet.

Misschien helpt t ook bij jou, succes
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

svkaster
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 jul 2009 16:51

svkaster 06 okt 2009 15:35

Ik denk dat het ergens anders aan licht. Ik heb een Cs100 en CS200 en beide laten dezelfde fouten zien. Volgens Polar en Futurumshop is dit te wijten aan storingen van buiten af! Ik heb het eens in de gaten gehouden en elke keer als ik langs dezelfde boerderij kom is mijn hartslag 207.
Ook wanner er een brommer langskomt valt of mijn hartslag dan wel km registratie voor korte tijd uit.
Volgens Polar is dit bekend, en zou dit niet moeten optreden met de CS600, maar ik geloof daar niet in. Ik gebruik immers ook de WIND borstband, en deze is dezelfde als bij de CS600.

Ik heb me er bij neergelegd, dat hij soms niet de goede waarde afgeeft.
Heb geen zin om het weer eens te proberen met een CS600 van 300 euro. als dit ook niet werkt, mag ik hem toch niet terug brengen.

m.v.g

Stefan
m.v.g

Stefan

Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel

Plaats reactie