Wat een fotootje al niet los kan maken …
Wat me opvalt is dat het hier enkel over de 'looks' gaat en helemaal niet over fit, rijgedrag, functionaliteit, etc. etc.
Mijn benadering bij het ontwerp van een frame/fiets is in de eerste plaats technisch en praktisch. Dat betekent dat zaken als buisdikte etc in de eerste plaats worden afgestemd op de klant (maat, gewicht, persoonlijke voorkeuren) voor het verkrijgen van de optimale frame-eigenschappen (rijgedrag, comfort, etc.). Wat technisch optimaal is voor een stalen frame ziet er soms anders uit dan wat men gewend is van carbon. Dikkere buizen gebruiken enkel voor de looks levert in veel gevallen een onnodig zwaar en stijf frame op dat gewoon minder lekker rijdt en ook nog eens kwetsbaarder is.
Soms is het wat balanceren tussen wat technisch optimaal is en wat er het mooist uit ziet. Maar binnen de technische grenzen is het nog steeds prima mogelijk om de 'looks' naar eigen smaak in te vullen (o.a. hoek bovenbuis, stijlelementen als een wishbone achtervork, etc.) …
Verder blijkt eens te meer dat smaken enorm verschillen als het gaat om frame details, kleuren, onderdelen voor opbouw, etc. De mogelijkheid om het helemaal naar EIGEN smaak te bouwen is nou net een van de mooie aspecten van een custom frame/fiets.
Wat betreft de negatieve opmerkingen: Ik heb zelf ondertussen een redelijk dikke huid en zal er verder niet wakker van liggen, maar vindt wel dat het wat ten koste gaat van de stemming in 'mijn' topic …
Wind Cycleworks
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 18 okt 2017 12:03
CSTEENBEE,
Heb je vraag over het hoofd gezien.
Sloping ivm mijn lengte en lenigheid of gebrek daarvan.
Buizen is Bart zijn expertise, bidon houders doet voor mij niet zo veel, vooral functie. Heb nog nooit een fiets beoordeeld( afgekeurd) op bidon houders, banden vind ik mooi en rijden goed. Wielen betaalbaar en goed. Wilde wel persee rode naafen ,vind ik mooi. Met de tijd wil ik ook nog een set Carbon wielen, vind ik ook mooi.. Chainstay bescherming , idee van Bart vind ik toevallig ook mooi.
Heb je vraag over het hoofd gezien.
Sloping ivm mijn lengte en lenigheid of gebrek daarvan.
Buizen is Bart zijn expertise, bidon houders doet voor mij niet zo veel, vooral functie. Heb nog nooit een fiets beoordeeld( afgekeurd) op bidon houders, banden vind ik mooi en rijden goed. Wielen betaalbaar en goed. Wilde wel persee rode naafen ,vind ik mooi. Met de tijd wil ik ook nog een set Carbon wielen, vind ik ook mooi.. Chainstay bescherming , idee van Bart vind ik toevallig ook mooi.
@smoothsallor:
Als ik de drop zie dan valt het met die lenigheid wel mee, daarom begrijp ik niet die extreem sloping. Ik vind de bouw ver afwijkend van de algemene standaard, en dit heeft niks met custom te maken ook extreem custom frames hebben een "normaal" aangezicht,
Verschillende buis diktes hoeft een frame niet stijver en zwaarder te maken, hiervan zijn genoeg voorbeelden in markt die het tegendeel bewijzen en zelf hier ervaring mee, zie Vetta Topic.
Bidonhouders en chainstay bescherming zijn net de puntjes die een fiets afmaken.
Misschien dat het negatief overkomt, maar ik vind het jammer als er zoveel tijd en geld in een custom fiets wordt gestoken dat dit het resultaat is........ dit is mijn persoonlijke mening.
Het is jouw fiets en ik wens je er veel plezier mee en het zal technisch en functioneel uitstekend zijn daar twijfel ik niet aan!
Als ik de drop zie dan valt het met die lenigheid wel mee, daarom begrijp ik niet die extreem sloping. Ik vind de bouw ver afwijkend van de algemene standaard, en dit heeft niks met custom te maken ook extreem custom frames hebben een "normaal" aangezicht,
Verschillende buis diktes hoeft een frame niet stijver en zwaarder te maken, hiervan zijn genoeg voorbeelden in markt die het tegendeel bewijzen en zelf hier ervaring mee, zie Vetta Topic.
