Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sirocco

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 29 mar 2015 11:31

Ik vind de Sircocco trouwens wel een mooie fiets voor een goede prijs
En met de naam heb ik ook wel wat aangezien ik een groot VW liefhebber ben

Die donkere versie zou zomaar eens een potentiele kandidaat kunnen worden om onder m`n kont te komen :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16244
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2015 11:32

colnagofreak schreef:Ik snap heel de discussie niet, het kopiëren van fietsen gebeurt al jaren!
Alleen toen iedereen op en stalen diamantframe reed zag je dit niet terug in de vorm.

Maar destijds werden buisdiameters, staallegeringen en las-of soldeer methodes ook gekopieerd.
Vervolgens wel of geen lugs ook hier werd gekopieerd.
Dit ging ook zo door met het aluminium, en nu dus met carbon.
Vroeger kocht je als framebouwer buizen en lugs bij bepaalde fabrikanten en daar bouwde je frames van. Daar kun je natuurlijk nooit patent op krijgen. Slechts een paar fabrikanten lieten speciale buizen en/of lugs maken.

Pas sinds hydroformed aluminium en carbon kun je spreken van intellectueel eigendom op het design van een frame.

Ik vind het ook niet zo'n ramp dat er gekopieerd wordt maar dit geval verbaast mij vooral. Voor Pinarello moet het toch niet zo moeilijk zijn om dit te stoppen met een eenvoudige brief van een advocaat? (of zelfs allen maar daarmee dreigen). Ook snap ik niet dat een merk als De Rosa, dat als kopie ook op Ali Express te vinden is gewoon zaken doet met deze winkel.

En waarom de keuze voor een F8 replica? Krijg je soms bij het verkoopgesprek het OEM sprookje te horen inclusief het aanbod om hem bij broer Nico hem "helemaal als een echte" te maken?

Wat ik trouwens ook opmerkelijk vind is dat hij zijn eigen huismerk standaard een paar 100 euro onder de adviesprijs te koop zet :? :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

At1
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jun 2010 08:44

At1 29 mar 2015 14:58

vincent75 schreef:@Jaap Telder; je mening over de fake Pina's is nu wel doorgekomen en helder. Lees je eigen posts eens terug, hier zit weinig variatie in. Het gaat idd bijna lachwekkend worden. Ik heb wel respect voor je mening maar stoor me er wel bijna aan dit continu op het forum te moeten tegenkomen. Er schijnt toch een markt voor te zijn, zolang er geen sancties/straffen worden opgelegd gaan deze praktijken gewoon verder.
Ik deel wel je mening m.b.t het verwijderen van posts waarin namaak artikelen worden beschreven/aangeboden, en dan doodleuk zelf zo'n fiets behandelen in het magazine. Ik ben zeer benieuwd hoe er over wordt geschreven.
Ik ben iig blij met mijn Duitse postorder bike, zo'n fiets zonder passie zal men toch nooit gaan kopiëren ;)


Ik denk dat de meeste mensen je mening wel delen Jaap.
Het doordraven en doorzagen tot vervelens toe gaat enkel nogal tegen staan...
ting ting,
Sup xroad SE

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 29 mar 2015 16:05

[quote="nutsjesmoar"]Tjemig Telder,

Als je nou al die tijd die je al hebt besteed om je punt duidelijk te maken had geïnvesteerd in daadwerkelijk op de fiets zitten en trappen, was je bij de volgende Tour nog kanshebber geweest ook..


+1

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16244
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2015 17:31

Als je het zo bekijkt kunnen we het hele forum wel opdoeken en alle tijd die we daaraan hebben gespendeerd lekker gaan fietsen...
Campagnolo Ultra Dork

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 29 mar 2015 17:34

Herstel tijd = forum tijd :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 29 mar 2015 19:01

sloeren schreef:Niemand herkent de "Sirocco SR-Strada" als een overgespoten Pinarello. Het zien van de gelijkenis is voorbehouden aan mensen die precies weten hoe het gamma van Pinarello er uit zit.
Voor de Dogma geldt dit allemaal niet omdat het een vreselijk herkenbare fiets is.
Nog één keer dan,als toegift, speciaal voor sloeren, en dan zal ik stoppen: 8-)
(de andere nep Dogma's 60.1 en 65.1 van Sirocco)

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 mar 2015 20:09

Mooi frame, die zwarte carve! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2015 21:02

Jaap Telder schreef:......

Afbeelding
Afbeelding
Je moet hier de posts eens lezen van sommige newbies die nog totaal niets kennen van fietsen.

Ik kan me dan perfect voorstellen dat er newbies zijn, die zich niet orienteren via dit forum, die de Carve een erg mooie fiets vinden met een erg mooi prijsplaatje en deze dan aanschaffen.

Want laat ons wel wezen, als je er niets van kent dan is het geen schande als je, buiten de naam, geen verschil kan vinden tussen deze Carve en de veel duurdere Pina.
I know myself like no one else
Nothing to defend

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 mar 2015 21:15

Betere (onbedoelde) reclame via dit forum kan Sirocco zich haast niet wensen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 mar 2015 07:54

colnagofreak schreef:Betere (onbedoelde) reclame via dit forum kan Sirocco zich haast niet wensen!
Zo is dat, met dank aan de medewerking van het blad FIETS :P
Dan staan de andere topics ook open voor de nep Cervélo's , Specialized's , Cippollino's, Wiliers, Colnago's, Looks' etc. neem ik aan want je kan als FIETS niet met twee maten meten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mar 2015 10:17

Jaap Telder schreef:
colnagofreak schreef:Betere (onbedoelde) reclame via dit forum kan Sirocco zich haast niet wensen!
Zo is dat, met dank aan de medewerking van het blad FIETS :P
Dan staan de andere topics ook open voor de nep Cervélo's , Specialized's , Cippollino's, Wiliers, Colnago's, Looks' etc. neem ik aan want je kan als FIETS niet met twee maten meten.
Een redacteur van Fiets heeft op dit forum toch al geantwoord dat ze de SR -Stretto gaan testen.
Daar is hier tot nu toe nog geen foto van gepost.
Bij Fiets gaan ze dus de SR-Stretto testen, deze dus
Afbeelding

Jij blijft maar doorzeuren over een fiets die lijkt op die van jou maar het niet is.
Het Sirocco model heeft een andere naam, een andere kleur en een andere prijs.
Wel dezelfde service en garantie.

En als ik naar de racefietsen ga zien op de Sirocco pagina staat de fiets waar jij maar naar blijft verwijzen er zelfs niet bij.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 30 mar 2015 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie