Nou op een iPhone is dat dus kennelijk niet nodig want ik kreeg er vandaag meteen eentje door! De buurman wilde de grondboor lenen.... BOEIEND
Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
Ik ben benieuwd hoe dit op mijn android telefoon zal gaan. Maar wacht nog op de update.
Als ik een gpx heb met waypoints dan staat de afstand van alle waypoints op dezelfde afstand als de eerste waypoint, omzetten naar tcx en da is het wel goed.HenkStubbe schreef: ↑25 apr 2021 22:20 @Gerwin89: een gpx bestand met waypoints werkt ook, waarschijnlijk zit de informatie op de verkeerde plek in het bestand dat je gemaakt hebt. Voordat Wahoo het gesloopt heeft werkte dat ook via importeren met de App, nu wordt het omgezet naar .fit door de App voordat het naar de Wahoo verstuurd wordt. Het probleem zit dus in de App die bij mij nog niet geupdate is. "This release will roll out slowly to select users until full distribution on April 27th, 2021." dus nog even wachten en zien of het dan wel weer werkt om gpx en tcx bestanden te importeren via de App. Fit bestanden met waypoints werken wel via de App.
Een voorbeeld van een gpx bestand is te vinden in deze post op de google groups site.
Ik had je gister al een persoonlijk bericht gestuurd... kijk daar eens naar als je wil.
Sinds kort heb ik een probleem met mijn bolt.
Wanneer ik een PB zet op een live segment krijg ik een leeg scherm te zien waar normaal gesproken staat dat je een PB hebt behaald. Ook het scherm van de 'final push' is een leeg scherm.
Iemand hier ervaringen mee?
Wanneer ik een PB zet op een live segment krijg ik een leeg scherm te zien waar normaal gesproken staat dat je een PB hebt behaald. Ook het scherm van de 'final push' is een leeg scherm.
Iemand hier ervaringen mee?
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Vandaag de app update binnen en inderdaad na het op mijn telefoon geven van toestemming (door de app gevraagd) komen nu ook Whatsapp berichten binnen.
Volgens de YouTube-video van Het is Koers (waarin ze iemand van Wahoo interviewen) komt er een update aan van de Bolt, met kleurenscherm.
Vanaf 1 uur 3 min ongeveer: https://www.youtube.com/watch?v=iD7MYUQMuRI
Er komt overigens ook een nieuwe ROAM aan, die update is kleiner en omvat eigenlijk alleen een nieuwe, krachtigere chip.
Vanaf 1 uur 3 min ongeveer: https://www.youtube.com/watch?v=iD7MYUQMuRI
Er komt overigens ook een nieuwe ROAM aan, die update is kleiner en omvat eigenlijk alleen een nieuwe, krachtigere chip.
Zeer oude routes (sommige 4 jaar oud) stond sinds een tijdje opeens weer op m'n bolt. Het waren in mijn geval allemaal routes die ik in de wahoo app zelf had gemaakt, ofwel door een GPX te uploaden, ofwel door een bestemming in te geven.
Die routes heb ik in de app kunnen verwijderen door ze opzij te swipen (Android, ik begreep dat op een iPhone je ze kan selecteren en dan kan verwijderen).
Strava en Komoot routes kan ik alleen in de betreffende apps verwijderen.
Hopelijk helpt dit
Heb je je Bolt al eens gereset naar fabrieksinstellingen. Ook de app deinstalleren. (Telefoon herstarten). En dan helemaal opnieuw beginnen.
Dus app herinstalleren, Bolt koppelen. Als na deze actie de routes weg zijn is een mooi begin. Daarna de andere apps (komoot, strava etc.) één voor één weer koppelen en synchroniseren. Dan zie je vanzelf óf en bij welke app die routes weer opduiken.
Een kennis van me kwam vorig jaar ook niet van bepaalde routes af. Deze bleken aan haar strava account te hangen, Ze kon deze daar niet meer wissen omdat ze vanuit haar gratis abbo de routes niet meer kon beheren........
Oplossing: ff haar gratis abbo omzetten naar een betaald “proef abbo”, om die routes te wissen. Daarna meteen weer opzeggen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06 mar 2020 16:29
Dat had ik ook al gemeld hier op 22 april. In de code zijn verwijzingen naar de Bolt2.
HenkStubbe schreef: ↑22 apr 2021 08:15 Oh, ik zag op het internet geruchten over de Bolt 2.0 met kleurenscherm, dit is waar !
De enige manier die ik heb gevonden zonder factory reset is door ADB (Android Debug Bridge) te gebruiken. De routes worden opgeslagen in een database en bestanden op een plek waar je niet bij komt zonder ADB.
- Download ADB https://developer.android.com/studio/re ... form-tools voor je OS
- Zet de Wahoo aan en druk 2x op de aan/uit knop
- Verbind de Wahoo met de USB kabel aan je PC (op mn Elemnt knippert een LED 1x als dat goed gaat)
- Test of het gelukt is
- adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.bolt.service.BBuzzerManager.MARIO
- Gebruik ADB om naar de folder met routes te gaan en verwijder alle opgeslagen routes
- adb.exe shell
- cd /data/data/com.wahoofitness.bolt/files/routes/
- ls
- rm -fr <folder naam>
- Maak de route tabel leeg in de database
- adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.support.database.StdDatabaseManager.CLEAR_TABLE --es tableName CloudRouteDao
- Synchroniseer de routes en alles is weer zo goed als nieuw
Ik heb een poging gewaagd om dit te doen. Maar ik haakte al af met het downloaden van het desbetreffende programma. Veel te veel rompslomp. Ik laat het dus maar zoals het is. Staan nu 34 routes in mijn bolt die ik niet kan verwijderen. Hopelijk komen ze met een fix.HenkStubbe schreef: ↑30 apr 2021 22:04Dat had ik ook al gemeld hier op 22 april. In de code zijn verwijzingen naar de Bolt2.HenkStubbe schreef: ↑22 apr 2021 08:15 Oh, ik zag op het internet geruchten over de Bolt 2.0 met kleurenscherm, dit is waar !De enige manier die ik heb gevonden zonder factory reset is door ADB (Android Debug Bridge) te gebruiken. De routes worden opgeslagen in een database en bestanden op een plek waar je niet bij komt zonder ADB.
- Download ADB https://developer.android.com/studio/re ... form-tools voor je OS
- Zet de Wahoo aan en druk 2x op de aan/uit knop
- Verbind de Wahoo met de USB kabel aan je PC (op mn Elemnt knippert een LED 1x als dat goed gaat)
- Test of het gelukt is
- adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.bolt.service.BBuzzerManager.MARIO
- Gebruik ADB om naar de folder met routes te gaan en verwijder alle opgeslagen routes
- adb.exe shell
- cd /data/data/com.wahoofitness.bolt/files/routes/
- ls
- rm -fr <folder naam>
- Maak de route tabel leeg in de database
- adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.support.database.StdDatabaseManager.CLEAR_TABLE --es tableName CloudRouteDao
- Synchroniseer de routes en alles is weer zo goed als nieuw
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020