Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

PART

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 10 mei 2019 16:43

Fons multistrada schreef: 10 mei 2019 16:36 ...We kunnen prima een frame concept bedenken...
En welk concept heb je dan bedacht? Gravelracer? Aerobike? Klimfiets? TT-fiets?

Hou nog toch eens een keer op een te grote broek aan te trekken. Er is niks mee om te zeggen dat je open mould frames verkoopt, maar wel ontworpen door een top-ontwerper en ook nog eens met exclusiviteit voor Nederland. Het klinkt misschien wat minder interessant, maar dan hoef je jezelf hier niet meer belachelijk te maken en kan je je tijd en energie steken in het verkopen van die fietsen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2019 16:46

Fons multistrada schreef: 10 mei 2019 16:36 Nee Jaap, je leest de berichten echt niet goed. Ga nog even een paar berichten terug en lees onze reacties op het bericht van Ernie. Daarin leggen wij volledig uit wat we doen.
Je kunt proberen teksten uit verband te trekken. Maar wij zijn volgens vrij helder. We hebben niet voor niets een samenwerking met een hele goede engineer. Als wij konden wat hij kan hadden we hem niet nodig.
Jij meent te weten wat onze afspraken zijn, wat onze invloed is etc. Die gedachte staat je volledig vrij, de mening ook. Echter het feit dat jij iets niet gelooft, snapt of weet betekend niet dat je ons kunt betichten van het liegen daarover.

Wij ontwerpen geen frame zelf en dat beweren we niet. We kunnen prima een frame concept bedenken, een geometrie voor ogen hebben, specs definiëren etc. Maar we hebben er ook en engineering partner bij nodig die ons daarmee kan helpen. Die hebben we gevonden en de wereld van vandaag kunnen er dan hele leuke vernieuwende samenwerking ontstaan. Althans dat vinden wij leuk.

Oh, over dat voorstellen. Hoeft natuurlijk niet maar ik had het awel aardig gevonden het is tenslotte net of we elkaar al heel goed kennen. Bovendien had ik verwacht zoals jij elders stelde zou je me wel eens stevig aanspreken. Dat heb je niet gedaan.

Jaap Telder schreef: 10 mei 2019 16:17 Dat is zijn probleem, dat kan hij niet want in zijn beleving komt het frame en de ontwikkeling tot stand door (citaat van Jos:) "de enorme invloed" van Jos op de frameontwerpen van de bekende Jonas Mueller. En blijkbaar minder van Mueller zelf en het Taiwanese bedrijf die de R&D voor Muellers frames doen.
Beste Jos, die samenwerking in de ontwikkeling/ontwerpen heb jij niet.
Jij koopt de frames van Mueller in licentie. Het frame van jouw Part was al ontworpen door Mueller, daar heb jij geen enkele invloed op. Ook de toekomstige modellen komen uit Muellers brein, daar heeft hij jou echt niet bij nodig.
Als jij beweert van wel zal ik eens contact leggen met Mueller namens dit forum en zijn reactie hier plaatsen, oké?

Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43

Fons multistrada 10 mei 2019 18:29

Na overleg met mijn wijste adviseur waar ik al heel lang mee getrouwd ben heb ik een besluit genomen.

Op 2 plaatsen op dit forum word ik door een handjevol anonieme mensen van van alles beticht. Dat doet heel veel met mij als mens. Ik probeer mijn leven zo goed mogelijk te leven door zuiver en oprecht het leven te leven. Ik stort mij enthousiast en met overtuiging op alles was ik doe en probeer ook maatschappelijk mijn steentje bij te dragen. Fouten geef ik makkelijk toe (voelt niet makkelijk want ik maak ze niet graag) en als ik iemand kwets of schade berokken dan biedt ik daar direct mijn oprechte excuses voor. Ik ben rechtlijnig en soms wat te principieel en fanatiek op details.
Ook de “fouten” die we bij Fons hebben gemaakt hebben wij direct erkend. Feedback neem ik makkelijk mee in ons ontwikkelingsproces.

Ik blokkeer vanaf heden dit forum en deze topics uit mijn leven omdat het teveel negativiteit is waar ik mij als persoon nooit tegen kan verdedigen omdat geen enkel antwoord goed lijkt te zijn voor een klein groepje mensen. Desondanks raken de vele valse beschuldigingen en verwijten mij enorm. Juist omdat mij verweten wordt dingen te doen waar ik als mens grote moeite mee heb. Dat mensen beweringen met aantoonbaar verwarren en fictie met feiten maakt het niet makkelijker om jezelf te verdedigen. Inhoud lijkt er niet te doen. De effecten die onbekenden op me hebben zijn dus groter dan ik ooit had kunnen/durven verwachten. Ik ben ook nog nooit bij zo’n situatie betrokken geweest.

Ik werk bij Fons en bij PART met geweldige mensen en partijen samen en daar ben ik dankbaar voor. Zij helpen mij en ons om de dingen die we doen nog beter te doen.
We werken ons de blubber voor onze klanten zijn uitermate kritisch op onszelf en onze producten.
Dit doe ik graag omdat het fantastisch vind om met mensen om te gaan en te werken.

