Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 aug 2018 19:50

Of het langzamer terugtrekken van één van de zuigers bij jou ook het probleem kun je heel snel controleren: kijken of beide zijden volledig open staan (ruimte tussen blok en schijf), dan een paar keer heel stevig remmen (afdaling) en dan checken of beide zuigers nog steeds vrij lopen (bij de nieuwe systemen blijft de zuiger aan de spaakkant veel vaker hangen.
En idd zijn de nieuwe grepen ergonomisch prettiger (en zien er beter uit), helaas blijft er hierdoor te weinig ruimte over voor een goede zuiger en gaat dit ten koste van de remwerking.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 04 aug 2018 20:48

sharkman113 schreef: 04 aug 2018 19:50 Of het langzamer terugtrekken van één van de zuigers bij jou ook het probleem kun je heel snel controleren: kijken of beide zijden volledig open staan (ruimte tussen blok en schijf), dan een paar keer heel stevig remmen (afdaling) en dan checken of beide zuigers nog steeds vrij lopen (bij de nieuwe systemen blijft de zuiger aan de spaakkant veel vaker hangen.
En idd zijn de nieuwe grepen ergonomisch prettiger (en zien er beter uit), helaas blijft er hierdoor te weinig ruimte over voor een goede zuiger en gaat dit ten koste van de remwerking.
Lijkt me meer een achtergebleven luchtbel, zo'n zuiger die blijft hangen, heeft weinig te maken met de opbouw van de remgreep/shifter
Blijft ook meestal zitten aan de kant waar leiding caliper ingaat en zijn zelden af fabriek goed ontlucht
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 aug 2018 09:57

Luchtbellen blijven niet hangen bij de callipers (gaat naar het hoogste punt bij de shifters) bovendien bleed ik alle systemen zelf aangezien ik niet geloof in af fabriek gevulde systemen en ook nog (als ik zin / tijd heb) in twee richtingen (dus eerst gravity en daar nog eens van onder naar boven).

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 05 aug 2018 10:41

sharkman113 schreef: 05 aug 2018 09:57 Luchtbellen blijven niet hangen bij de callipers (gaat naar het hoogste punt bij de shifters) bovendien bleed ik alle systemen zelf aangezien ik niet geloof in af fabriek gevulde systemen en ook nog (als ik zin / tijd heb) in twee richtingen (dus eerst gravity en daar nog eens van onder naar boven).
Of luchtbellen naar boven gaan ligt wel aan de loop van de leidingen, zal voor niet zo'n probleem zijn maar achter niet vanzelfsprekend.

En soms moet er zelfs bij shimano meerdere keren gebleed worden voordat ze luchtvrij zijn en mooi hard. (geen sticky pistons meer)
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Santhos
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 feb 2017 19:58
Locatie: Breda

Santhos 24 okt 2019 21:31

Ik ben voorzichtig/rustig aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. En na wat tips in een ander topic kwam ik uit bij Apex. Het frame van de Aerodyne spreekt me erg aan.

Ik zal dit topic eens rustig doorlezen de komende tijd, eens kijken of het complete plaatje past bij me.

jk11
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2018 22:26

jk11 28 nov 2019 21:41

Zodoende ben ik daar ook uit gekomen. Had wel interesse in een Sensa Giulia Evo (v.w.b. de looks en het feit dat ik al een Sensa had en die beviel. Ook de geometrie kwam zo goed als overeen). Heb er op proef gereden, maar vond hem te hard. Te weinig comfort. Toen gefietst op de Aerodyne en ik had een half uur een lach op mijn gezicht en toen wist ik dat ik die moest hebben.
Heb hem nu een half jaar en ben zeer tevreden. Ze nemen de tijd voor je en de service is tot op heden prima maar dat is mijn ervaring.

Santhos
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 feb 2017 19:58
Locatie: Breda

Santhos 06 apr 2020 09:58

Santhos schreef: 24 okt 2019 21:31 Ik ben voorzichtig/rustig aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. En na wat tips in een ander topic kwam ik uit bij Apex. Het frame van de Aerodyne spreekt me erg aan.

Ik zal dit topic eens rustig doorlezen de komende tijd, eens kijken of het complete plaatje past bij me.
Zo, inmiddels al weer een paar maandjes verder en dit topic van voor tot achter doorgelezen.

Ook wat mensen van Apex gesproken op Bikemotion van dit jaar (wat was die beurs trouwens een tegenvaller zeg...).
Heb een goed gevoel bij dit bedrijf, de keuzes die je kan maken om een complete fiets helemaal zelf samen te kunnen stellen is echt super!

De Aerodyne vind ik nog steeds een erg mooie fiets, maar de
Blackbuck vind ik NOG mooier! Vooral het stuur (met alle weggewerkte bekabeling) vind ik echt top!

Wat zijn de ervaringen van beide fietsen?
En wat zijn de grote verschillen??

Santhos
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 feb 2017 19:58
Locatie: Breda

Santhos 06 apr 2020 10:04

Ik sprak toevallig gister iemand van onze fietsclub en vertelde hem dat er dit jaar een nieuwe fiets gaat komen en dat ik nog wat aan het twijfelen ben tussen een Apex (zoals hier boven al gemeld) of een Swett.

Hij vertelde me dat de frames van Apex vaak scheuren, had e eens vernomen van iemand in de wandelgangen.
Is dat ook zo??
Nu heb ik dit topic compleet doorgelezen, maar een dergelijk probleem heb ik nog niemand zien posten.
Broodje aap verhaal of was dit gewoon 1 iemand met veel pech?

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 06 apr 2020 11:43

Ik heb mijn Apex nu al 6 jaar en 18.000 km op gefietst. En hij bevalt me nog steeds erg goed. Geen enkel last gehad.

En voor de mensen die twijfelen tussen Apex en Sensa volgens mij heb ik in dit topic wel eens gelezen dat ze beide gemaakt worden door intersens bikes & parts bv. Dus zullen veel zaken wel gelijk zijn.

Wasje1
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 okt 2012 16:56

Wasje1 06 apr 2020 15:57

Ik had me eind 2017 een Aerodyne disc aangeschaft, vorige zomer zag ik dat het kader gescheurd was juist achter het bracket.
De fiets terug gebracht naar CC53/11 en is gewoon onder garantie vervangen. Ik vroeg of ik een Flare disc kon krijgen ipv de Aerodyne. Dit was geen probleem voor hen, kreeg er zelfs de nieuwe voorvork en zadelpen gratis bij, want dat zijn niet dezelfde als op de Aerodyne, de rest van de onderdelen zijn door hen dan overgezet

Ik ben zeer content van de winkel en hun service.
Als het goed is mag het ook gezegd worden...

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 15 jun 2020 09:10

Apex nieuwe configurator online -> https://apexbikes.cc/nl/
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

twinny
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:37

twinny 17 jun 2020 17:03

De prijzen zijn verhoogd sinds vorige maand.??
Lijkt 400- duurder de flare disc met Carbon quasar wielen en ultegra mechanisch ...
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

Plaats reactie