Bidonhouders en chainstay bescherming zijn net de puntjes die een fiets afmaken.
Misschien dat het negatief overkomt, maar ik vind het jammer als er zoveel tijd en geld in een custom fiets wordt gestoken dat dit het resultaat is........ dit is mijn persoonlijke mening.
Het is jouw fiets en ik wens je er veel plezier mee en het zal technisch en functioneel uitstekend zijn daar twijfel ik niet aan!
YFood !!!
Vind dat het allemaal wel meevalt. De reacties op jouw fietsen zijn voor het overgrote deel positief. Als jij of een WIND-bezitter hier iets post, kan je reacties verwachten. Dat is nu eenmaal het idee achter een forum. En ja, soms kunnen die ook negatief zijn. Zolang commentaar geformuleerd als mening en niet gaan over dingen die niet te veranderen zijn (bijv. "wat stom dat ie 2 wielen heeft") zie ik niet in wat daar mis mee is. Als je geen negatieve reacties wil, moet je de fietsen op je blog zetten de reacties uitschakelen. Ook prima. Met andere woorden: If you can't stand heat, stay out of the kitchenWat betreft de negatieve opmerkingen: Ik heb zelf ondertussen een redelijk dikke huid en zal er verder niet wakker van liggen, maar vindt wel dat het wat ten koste gaat van de stemming in 'mijn' topic …
Daarbij vind ik het jammer dat er naar mijn smaak te weinig inhoudelijk wordt ingegaan op de feedback.
De hoeken tussen de bovenbuis en zit- en balhoofdbuis benaderen de 90 graden. Zo bouw je nu eenmaal het stijfste en lichtste frame. Je maakt dan de kortste oversteek met de bovenbuis.
Verder heeft iedere custom framebouwer ook gewoon zijn eigen filosofieën en kies je juist die bouwer die jou het meest aanspreekt. Bart houdt van dunne, ronde buizen, veel van zijn klanten dan vanzelf ook, anders hadden ze wel voor een ander gekozen.
We gaan toch niet over de kleur van alle matzwarte Canyons zeiken op het forum?
Zo'n gekleurde stuurpen is een modedingetje en is ook zo weer vervangen als je het beu bent.
Verder heeft iedere custom framebouwer ook gewoon zijn eigen filosofieën en kies je juist die bouwer die jou het meest aanspreekt. Bart houdt van dunne, ronde buizen, veel van zijn klanten dan vanzelf ook, anders hadden ze wel voor een ander gekozen.
We gaan toch niet over de kleur van alle matzwarte Canyons zeiken op het forum?
Zo'n gekleurde stuurpen is een modedingetje en is ook zo weer vervangen als je het beu bent.
Campagnolo Ultra Dork
Als ik maatframes van staal bouwde zou ik heel blij zijn met de onbenullige stijlpolitie opmerkingen hier, het is een duidelijk signaal dat iemand goed bezig is..
Dat de frames niet voldoen aan de huidige reezviedzmode , boeie.
Dat de frames niet voldoen aan de huidige reezviedzmode , boeie.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6103
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Blijft toch wel echt mooi vakwerk. Leidingen door de voorvork (hydraulisch deze keer), afwerkingsniveau van de verbindingen.. schitterend. Het gekozen spuitwerk is wel echt one of a kind in dit geval!
Persoonlijk... vind ik deze remgrepen erg lomp, en de zadelpen met knik een beetje gek ogen. En de schijven die zo massief zijn. Maar dat zijn nou juist de afmontagekeuzes van de eigenaar . (daarbij mag ik met mijn WIND niets zeggen over bijzondere keuzes....).
Persoonlijk... vind ik deze remgrepen erg lomp, en de zadelpen met knik een beetje gek ogen. En de schijven die zo massief zijn. Maar dat zijn nou juist de afmontagekeuzes van de eigenaar . (daarbij mag ik met mijn WIND niets zeggen over bijzondere keuzes....).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zijn doorlopende buizen (messing) waar de volledige buitenkabel doorheen loopt. Dus geen extra afdichting nodig.