Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2007 02:08

Er zijn wel renners die met een baan stuur op de weg rijden. Bijv Marcel Beumer rijdt met een Deda Pista rond, met andere sturen heeft hij problemen dat hij z'n onderarmen blauw rijdt bij het aanzetten en sprinten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 22 jul 2007 21:12

hier de staat de KING 3 op (ook andere 2008 modellen)
http://www.cicliambrosini.com/presentazione_000007.htm
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 23 jul 2007 16:47

warmong schreef:@mensma: 'Grappig dat je zo snel om kunt slaan eigenlijk... '


Ik doelde meer op mezelf. Ik was zelf ook nogal iemand die iets had met Italiaanse fietsen (met name Bianchi dus), maar sinds al dat gedoe met m'n XL carbon ben ik zeer blij dat ik nu een, tot nog toe probleemloze, Canyon heb. Ik zal denk ik nooit meer naar het merkje kijken dat op een fiets staat, maar gewoon die fiets kopen die stijf, mooi en licht is!
ilfalco2004 schreef:hier de staat de KING 3 op (ook andere 2008 modellen)
http://www.cicliambrosini.com/presentazione_000007.htm


Strak ding! Ben benieuwd naar wat meer detailfoto's.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 jul 2007 20:03

ilfalco2004 schreef:hier de staat de KING 3 op (ook andere 2008 modellen)
http://www.cicliambrosini.com/presentazione_000007.htm


Wow, wat een mooie fiets inderdaad "tutto biciclette". Ziet er inderdaad erg strak uit.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 jul 2007 00:51

Ik zal het kort houden , ben hier voor het eerst op het forum en wil een nieuwe fiets kopen.
Ben toch redelijk verliefd geworden op de De Rosa Avant
A : waar kan ik deze het beste kopen?
B: betaal ik niet te veel voor het merk?
C: Is het een geschikte fiets voor een recreant van 95 kg die +/- 5000 km per jaar trapt?
Thanks voor reacties.
Alexander

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 26 jul 2007 21:50

A: Vraag eens een lijst aan van de verdelers bij de invoerder, die zal je wel verder kunnen helpen.
www.ubc.be

B: Je betaalt wat meer in vergelijking met andere merken. Maar je krijgt ook een fiets met veel emotie, die veel meer uitstraalt dan de meeste andere merken. Bovendien, het oog wil ook wat.
Technisch gezien bestaan er misschien wel betere merken, zullen sommigen aanhalen. De vraag is als je zoiets als recreant van 95 kg zal merken? Ik denk het niet. En daarmee is vraag C ook beantwoord.

Elk merk heeft z'n voor- en nadelen, ook De Rosa. Een vriend van me is De Rosa dealer, en die heeft toch nog geen garantiegevallen gehad, hoewel hij er toch een tiental per jaar verkoopt (aan recreanten).

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 jul 2007 23:42

@ Max
De site is een beetje gedateerd 2005 laatst bij gewerkt, daar kom ik niet veel verder. ik woon in de randstad maar zou het niet erg vinden om een stukje te rijden voor een goede / goedkope fm.
Kan je ergens nagaan hoe stijf de fame's zijn?

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 26 jul 2007 23:45

Invoerder is nog steeds dezelfde. Misschien eens telefoneren. Vraag naar Jean Decoster.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 27 jul 2007 22:50

Als je een De Rosa wenst aan te schaffen kan je het beste gaan naar een De Rosa Dealer. Zij hebben een aantal frame staan waaroor je de juiste kleurstelling ziet. Tevens hebben zij een cataloges waarin alle modellen met de kleurstellingen staan. Een De Rosa dealer is altijd een Top FM, maar nooit een goedkope! He is nu eenmaal geen goedkoop merk. Als je een goedkopere De Rosa wenst an te schaffen moet je aan het eind van het seizoen kijken of een dealer iets in de aanbieding heeft. Bij mats Salden staan over het algemeen goedkopere frames in verhouding met de dealers. Maar daar koop je een frame maar verder heb je geen service. 2 goede De Rosa dealers in de Randstad zijn : Tom Schouten te Scheveningen en Kees Fietsshop te Noordwijk. Ik heb mijn De Rosa King besteld via mijn FM bij UBC (inporteur Benelux) te België.
Gerardo

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 jul 2007 23:06

Gerardo schreef:Als je een De Rosa wenst aan te schaffen kan je het beste gaan naar een De Rosa Dealer. Zij hebben een aantal frame staan waaroor je de juiste kleurstelling ziet. Tevens hebben zij een cataloges waarin alle modellen met de kleurstellingen staan. Een De Rosa dealer is altijd een Top FM, maar nooit een goedkope! He is nu eenmaal geen goedkoop merk. Als je een goedkopere De Rosa wenst an te schaffen moet je aan het eind van het seizoen kijken of een dealer iets in de aanbieding heeft. Bij mats Salden staan over het algemeen goedkopere frames in verhouding met de dealers. Maar daar koop je een frame maar verder heb je geen service. 2 goede De Rosa dealers in de Randstad zijn : Tom Schouten te Scheveningen en Kees Fietsshop te Noordwijk. Ik heb mijn De Rosa King besteld via mijn FM bij UBC (inporteur Benelux) te België.

Als aanvulling Pliegersport in Meerkerk ook DeRosa dealer!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 27 jul 2007 23:22

BikeLife in Heino ook DeRosa dealer!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jul 2007 22:13

thanks for the input.

Plaats reactie