Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

B'Twin

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 03 mar 2014 20:02

:o
legrimpeur schreef:
hayes schreef:Decathlon heeft in het algemeen goeie producten tegen een zeer competitieve prijs...
Daar ben ik het niet zonder meer mee eens. Decathlon verkoopt ook (erg) veel 'troep' (ook op het gebied van complete fietsen). Ik koop er (in Frankrijk) zelf ook regelmatig spulletjes, maar let daarbij erg goed op de kwaliteit. In het verleden hadden ze bijvoorbeeld veel meer keuze in kwalitatief goede racefietsen, nu moet je die met de spreekwoordelijke lantaarn zoeken. Bij fietskleding is de kwaliteit wel vooruit gegaan en dat was ook wel nodig. Wat sportvoeding betreft zijn ze, als je bij hun eigen merk blijft, erg concurrerend. Maar nogmaals, je moet wel enige kennis van zaken hebben en goed weten wat je er koopt (althans dat geldt wat mij betreft voor de Franse winkels). Qua (sport)kleding in het algemeen kun je nog wel eens koopjes halen bij hun 'fin de série' artikelen. En op Franse campings struikel je letterlijk over hun tentjes (van die dingen die je met een zwier opzet... :lol:) . En een groot voordeel is natuurlijk ook dat ze een enorm breed assortiment hebben.
helemaal mee eens!
+1

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 04 mar 2014 15:05

Tjah dat is toch bij alles zo.als je een racefiets van 300 euro koopt weet je dat het niet veel kan zijn. Zelfde voor een fietsbroek van een 10 euro. Deze producten zijn er om goedkoop kennis te maken met de sport.

Het top segment is gewoon kwalitatief goed, waarschijnlijk zelfs beste koop die je kunt doen voor dat bedrag.

Fietsun
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:38

Fietsun 20 jun 2014 17:43

Le Grimpeur schreef:
hayes schreef:Decathlon heeft in het algemeen goeie producten tegen een zeer competitieve prijs...
Daar ben ik het niet zonder meer mee eens. Decathlon verkoopt ook (erg) veel 'troep' (ook op het gebied van complete fietsen). Ik koop er (in Frankrijk) zelf ook regelmatig spulletjes, maar let daarbij erg goed op de kwaliteit. In het verleden hadden ze bijvoorbeeld veel meer keuze in kwalitatief goede racefietsen, nu moet je die met de spreekwoordelijke lantaarn zoeken. Bij fietskleding is de kwaliteit wel vooruit gegaan en dat was ook wel nodig. Wat sportvoeding betreft zijn ze, als je bij hun eigen merk blijft, erg concurrerend. Maar nogmaals, je moet wel enige kennis van zaken hebben en goed weten wat je er koopt (althans dat geldt wat mij betreft voor de Franse winkels). Qua (sport)kleding in het algemeen kun je nog wel eens koopjes halen bij hun 'fin de série' artikelen. En op Franse campings struikel je letterlijk over hun tentjes (van die dingen die je met een zwier opzet... :lol:) . En een groot voordeel is natuurlijk ook dat ze een enorm breed assortiment hebben.
Ik vind het wel prettig winkelen bij Decathlon. Ik heb wel altijd kwaliteitsspul kunnen vinden. Maar ben wel benieuwd als je andere winkels kent die goede thermo ondergoed voor sporters verkopen. Ik vind zelf dat het assortiment van Decathlon wat betref ondergoed klein is.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 20 jun 2014 19:03

Craft pearl izumi eigen merk btwin. decathlon op 3 prijsniveaus en dan heb je nog de thermo merken voor het ski een het voetballen etc.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 20 jun 2014 20:46

hayes schreef:Net als bij gelijk welk ander merk moet je ook in de Decathlon niet het allergoedkoopste kopen.
Ook niet waar. De volgende ramsj (dus echt laagste prijs) artikelen bevallen mij prima:

Ski ondergoed: Prima
Alledaagse Handschoenen: Prima
Ski Sokken: Top
Zwembroekje van 3 eurie: Prima.
Running broeken met lange pijpen: Prima voor fitness
Shirts: Prima voor Fitness
Judo pakken: niks mis mee
Karate gloves: Goed spul
Karate beschermers: Prima
Wieler Zweethemden: Prima
Wieler sokken: Prima
Wieler Bivakmutsen: Prima (Zijn niet echt goedkoop voor low budget, maar goed spul)
etc.

