Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Festka bikes

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 nov 2016 19:58

Hmm, klassiek frame, licht oversized buizen, mooi gelast en strak in de lak in een fraai design. Ik snap het wel! (Maar ik gruwel dan op mijn beurt weer van aero frames in het zwart of rood/wit)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 nov 2016 21:03

53x11 schreef:(Maar ik gruwel dan op mijn beurt weer van aero frames in het zwart of rood/wit)
ik ook!!
Less is bore

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 17 nov 2016 21:06

Om colnagofreak te ondersteunen, wat is er dan mooi aan dit vehikel? Een hoop rechte buizen ,een lelijke ouderwetse
kopserie (ik kan op het juiste woord niet komen) In mijn ogen een doordeweekse oldtimer- of retrofiets.
edit. gezocht en gevonden het = een balhoofd :oops:

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 17 nov 2016 21:28

Tja, ik zie dus ook niet wat hier nou mooier aan is dan aan een mooi gelakte Braun, Blacksmith, Wind of Bekking. Het zijn vrij standaard, mooi gelaste frames met fraai lakwerk en een mooi verhaal.

Maar ja, ik raak ook totaal niet opgewonden van Parlee etc. In mijn ogen maakt vooral de prijs ze zo bijzonder en exclusief. Aan de andere kant: als mensen er wel blij van worden, wie ben ik dan om ze dat te misgunnen? :)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 nov 2016 21:55

Geef mij maar de industriele look i.p.v. de achter de tekentafel in een dronken bui bedachte "lijnen"
Form follows function , zeg maar.
Dus Festka bevalt me.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 18 nov 2016 06:55

Hoeveel verschil zit er in bijvoorbeeld een canyon ultimate cf sl, ridley helium, cervelo r3 of de chinees van Havana? Wanneer ze dezelfde kleur hebben ook bar weinig. Een strak kleur schema of sluitwerk maakt een fiets. En als je dan een leuk bedrag over hebt voor een fiets, waarom geen zeldzame festka met erg mooie kleurtjes?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 18 nov 2016 07:34

Topic weggooien en opnieuw beginnen?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 nov 2016 07:36

Frankfiets schreef:Hoeveel verschil zit er in bijvoorbeeld een canyon ultimate cf sl, ridley helium, cervelo r3 of de chinees van Havana?
Behalve het kleurtje toch wel veel, allereerst de maatvoering is enorm als je hier niet je maat vind dan is er serieus iets mis :lol: Zonder gekheid ze hebben race and road maatvoering daarbij van maat 50 t/m 61. Tijdens de bouw wordt nog met je besproken of je er kleine aanpassingen aan wilt. Je kunt ook volledig custom gaan als je dat zou willen.

Graphics: wil je naast de kleur je hele eigen design toepassen dan kan dat,

De carbon buizen worden speciaal voor hun gemaakt in Tsjechie bij CompoTech, en ze bouwen het frame zelf. De buizen zijn door hun samen met CompoTech ontwikkeld.

Wilde bijvoorbeeld een BSA BB in plaats van PressFit, geen probleem.

Het kopen van een Festka doe je niet met een druk op de knop -> Winkelwagentje - Kassa, alles wordt met je besproken van begin tot het eind.

Bovenstaand vind je niet snel terug bij een Canyon, Ridley, Colnago, De Rosa etc....

Of je het mooi vind en of je het erover voor hebt, €, dat is een keuze.
YFood !!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2016 08:55

csteenbe schreef:

Of je het mooi vind en of je het erover voor hebt, €, dat is een keuze.
Dat is absoluut waar. Alles valt terug op smaak en eigen beleving. Dat is ook de reden waarom ik bijv direct Legend had afgekapt toen ik op zoek was naar iets anders. Hoe mooi het achter de schermen ook is, voor mij heeft alleen de naam al zo in 1e instantie de associatie met een willekeurig LBS huismerk. Net als dat ik nooit een Braun oid zou kopen.
Waarom heeft een Parlee of Dogma dat wel? Geen idee, waarschijnlijk de eigen belevingswereld. Basso kende ik ook niet echt goed, maar die Diamante MAAP was dan weer love @ first sight.
Ik hoop dat csteenbe er veel plezier mee heeft en ben benieuwd naar de eindplaatjes.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 nov 2016 09:01

Festka is gewoon een prachtig product. Zeer mooi afgewerkt, goed over nagedacht, grotendeels of zelfs volledig custom en bovendien gemaakt door een Tjech met een normaal salaris en niet door een uitgebuit kind. Bovendien heeft het frame normaal gevormde buizen wat je tegenwoordig nog maar weinig ziet bij carbon frames.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 nov 2016 09:08

havana schreef:(...) bovendien gemaakt door een Tjech met een normaal salaris en niet door een uitgebuit kind.
Zoals jouw Chinees bedoel je?
(sorry, die moest ik ff inkoppen :-P )

On topic: dat full custom in combinatie met een klassiek ogend frame (heb ik nou eenmaal een zwak voor, zeker in combi met oversized buizen) is toch wel heel mooi.
Hoe is de prijsstelling van Festka in vergelijking met een merk als Baum bijvoorbeeld?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2016 09:11

Kan er iemand een lijstje maken met framebouwers die custom doen? Ik zou het zelf wel willen doen, maar heb de kennis niet.
Less is bore

Plaats reactie