Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 dec 2013 08:52

John Knoops in Mierlo, maar ook Cycletrend in Nuenen hebben Cervelo in hun assortiment.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 09 dec 2013 09:09

Meulenreek in Geffen en 's-Hertogenbosch ook.

Gebruikersavatar
bjaslagter
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar bjaslagter 13 dec 2013 11:40

Met het gevaar dat een soortgelijk bericht van 3 dagen geleden zometeen ook geplaatst wordt (ik heb wat ruzie met het nieuwe filter van het forum):

Ik heb onlangs een tweedehands S1-frame gekocht van de eerste eigenaar. De gevreesde scheurtjes bij de zadelpenspleet liggen natuurlijk op de loer, tot nu toe niets maar dat is geen garantie voor de toekomst. De verkoper weet niet of het frame geregistreerd is bij Cervélo, ten tijde van de aankoop regelden zijn ouders dat nog (destijds junior).

Indien ik een (al dan niet helemaal origineel) aankoopbewijs kan regelen zou ik, in het geval van een scheurtje, aanspraak kunnen maken op garantie, mits het frame niet geregistreerd is natuurlijk. Daarom de vraag: is er een manier om dit te checken?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 dec 2013 18:53

bjaslagter schreef:Met het gevaar dat een soortgelijk bericht van 3 dagen geleden zometeen ook geplaatst wordt (ik heb wat ruzie met het nieuwe filter van het forum):

Ik heb onlangs een tweedehands S1-frame gekocht van de eerste eigenaar. De gevreesde scheurtjes bij de zadelpenspleet liggen natuurlijk op de loer, tot nu toe niets maar dat is geen garantie voor de toekomst. De verkoper weet niet of het frame geregistreerd is bij Cervélo, ten tijde van de aankoop regelden zijn ouders dat nog (destijds junior).

Indien ik een (al dan niet helemaal origineel) aankoopbewijs kan regelen zou ik, in het geval van een scheurtje, aanspraak kunnen maken op garantie, mits het frame niet geregistreerd is natuurlijk. Daarom de vraag: is er een manier om dit te checken?
cervelo bellen en zeggen dat je even kwijt bent of je het frame destijds nu wel of niet hebt geregisteerd?
of: die ouders bellen natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 dec 2013 20:25

Of gewoon eerlijk blijven (want dat zou een van de grondbeginselen moeten zijn van de sport die je beoefend). Garantie is voor de eerste eigenaar en jij hebt een gebruikt frame gekocht zonder garantie (en daar hopelijk de prijs op afgestemd).
Je frame heeft geen garantie en gaat het fout dan is dat het risico van gebruikt komen.
Klinkt lullig maar uiteindelijk werkt eerlijk blijven gewoon het beste en je kunt altijd om coulance van Cervelo vragen, doen ze iets dan heb je mazzel anders is het gewoon jammer.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 13 dec 2013 20:56

'Klopt' het eigenlijk wel dat garantie in het algemeen op fietsen alleen voor de 1e eigenaar geldt? We zijn er inmiddels aan gewend maar ik vind het persoonlijk niet kloppen. De fiets is verkocht onder bepaalde garantievoorwaarden, de persoon zou eigenlijk niet moeten uitmaken...

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 dec 2013 21:02

Stuntman Mike schreef:' De fiets is verkocht onder bepaalde garantievoorwaarden
precies, bovenop de wettelijke garantie geeft Cervelo levenslang aan de eerste koper.
En dat recht hebben zij, en zij zullen daar ook wel hun redenen voor hebben.
Afbeelding

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 13 dec 2013 21:04

Ja maar dan wordt het een welles niettus geval in geval van schade door val. 1e eigenaar is gevallen maar weet bijvoorbeeld plotseling van niks. 2e eigenaar is bedonderd door eerste eigenaar maar weet het niet. Vervolgens gaat ie claimen bij producent. Dat moet producent niet willen. Vooral buiten wettelijke garantietermijn. Cervelo is levenslange garantie; dan is het een eindeloos verhaal om te achterhalen wie/wanneer eigenaar was en welke schade er exact is ontstaan bij bijvoorbeeld een val.
Previous name Jansen01

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 dec 2013 21:27

De wettelijke garantie (2 jaar) is beperkt overdraagbaar en zit op het frame.
Wettelijk heb je eigenlijk maar een half jaar, daarin moet cervelo aantonen dat de eigenaar nalatig is geweest en dat het zijn eigen schuld is. Na dat half jaar is het aan de eigenaar om aan te tonen dat hij/zij aan alle voorwaarden voldoet en dat het probleem een productfout is (en dat is voor een raceframe eigenlijk al zo goed als onmogelijk).
De levenslange garantie is een niet overdraagbare overeenkomst tussen de eerste koper en Cervelo (dus niet de verkopende partij/fietsenwinkel). Levenslang zal overingens voor genoemd frame een jaartje of 7 zijn en de kans dat een frame langer dan 3-5 jaar bij de eerste eigenaar blijft is ook al niet heel groot.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 dec 2013 09:56

sharkman113 schreef:de kans dat een frame langer dan 3-5 jaar bij de eerste eigenaar blijft is ook al niet heel groot.

Dank je, ik ga dit zo even bespreken, die nieuwe R5 is wel heel mooi :mrgreen:
Laatst gewijzigd door loos op 14 dec 2013 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 14 dec 2013 10:05

loos schreef:
sharkman113 schreef:de kans dat een frame langer dan 3-5 jaar bij de eerste eigenaar blijft is ook al niet heel groot.

Dank je, ik ga dit zo even bespreken, die nieuwe R% is wel heel mooi :mrgreen:
Ga je goedkeuring vragen bij je CEO? de Vrouw?

:lol:

Gebruikersavatar
bjaslagter
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar bjaslagter 14 dec 2013 10:55

Dank voor jullie antwoorden. De "eerlijk duurt het langst"-manier van denken staat me ook na aan het hart, de prijs van het frame was ook prima. Als die het nog 3 jaar doet (waarbij ik hoop op véél langer) is het ook in orde, maar deze problemen zijn zo duidelijk een constructiefout dat ik het een iets andere kwestie vind. Ik denk toch dat ik een belletje doe naar Cervélo om eens na te vragen, kan het probleem natuurlijk gewoon (eerlijk) voorleggen en kijken hoe ze er mee om gaan.

Plaats reactie