Tenten zijn volgens mij allemaal krankzinnig goede value for money (hebben een erg goede naam daarin, ook op harcore trekking fora). Huismerk kleding ben ik nooit ontevreden over, maar ik koop selectief (geen wielerbroeken bijvoorbeeld). Aan de andere kant is er inderdaad ook spul wat slecht is. Maar Decathlon is doorgaans niet echt goedkoop als je niet hun huismerk hebt.

Zoals met alles: een beetje slimme consument red zich er prima, maar als je niet kritisch bent kan je er of te duur weglopen of een rotding kopen.

Gebruikersavatar
Peter Sagan
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2015 17:18

Gebruikersavatar Peter Sagan 07 feb 2015 19:30

Enkele dagen geleden een Btwin fc700 gekocht van een kennis, de fiets heeft nog geen 1000km op de teller en is met Shimano 105 afgemonteerd. Ik heb deze full carbon fiets, plus klikschoenen, extra binnenbandjes, en materiaal om te sleutelen, voor 400 euro in mijn bezit gekregen. Ben er zelf enorm trots op, hij blinkt nog als nieuw en zit bijna perfect, ik moet enkel een kleine aanpassing doen aan mijn stuurpen, zodat het stuur net wat meer naar mij toe komt. De vorige eigenaar was wat groter dan mij maar de fiets past wel qua kadermaat, aangezien ik volgens de tabellen op een maat 55 goed zit. Hij schakelt zeer vlotjes en voelt aan zoals dat hoort, solide, sterk, vlot. Ben er echt aan verkocht haha, zelfs al is het geen fiets in de klasse zoals Ridley, Colnago, Trek en andere grotere merken.

Ik heb een goede koop gedaan denk ik, wat denken jullie? Foto's uploaden lukt me via dit apparaat jammer genoeg niet anders had ik ze er bij gezet, ik ga morgen eens een poging ondernemen met mijn gsm. :D
Why fight legends of the past, when you can create myths yourself?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16026
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 feb 2015 19:33

Peter Sagan schreef:....... Ben er zelf enorm trots op,.....
Ik heb een goede koop gedaan denk ik...............
En dat is het voornaamste. :)
Succes ermee en veel veilige en probleemloze kilometers.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Peter Sagan
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2015 17:18

Gebruikersavatar Peter Sagan 07 feb 2015 19:36

En dat is het voornaamste. :)
Succes ermee en veel veilige en probleemloze kilometers.[/quote]

Dankjewel! Daar hopen we wel op ja hehe :D
Why fight legends of the past, when you can create myths yourself?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3238
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 07 feb 2015 19:38

Rijdt Peter Sagan ook op een Btwin? :twisted:

Gebruikersavatar
Peter Sagan
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2015 17:18

Gebruikersavatar Peter Sagan 07 feb 2015 19:41

Nicosch schreef:Rijdt Peter Sagan ook op een Btwin? :twisted:
Ja hoor :lol: de fiets waarop Sagan rijd kan ik niet betalen :D
Why fight legends of the past, when you can create myths yourself?

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 07 feb 2015 20:06

Ik ben al drie keer op vakantie gegaan met zo'n opgooitent. Die heb ik in Grenoble gekocht tijdens een vakantie in de Alpen. De tent die we meehadden bleek lek te zijn. Nog steeds is die tent als nieuw, prima product! Ik heb er ook een opblaasbaar matras gekocht, ligt heerlijk!

Onderkleding en kleine accesoires zijn ook prima daar. Kleding koop ik er liever niet omdat ik merken als Castelli etc gewoon veel mooier en beter vind.

Gebruikersavatar
Peter Sagan
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2015 17:18

Gebruikersavatar Peter Sagan 08 feb 2015 11:27

Onderkleding en kleine accesoires zijn ook prima daar. Kleding koop ik er liever niet omdat ik merken als Castelli etc gewoon veel mooier en beter vind.[/quote]

Begrijpelijk, moest ik het geld hebben zou ik alles van Castelli kopen, nu heb ik er 1 zwart setje van, gekocht via tweedehands.be, en dat zit echt werelds. Onderkleding koop ik echter nooit in een fietswinkel, simpelweg omdat ik vind dat de prijzen van thermo kledij bij fietsmerken veels te duur zijn, ik heb volledige setjes onderkleding van Damart in België, een gewone kledingwinkel, die me nog geen 1/3de kosten van onderkleding bij fietsmerken, en die me uitstekend warm houden, zelfs bij temperaturen ver onder nul.
Why fight legends of the past, when you can create myths yourself?

Plaats reactie