levenslange garantie bij Trek

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
chrisgr
Forum-lid

Gebruikersavatar chrisgr 20 sep 2005 00:44

IK heb een Carbon race frame van Trek, een Trek pearl nude carbon 5500. Ik heb dit frame sedert begin vorig jaar. Nu stel ik vast dat het frame overal in plekken komt, dit komt vooral tot uiting als je in de zon rijdt. Ik vraag mij af of er nog mensen zijn die dat probleem hebben en of ik hiervoor gebruik kan maken van de levenslange garantie ?
geen signatuur

casran
Forum-lid HC

Gebruikersavatar casran 20 sep 2005 00:55

Lakproblemen vallen zeker onder garantie bij Trek en zijn in het verleden probleemloos als garantiegevallen afgehandeld.
Bekend bij Trek was vroeger de "paint crack" op hun witte oclv's, waarbij een zwart streepje verscheen ter hoogte van de raccords; voor dit hele kleine voorvalletje werden tal van frames vervangen. Ook andere kleuren hebben problemen gekend; zo snel mogelijk melden is de boodschap!!  Ik vroeg zelf aan de Trek verdeler een kader dat ik persoonlijk wou spuiten; omdat ik de man goed ken heb ik voor een fractie van de prijs een frameset gekregen dat na 200km al vervangen was omwille van lakproblemen: mooie deal voor mij, goedkoop 99,9 nieuw frame waarvan ik toch de lak wou vervangen.
Ik zie dat je vlakbij woont, in Tielt (tip die ik hier vaak lees: haal je straat & nr. uit je profiel!)... daar kom ik wekelijks; als je wil kom ik wel even kijken, heb tot begin oktober toch tijd zat. Bij welke winkel heb je je fiets gekocht?

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

hoorn
Forum-lid

Gebruikersavatar hoorn 20 sep 2005 09:39

Wat alleen vaak het "probleem" is met levenslange garantie is dat het alleen het onderdeel betreft. Dat wil zeggen dat het overbouwen van de rest van de spulllen gewoon betaald moet worden.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

t2300
Forum-lid

t2300 20 sep 2005 09:48

Quoten: Origineel geplaatst door Hoorn op 20 September 2005

Wat alleen vaak het "probleem" is met levenslange garantie is dat het alleen het onderdeel betreft. Dat wil zeggen dat het overbouwen van de rest van de spulllen gewoon betaald moet worden.

Tenzij je een dealer hebt die dit als service ziet!

sharkman
Forum-lid

sharkman 20 sep 2005 10:47

Dat ombouwen is niet meer dan logisch en het probleem dat je heb is een "opalisering"van de blanke lak. Heb dit meerdere malen bij "Nude carbon" frames gezien. De enkel blanke lak heeft problemen met hechting/veroudering. Zolang je de eerste eigenaar bent zal Trek dit gewoon als garantie behandelen.

chrisgr
Forum-lid

Gebruikersavatar chrisgr 21 sep 2005 19:29

Ik heb geen probleem met het betalen van de kosten voor het ombouwen. Ik hoop wel dat Trek dat in garantie herstelt, want het frame is pas anderhalf jaar oud, kostte toen 1800 euro catalogusprijs en er is maar 5.000 km mee gereden, dus die kosten voor het ombouwen wil ik er gerust bijnemen.
geen signatuur

ilfalco2004
Forum-lid

Gebruikersavatar ilfalco2004 21 sep 2005 19:52

Garantie geen probleem bij (im dreck mit) TREK?
Bij mij was een transfer losgegaan (te weinig of geen blanke laklaag) van een 2 maande oude OCLV. En wat zeggen die klojoos bij Trek: " Dit valt niet onder de garantie, klant heeft zelf transfer "profesioneel" verwijderd. Frame kwam zo terug bij mijn dealer met brief waarin bovengenoemde vermeld stond.
Gelukkig heb ik van dealer nieuw frame gekregen maar Trek gaf niet thuis.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC

Gebruikersavatar casran 21 sep 2005 22:27

Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 21 September 2005
Garantie geen probleem bij (im dreck mit) TREK? Bij mij was een transfer losgegaan (te weinig of geen blanke laklaag) van een 2 maande oude OCLV. En wat zeggen die klojoos bij Trek: " Dit valt niet onder de garantie, klant heeft zelf transfer "profesioneel" verwijderd. Frame kwam zo terug bij mijn dealer met brief waarin bovengenoemde vermeld stond. Gelukkig heb ik van dealer nieuw frame gekregen maar Trek gaf niet thuis.

Met een "transfer" bedoel je wat wij een "raccord" noemen, nl. de verbindingsstukken tussen de buizen? Hoe zou je dat kunnen verwijderen uit een OCLV-frame? Bij een Colnago C40 ga je toch ook niet even die buizen eruit schuiven en terug ineen lijmen?

Over het algemeen heeft Trek wel degelijk de reputatie dat ze een goede garantiedienst hebben. Ik kreeg zelfs garantie op een gebroken voorvork, hoewel deze duidelijk niet door Trek zelf gelakt was; 'k had ze immers zelf laten herspuiten naar mijn zin (iets wat strikt genomen hun garantie uitsluit).
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid

Gebruikersavatar bike_add1ct 21 sep 2005 22:35

Transfers zijn hier in NL gewoon de stickers c.q. decals op het frame. De lugs heten in goed Neederlandsch verbindingsmoffen

casran
Forum-lid HC

Gebruikersavatar casran 21 sep 2005 22:41

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 21 September 2005
Transfers zijn hier in NL gewoon de stickers c.q. decals op het frame. De lugs heten in goed Neederlandsch verbindingsmoffen

Ah juist... ik heb ooit 'ns een studentenjob gedaan in een fabriek waar ze plastic buizen maakten: die verbindingsstukken heten idd "moffen". Vond dat eigenlijk een gek woord.

chrisgr
Forum-lid

Gebruikersavatar chrisgr 23 sep 2005 15:30

't is maar omdat ik in het verleden al wat problemen had met Trek als het om garantie gaat. Om van de levenslange garantie te genieten, moet je soms heel lang aandringen. Sharkman, kan ik je eens een foto doormailen zodat jij kunt oordelen wat je ervarn denkt?
geen signatuur

chrisgr
Forum-lid

Gebruikersavatar chrisgr 10 okt 2005 20:05

Goed nieuws voor wat betreft het afbreken en het hermonteren van een fiets in garantie. Trek betaalt een vergoeding aan je fietsdealer zodat je zelf niet hoeft in te staan hiervoor en je in principe gratis een ander frame krijgt.
geen signatuur

Plaats reactie