Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006
De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.
weet je wat die mavic shifters wegen ?
fietsnieuws 2006
-
- Forum-lid
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03
Even filosoferen hoor;
Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.
Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?
Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!
Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.
Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?
Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!
be Special, ride a Special
Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 09 Maart 2006
Even filosoferen hoor;Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!
nu het doseren nog ...
Even filosoferen hoor;Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!
nu het doseren nog ...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 09 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006
De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.
weet je wat die mavic shifters wegen ?
Helaas niet heb ook even gezocht maar niet gevonden. Ik heb de gelijke fiets ook eens omgebouwd van Chorus naar Mektronic de Mektronic "versie" was wel lichter.
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006
De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.
weet je wat die mavic shifters wegen ?
Helaas niet heb ook even gezocht maar niet gevonden. Ik heb de gelijke fiets ook eens omgebouwd van Chorus naar Mektronic de Mektronic "versie" was wel lichter.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Elektronisch remmen is technisch onmogelijk. Je kan helemaal niet doseren, met techniek kan je wel voorkomen dat je het wiel blokkeerd, maar voor de rest is het niet te doen. Als het wel had gekund hadden ze allang in bijv 8ormule 1 auto ingebouwd.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Maart 2006
Elektronisch remmen is technisch onmogelijk. Je kan helemaal niet doseren, met techniek kan je wel voorkomen dat je het wiel blokkeerd, maar voor de rest is het niet te doen. Als het wel had gekund hadden ze allang in bijv 8ormule 1 auto ingebouwd.
Je moet hierbij denk ik onderscheid maken tussen electrisch bekrachtigd remmen (met behulp van electrische kracht) of electronisch remmen (bestuurd via electronica). Dat laatste bestaat al lang. Sinds vele jaren maken vliegtuigen gebruik van 'autobrakes'. Deze regelen electronisch de remdruk, en zorgen voor een perfect constante vertraging. Ik kan je verzekeren dat de 'dosering' perfect is. Electrisch bekrachtigde remmen zouden waarschijnlijk ook best kunnen, maar daar zitten waarschijnlijk weinig voordelen aan.
Elektronisch remmen is technisch onmogelijk. Je kan helemaal niet doseren, met techniek kan je wel voorkomen dat je het wiel blokkeerd, maar voor de rest is het niet te doen. Als het wel had gekund hadden ze allang in bijv 8ormule 1 auto ingebouwd.
Je moet hierbij denk ik onderscheid maken tussen electrisch bekrachtigd remmen (met behulp van electrische kracht) of electronisch remmen (bestuurd via electronica). Dat laatste bestaat al lang. Sinds vele jaren maken vliegtuigen gebruik van 'autobrakes'. Deze regelen electronisch de remdruk, en zorgen voor een perfect constante vertraging. Ik kan je verzekeren dat de 'dosering' perfect is. Electrisch bekrachtigde remmen zouden waarschijnlijk ook best kunnen, maar daar zitten waarschijnlijk weinig voordelen aan.
Harde wind is meestal tegen.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb zonet trouwens de info gekregen dat Shimano 3 groepen levert aan Rabobank, 3 aan Gerolsteiner, en genoeg groepen voor het volledig Skil-Shimano team. Bij Discovery Channel zijn Ekimov, Mikhaulov en Rubiera bereid gevonden de groep te testen.
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik wil ook wel testen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 Maart 2006
Ik heb zonet trouwens de info gekregen dat Shimano 3 groepen levert aan Rabobank, 3 aan Gerolsteiner, en genoeg groepen voor het volledig Skil-Shimano team. Bij Discovery Channel zijn Ekimov, Mikhaulov en Rubiera bereid gevonden de groep te testen.
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html
Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.
Ik heb zonet trouwens de info gekregen dat Shimano 3 groepen levert aan Rabobank, 3 aan Gerolsteiner, en genoeg groepen voor het volledig Skil-Shimano team. Bij Discovery Channel zijn Ekimov, Mikhaulov en Rubiera bereid gevonden de groep te testen.
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html
Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 10 Maart 2006\
Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.
ziet er idd gelikt uit. Maar ik ben eerlijk gezegd niet bang dat electro binnen korte tijd op het gros van de fietsen gemonteerd gaat worden.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in mechanica en ik denk veel renners het zelfde gevoel hebben. Laat electronica zich eerst maar een seizoen bewijzen in de breedtesport, dan zien we in 2008 of 9 wel weer..
Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.
ziet er idd gelikt uit. Maar ik ben eerlijk gezegd niet bang dat electro binnen korte tijd op het gros van de fietsen gemonteerd gaat worden.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in mechanica en ik denk veel renners het zelfde gevoel hebben. Laat electronica zich eerst maar een seizoen bewijzen in de breedtesport, dan zien we in 2008 of 9 wel weer..
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.