Cervélo
Datzelfde gekraak had ik ook bij wegrijden en aanzetten en was er ook van overtuigd dat het van het bracket kwam...uiteinelijke oorzaak was weer eens de zadelpen (al eerder gehad op andere fiets). Eruit, schoonmaken, verse carbonpasta en weg gekraak.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De zadelpen komt hiermee een paar treden lager op het lijstje, maar uitsluiten zou ik hem nog niet. Haal hem er dan helemaal uit.
Als een pedaal kraakt is het meestal de schoefdraad in de crank die droog staat
-
- Forum-lid
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45
Vraagje, de S3 wordt omschreven als aero, maar toch comfortabel en all round. Wie heeft hier mee in de bergen gefietst en wat is zijn/haar ervaring? Twijfel tussen een S3 en bijvoorbeeld een cannondale ssix of tarmac expert (al is die laatste niet meer in mechanisch te krijgen). Ik fiets zeker een tot 2 weken in de bergen maar dat is natuurlijk een fractie van het nederlandse/limburgse land. Input wordt gewaardeerd. Twijfel zit hem in het toch wat hogere gewicht en dan de responsiviteit op een (lange) klim.
Aerofietsen zijn nooit echt comfortabel, wat fabrikanten ook zeggen. Gewone fietsen zijn in de regel iets minder hard, maar als je echt comfort wil moet je op de bank gaan liggen.
Op ons niveau maakt een paar gram meer of minder echt geen bal uit. "Responsiviteit" vind ik een hol begrip. Een fiets is een fiets.
Op ons niveau maakt een paar gram meer of minder echt geen bal uit. "Responsiviteit" vind ik een hol begrip. Een fiets is een fiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik heb een S3 en het ding is knalhard. Het went wel, en ik kan er ook wel 200km op fietsen als het moet, maar comfortabel zal het nooit worden. Mocht ik in Belgie wonen dan zou ik never nooit zo'n fiets kopen.
Daarnaast heb ik een stalen Surly met 28mm tubeless banden en brede velgen. Die rijdt als een Mercedes in vergelijking met de S3 en pak ik dan ook regelmatig bij lange tochten of slechter wegdek.
De S3 is overigens wel comfortabeler (en stijfer) dan de aluminium fiets die ik hiervoor had. Die zwabberde van links na rechts bij het aanzetten, maar wist wel elk putje in het wegdek door te geven (oftewel het slechtste van beide werelden).
Daarnaast heb ik een stalen Surly met 28mm tubeless banden en brede velgen. Die rijdt als een Mercedes in vergelijking met de S3 en pak ik dan ook regelmatig bij lange tochten of slechter wegdek.
De S3 is overigens wel comfortabeler (en stijfer) dan de aluminium fiets die ik hiervoor had. Die zwabberde van links na rechts bij het aanzetten, maar wist wel elk putje in het wegdek door te geven (oftewel het slechtste van beide werelden).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ook met een S2/S3 kun je gewoon klimmen, ik heb de S2 van 2015(is precies hetzelfde als de S3, verschil is alleen geen aero vork tov S3) en gebruik 'm regelmatig in Limburg.
Een Supersix of Tarmac is een allrounder, maar ook met de Aeromodellen kom je goed uit de voeten.
Het zijn je benen die het verschil maken!
Een Supersix of Tarmac is een allrounder, maar ook met de Aeromodellen kom je goed uit de voeten.
Het zijn je benen die het verschil maken!
-
- Forum-lid
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45
Thanks, ik vind de R3 gewoon een erg saai frame, vandaar eerder voor de S3 en lekker knallen in NL. Zag van de zomer ook genoeg canyon aeroads in de Alpen dus aero en bergen moet prima kunnen denk ik. Verschil is wel dat ze die canyon een stuk lichter hebben weten te maken dan menig ander aero frame.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Mijn Foil van de eerste generatie (211-2115) was en aero en superlicht, nl 6,6kg.
Nu een Foil met schijfremmen en die is een stukje zwaarder, ook die klimt lekker en ziet er super uit!
Vooral de schijfremmen maken het verschil kwa gewicht.
De S serie van Cervelo ziet er idd een stuk spannender uit dan de R serie...
Nu een Foil met schijfremmen en die is een stukje zwaarder, ook die klimt lekker en ziet er super uit!
Vooral de schijfremmen maken het verschil kwa gewicht.
De S serie van Cervelo ziet er idd een stuk spannender uit dan de R serie...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Je kunt prima met een S3 de bergen in hoor. Zou geen enkele reden waarom hij het minder zou doen dan een R3. Grootste verschil zal comfort zijn, iets dat je vooral voelt bij slecht wegdek.
Als ik nu een fiets uit mocht zoeken met onbeperkt budget, dan zou het weer de S3 worden (of BMC Roadmachine).
Als ik nu een fiets uit mocht zoeken met onbeperkt budget, dan zou het weer de S3 worden (of BMC Roadmachine).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Twee weken geleden is mijn r5 opgestuurd naar cervelo.
Omdat de blanke lak laag van de rode bovenbuis bladderde.
Het waren drie plekjes. En een mini haarscheur bij de zadelpen klem.
Ik dacht dat het gemaakt zou worden. Maar ik kon kiezen. Een r3 frame uit 2020.
Of een r5 frame van 2019.
Ik heb de r5 gekozen.
Groep word overgezet.
Allen moet ik op zoek naar een ander stuur. Want er zit een rode 3t op. En dat kan natuurlijk niet.
Omdat de blanke lak laag van de rode bovenbuis bladderde.
Het waren drie plekjes. En een mini haarscheur bij de zadelpen klem.
Ik dacht dat het gemaakt zou worden. Maar ik kon kiezen. Een r3 frame uit 2020.
Of een r5 frame van 2019.
Ik heb de r5 gekozen.
Groep word overgezet.
Allen moet ik op zoek naar een ander stuur. Want er zit een rode 3t op. En dat kan natuurlijk niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Zeker. Ik ben er ook erg blij mee.
Ik ga er op vooruit. Want mij oude r5 was model jaar 2016
Er zijn wel wat verschillen. Wat weet ik niet precies. Maar de buizen zijn iets dikker
Evt is kaal maken wel een optie ja.