Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsnieuws 2006

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 09 mar 2006 15:14

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006


De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.

weet je wat die mavic shifters wegen ?

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 09 mar 2006 15:37

Even filosoferen hoor;

Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.

Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?

Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!
be Special, ride a Special

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 09 mar 2006 15:47

Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 09 Maart 2006

Even filosoferen hoor;Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!

nu het doseren nog ...

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 09 mar 2006 16:50

Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 09 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006


De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.

weet je wat die mavic shifters wegen ?

Helaas niet heb ook even gezocht maar niet gevonden. Ik heb de gelijke fiets ook eens omgebouwd van Chorus naar Mektronic de Mektronic "versie" was wel lichter.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 mar 2006 17:05

Elektronisch remmen is technisch onmogelijk. Je kan helemaal niet doseren, met techniek kan je wel voorkomen dat je het wiel blokkeerd, maar voor de rest is het niet te doen. Als het wel had gekund hadden ze allang in bijv 8ormule 1 auto ingebouwd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 09 mar 2006 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Maart 2006

Elektronisch remmen is technisch onmogelijk. Je kan helemaal niet doseren, met techniek kan je wel voorkomen dat je het wiel blokkeerd, maar voor de rest is het niet te doen. Als het wel had gekund hadden ze allang in bijv 8ormule 1 auto ingebouwd.

Je moet hierbij denk ik onderscheid maken tussen electrisch bekrachtigd remmen (met behulp van electrische kracht) of electronisch remmen (bestuurd via electronica). Dat laatste bestaat al lang. Sinds vele jaren maken vliegtuigen gebruik van 'autobrakes'. Deze regelen electronisch de remdruk, en zorgen voor een perfect constante vertraging. Ik kan je verzekeren dat de 'dosering' perfect is. Electrisch bekrachtigde remmen zouden waarschijnlijk ook best kunnen, maar daar zitten waarschijnlijk weinig voordelen aan.
Harde wind is meestal tegen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 mar 2006 19:32

Een vliegtuig dat remt iets anders dan jij op je fiets. Een vliegtuig moet gewoon op tijd stil staan, jij wilt precies zoveel remmen dat je met maximale snelheid de bocht houdt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 mar 2006 20:19

Ik heb zonet trouwens de info gekregen dat Shimano 3 groepen levert aan Rabobank, 3 aan Gerolsteiner, en genoeg groepen voor het volledig Skil-Shimano team. Bij Discovery Channel zijn Ekimov, Mikhaulov en Rubiera bereid gevonden de groep te testen.
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 10 mar 2006 09:30

Ik wil ook wel testen.  
 
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 10 mar 2006 09:35

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 Maart 2006


Ik heb zonet trouwens de info gekregen dat Shimano 3 groepen levert aan Rabobank, 3 aan Gerolsteiner, en genoeg groepen voor het volledig Skil-Shimano team. Bij Discovery Channel zijn Ekimov, Mikhaulov en Rubiera bereid gevonden de groep te testen.
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html

Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 10 mar 2006 11:37

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 10 Maart 2006\

Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.


ziet er idd gelikt uit. Maar ik ben eerlijk gezegd niet bang dat electro binnen korte tijd op het gros van de fietsen gemonteerd gaat worden.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in mechanica en ik denk veel renners het zelfde gevoel hebben. Laat electronica zich eerst maar een seizoen bewijzen in de breedtesport, dan zien we in 2008 of 9 wel weer..
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Plaats reactie