Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Madone 5,9SL of Aero

daddyyoyo
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 jul 2005 10:24

daddyyoyo 23 jul 2005 10:32

Yow de mannen,

Ik sta voor een luxeprobleem, ik moet namelijk de keuze maken tussen de Madone 5,9 SL of de Madone 5,9 aero. De SL wordt vooral gebruikt in de bergen en de Aero op de vlakke wegen door Discovery heb ik vernomen.
Ik ga deze fiets vooral gbruiken voor de vlakke polderwegen en een 3 weken per jaar in de Alpen en de Ardennen. Het betreft allebei model 2006.
Als Lance freak vind ik deze fietsen het einde (ik heb zelf 20 jaar in compititie gefietst). Wat denken jullie ?
Every Second Counts

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 23 jul 2005 14:02

ik denk aan je verhaal te lezen dat je aan de aero versie meer heb ps wat is eigenlijk het verschil alleen de wielen ofzow?

daddyyoyo
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 jul 2005 10:24

daddyyoyo 23 jul 2005 15:37

Het verschil tussen de aero versie en de sl versie is dat de sl versie iets lichter is dan de aero versie. De aero versie heeft een vinnetje aan de staande buis en de schuine buis heeft ook een beetje profiel. Ik ben vandaag naar Hopmans geweest en de Aero is volgens hun ook een allrounder en de SL versie is meer op de bergen toe gespitst. De aero is ook 300€ goedkoper dan de SL versie. Nu is de vraag nog of ik de Discovery kleuren ga nemen of de "project one" versie zoals Lance hiermede in de Tour heeft gereden. Als je de Discovery kleuren neemt staat er meer een tijd op?
Every Second Counts

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 23 jul 2005 15:39

hehe ik ga vandaag ook naar hopmans ga ik ook even de madone bekijken

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 02:44

Quote: Origineel geplaatst door Daddy yo yo op 23 Juli 2005
Het verschil tussen de aero versie en de sl versie is dat de sl versie iets lichter is dan de aero versie. De aero versie heeft een vinnetje aan de staande buis en de schuine buis heeft ook een beetje profiel. Ik ben vandaag naar Hopmans geweest en de Aero is volgens hun ook een allrounder en de SL versie is meer op de bergen toe gespitst. De aero is ook 300€ goedkoper dan de SL versie. Nu is de vraag nog of ik de Discovery kleuren ga nemen of de "project one" versie zoals Lance hiermede in de Tour heeft gereden. Als je de Discovery kleuren neemt staat er meer een tijd op?



De SL of de Aero... moet je zelf even uitmaken, al lijkt de Aero mij een mooie keuze. Het is nu niet dat je met een zoveel zwaardere fiets gaat rijden hé!!

Wat je kleuren betreft, zou ik toch voor een Project ne gaan. Veel tijdlozer. Ik heb 2 OCLVs, waarvan de ene heel duidelijk gedateerd is (jaar 1999, kleuren waarmee Lance zijn eerste Tour won); de andere is meer tijdloos.

Voor die laatste koos ik voor Project ne kleuren en heb ik een perfecte replica van de zgn "Daddy Yo-Yo"-fiets waarmee Armstrong ooit reed. Met jouw nickname zal je vast weten welke ik bedoel: de kleuren waren grotendeels die van Project ne Saberline-kleur, met uitzondering van witte TREK-letters en de markering "United States Postal Service" op de zitbuis. Die kleine aanpassingen zitten ook op mijn fiets, wat hem uniek maakt.
Dat laatste kan jij normaal niet, want het grote nadeel aan Project ne is dat het schandalig duur is (ik meen dat Trek voor de duurste kleurenschema's 700 à 800€ surplus rekent, belachelijk), plus je hebt nogal wat wachttermijn.