Er is een groep mensen die mij niet kennen, niet weten hoe ik werk (zij menen anders) die keer op keer beweren dat ik mensen zou oplichten, liegen, smaad etc. Daar gaan een aantal mensen erg ver in. Soms zelfs te vergelijken met stalken. Ze verzinnen volledige verhalen en delen die her en der waar wij vernoemd worden. Gisteren ontving ik nog zo’n mail waarbij iemand en de meest ment zaken beweerde. Deze mail was niet aan mij gericht maar naar iemand anders gestuurd. Bijna altijd onder een andere naam.
Opvallend genoeg zit hier niet 1 klant van ons bij. Mij zegt dat veel anderen wellicht niet.

Ik laat het langer toe in mijn leven dat anonieme personen mij raken, verdriet bezorgen of anders onrust veroorzaken vandaar dat ik hier niet meer op dit forum ga reageren.

Ik volg slechts mijn dromen en mijn liefde voor de fiets en fietsport. Ik krijg daarbij hulp van fantastische mensen uit mijn directe omgeving en van een bijzonder team Fons en PART mensen.
Ik ben nog steeds van mening dat iedereen die iets wil weten over mij of ons van harte welkom is. Op events, bij ons in de showroom, elders etc. Ik durf iedereen recht in de ogen te kijken en te vertellen hoe ik werk en ben. Ik maak briljante espresso durf ik te stellen dus die krijg je erbij.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2019 19:38

Dit is precies de reactie die was te verwachten.
Als het te heet onder de voeten wordt verdwijn Jos uit zicht, hij gaat niet in op mijn voorstel.
Verantwoordelijkheid nemen voor eigen woorden is er niet bij.
Beantwoorden van vragen, ho maar.
Beledigen van personen gaat hem goed af als hij geen antwoord wenst te geven of uitleg over zijn eigen woorden.
Blijft hangen in zelfmedelijden. Snap ook niet dat als je zo in elkaar steekt als ondernemer succes kunt afdwingen.
Dat iemand op deze wijze opereert heb ik maar zelden meegemaakt in de branche.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2019 20:46

"Mueller worked closely with a composites firm in Taiwan to develop the frames".


Jos denkt: "Mueller worked closely with Jos in the Netherlands to develop the frames".

Hoe werkt Beta?
Müller vat het samen: Beta ontwikkelt producten en adverteert ze. Deze producten worden vervolgens in licentie gegeven aan de fabrikant die de producten volgens Betas-normen produceert en deze rechtstreeks aan hun klanten verkoopt - doorgaans grotere dealers, distributeurs of kleinere merken. Alle producten worden gecertificeerd als Beta Licensed Engineering, maar worden niet verkocht onder het merk Beta. Als je een product beter wilt maken met marketing dan het in werkelijkheid is, word je snel belachelijk.

In Sachen Qualität geht gemäss dem Bike-Entwickler nichts über eine ständige Überwachung der Produktion und Qualitätsprüfungen in der Fabrik. Deshalb ist das Büro von Beta in Taiwan in der Fabrik, dass die meisten der Beta-Produkte herstellt. Prüfpläne und und Testmethoden werden alle von Beta definiert und überwacht.
(Bron: www.ride.ch)

Nog een mooi plaatje van de originele ARC8 van Mueller, zoals die al een tijdje verkocht wordt:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 12 mei 2019 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1075
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 10 mei 2019 21:51

Ik heb geen goede indruk van Fons/Part of de mens Jos, maar ik ken hem niet persoonlijk. Maar ik vind toch dat het nu allemaal wat te ver gaat. Wat die samenwerking met Mueller inhoudt weet ik ook niet, maar onderaan de pagina van https://www.bicycle.engineering/ staat Fons toch wel als partner genoemd. Alleen Arc8 en Muesing staan daar ook. Dus dat het meer is dan alleen klant zijn durf ik nog wel te geloven.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2019 21:53

Lees een stuk terug alle bijdragen, dan weet je meer.
Fons is een klant/afnemer en komt in de portfolio van Beta.
Als jij ook een deal maakt en afnemer wordt, staat jouw naam er ook bij, dan ben je "partner", dat heet marketing.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1075
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 10 mei 2019 22:15

Alle bijdragen al gelezen, dat je als je afnemer wordt meteen partner wordt leek/lijkt mij speculatie. Maar ik zit gelukkig totaal niet in deze business, dus ik kan het mis hebben.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 mei 2019 08:27

Vicenza schreef: 10 mei 2019 22:15 Alle bijdragen al gelezen, dat je als je afnemer wordt meteen partner wordt leek/lijkt mij speculatie. Maar ik zit gelukkig totaal niet in deze business, dus ik kan het mis hebben.
Zo is Müsing bikes ook afnemer van Beta/Mueller dus in hun portfolio als partner zichtbaar op hun site.
Kijk op de site van Müsing, daar staat het MTB frame van Mueller maar dan met de Müsing decals. Werkt met de licentie van Beta.
Er zullen er vast en zeker nog meer bijkomen want erg lang zijn de frames van Mueller (ARC8) nog niet op de markt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37797
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2019 08:52

Afbeelding

Mooie fiets wel!
(En wat is die 12sp achterderrie toch lelijk)
Less is bore

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3087
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 11 mei 2019 09:12

Tja, smaken verschillen. Ik vind het een lelijk frame.

Over de 12S Campa zijn we het dan wel weer eens :)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8383
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 mei 2019 09:26

mackersv2.0 schreef: 11 mei 2019 09:12 Tja, smaken verschillen. Ik vind het een lelijk frame.

Over de 12S Campa zijn we het dan wel weer eens :)
Dus voor jou geen PART. Ik vind het een prachtig frame. Niet echt een instappertje.

Plaats reactie