Ik had daar geen zin in, dus kocht ik het frame in de normale Postalkleuren, liet ik de lak er manueel afwrijven (is een hele dag schuurwerk door een vakman!) en liet hem herspuiten waar ook US Postal / Discovery zijn frames in Europa laat spuiten. Ik wou dus de replica van Lances "Daddy Yo-Yo", dus hebben we 'r niets beter op gevonden dan de echte fiets van Lance op te vragen, die ernaast te zetten en hem te kopiëren. Allemaal met fijne spuitpistooltjes. Mijn naam staat er in hetzelfde lettertype op gespoten als de Postal-boys. Uniek aan mijn frame is dat het lichter is dan dat van Lance: bij Lance waren er stickers gebruikt (voor het Postal-logo bv.), waar bij mij effectief alles gespoten is, elke letter!
Als ik wou kon ik dus zelfs aanpassingen in het kleurenschema aanbrengen, en dit alles is nog goedkoper geweest dan het Project ne gedoe van Trek zelf: 400€ voor de paintjob. En omdat hij herspoten is door hun profploeg verlies ik mijn garantie niet (wat ook gebleken is toen ik m'n voorvork brak).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

daddyyoyo
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 jul 2005 10:24

daddyyoyo 24 jul 2005 11:48

Ik ken inderdaad die Daddy yo yo fiets, prachtig.
Ik zou ook graag voor die project one versie willen gaan, maar ik vind 6 a 800 € veel geld.
Als je hem kunt laten spuiten zoals jij hebt gedaan is dat mooi meegenomen maar je moet weten waar je terecht moet voor zo een lakwerk.
Ik zal inderdaad gaan voor aeroversie
Every Second Counts

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 24 jul 2005 20:06

Quoten: Origineel geplaatst door Daddy yo yo op 24 Juli 2005

Als je hem kunt laten spuiten zoals jij hebt gedaan is dat mooi meegenomen maar je moet weten waar je terecht moet voor zo een lakwerk.

Frank Hoste (oud prof) doet het lakwerk van de beschadigde ploegfietsen van US Postal/Discovery. Hij heeft een lakkerij ergens in het Gentse waar je ook als particulier terecht kan. Ik geloof dat het in Mariekerke is. Mss heeft Casran wel een telnr.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 20:23

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 24 Juli 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Daddy yo yo op 24 Juli 2005

Als je hem kunt laten spuiten zoals jij hebt gedaan is dat mooi meegenomen maar je moet weten waar je terecht moet voor zo een lakwerk.

Frank Hoste (oud prof) doet het lakwerk van de beschadigde ploegfietsen van US Postal/Discovery. Hij heeft een lakkerij ergens in het Gentse waar je ook als particulier terecht kan. Ik geloof dat het in Mariekerke is. Mss heeft Casran wel een telnr.


 
Juist. Het is Frank (ex-groene trui vd Tour) en zijn spuitgast Meirhaeghe (broer van de mtb'er) die mijn fiets spoten; het is geen sinecure om carbon te spuiten en die gasten leveren topwerk!
Ik bel Frank normaal gezien volgende week voor iets, maar wie geïnteresseerd is in zijn lakwerk (hij is voornamelijk invoerder van Chesini Benelux, maar ook van Deda,...) kan ik wel meer info geven. Spuitschema's voor Project ne heeft hij normaal niet liggen, behalve de Saberline kleuren van mijn fiets die nog in z'n pc zitten. Info via pieter_deneve@yahoo.com.
 
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

daddyyoyo
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 23 jul 2005 10:24

daddyyoyo 24 jul 2005 21:44

Bedankt mannen voor jullie informatie. Ik vraag me nu af of ik niet beter het model van 2005 (US-postal kleuren) met sterke afslag koop en deze laat spuiten door die mannen. Ik heb een prachtige foto van Lance Armstrong genomen op de Galibier dit jaar misschien kan deze ook gespoten worden door Frank Hoste en zijn team? Ik woon tenslotte in Antwerpen dat is niet ver van Gent.
Every Second Counts

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 22:17

Quoten: Origineel geplaatst door Daddy yo yo op 24 Juli 2005

Bedankt mannen voor jullie informatie. Ik vraag me nu af of ik niet beter het model van 2005 (US-postal kleuren) met sterke afslag koop en deze laat spuiten door die mannen. Ik heb een prachtige foto van Lance Armstrong genomen op de Galibier dit jaar misschien kan deze ook gespoten worden door Frank Hoste en zijn team? Ik woon tenslotte in Antwerpen dat is niet ver van Gent.


Idd ook een optie. Kan je via mail wel een en ander uitleggen.
Om je een idee te geven hoe de mijne eruit ziet (hier weliswaar met tijdelijke voorvork na breuk vd vorige, heeft ook een 10sp Dura Ace nu, maar het gaat om de kleuren); hij is in ieder geval 100 uniek:
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 22:20

En voor dit alles is niet 1 stickertje gebruikt; alles met fijn spuitpistooltje erop gezet:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie