Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 08 okt 2016 17:12

Vraag'm toch eens wat dat 'rijklaar maken' precies inhoudt: de banden oppompen? Da's wel erg dure lucht dan! :mrgreen:

Te gek voor woorden, inderdaad. Dat je met een fiets niet zó de vitrine uitrijdt snap ik best, maar doorgaans gaat dit alleen om dingen die je ook wel zelf kunt doen - zadel op de juiste hoogte zetten, banden oppompen en eventueel het stuur recht zetten: stel anders voor dat jij dit wel doet. Al moet zoiets natuurlijk bij de standaard-service horen (ik vraag me zelfs af of dit eigenlijk wel mag: eigenlijk rekent hij je immers een extra-commissie aan voor het verkopen van een fiets).
Bij Bianchi kan je trouwens klachten melden over Bianchi-dealers - en die hechten nogal aan een goede service: zo is een fietsenwinkel in mijn streek zijn 'Bianchi-licentie' een tijd geleden kwijtgeraakt.

Ik zou in elk geval vragen om een proefritje, waarvoor hij de fiets dus rijklaar moet maken, en'm dan toch niet kopen, haha! :twisted:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Ideefixer
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2015 23:27

Ideefixer 08 okt 2016 18:14

Opvallend hoeveel reacties de servicekosten losmaken. Wellicht gebruikt hij dit bedrag als onderhandelingsruimte?
Hij maakte een verschil tussen levering 'in box' en gebruiksklaar. Ik neem aan dat er vooral nog met de versnellingen en remmen gesleuteld moete worden? Ik ben zelf helemaal niet handig in dit soort dingen dus wellicht een 'modelklant'.


Ik vind de Intenso wel aantrekkelijk in zijn eenvoud en de geometrie bied de comfort die ik nodig heb met mijn kwetsbare onderrug (mooier maar minder lux dan de Rose XEON TEAM CGF 4400 die ongeveer dezelfde geo heeft).
Het model dat ze hadden staan is matgrijs met accenten van de Italiaanse vlag. Deze maar dan met 105
http://www.bianchistore.nl/nl/Webshop/0 ... &subcat=32

Ik vind dat persoonlijk niks. Dan valt mijn oog eerder op deze
http://www.raddiscount.de/P09201.html
Ik heb hem verzocht te checken of deze nog te bemachtigen viel en zo ja verwacht ik dat zijn prijs 15-20% lager ligt dan de adviesprijs en dat ik de servicekosten kan wegonderhandelen. Dat lijkt me dan toch een mooie deal?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 okt 2016 06:22

Servicekosten is verkapte marge, net zoals bij auto's......
Het enigste wat ie moet doen is de fiets uit de doos halen, stuur rechtzetten, versnellingen controleren en kijken of de wielen vastzitten, in totaal een kwartiertje werk.
Vervolgens zegt de FM bij verkoop dat ie over 500km terug moet komen om een en ander bij te stellen.
Bij 95% van de FM's is dit gratis......

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 okt 2016 09:54

Hanz Bé schreef:109 euro voor rijklaar maken!? Het moet niet gekker worden....
Maar wat dacht je van het openen en opruimen van de doos, werkplaatshuur, stallingskosten, administratiekosten, belastingaangifte, kasopmaak, handen wassen, verkooppraatjestijd, winkelbetredingskosten :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2016 12:08

Ach, Tom Schouten gaf ooit op de offerte gewoon de adviesprijzen van Campa + opbouwkosten (uren).
Was destijds de trigger om zelf echt alles te gaan doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 okt 2016 14:27

Inderdaad het beste wat je kan doen, zelf een frame kopen en opbouwen.
En is nog leuk om te doen ook. :P

Sander_G
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2013 17:27

Sander_G 18 okt 2016 14:06

Vraagje m.b.t. de zadelpen van een Oltre. Ik heb een los frame aangeschaft en opgebouwd en nu valt me op dat de maximale zadelpenlengte wel erg beperkt is. Ik kom zeker 3 à 4 cm tekort. Heeft er iemand tips? Of kan ik dit frame beter weer doorverkopen en een groter model aanschaffen?

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 18 okt 2016 14:33

Op een Oltre behoor je laag te zitten dan vang je minder wind, vandaar de korte zadelpen ;)

Heb je gewoon een willekeurig frame gekocht zonder naar de maat te kijken of is de meegeleverde zadelpen afgezaagd? Denk dat een dealer je dan wel een langere pen kan verkopen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Sander_G
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2013 17:27

Sander_G 18 okt 2016 14:50

Tja, mijn lengte heb ik niet echt onder controle maar diep zitten gaat prima! Ik heb alle maten gecheckt voor ik het frame kocht, behalve dus de lengte van de zadelpen. Stom van me! Ik kwam op Marktplaats al een advertentie tegen van iemand die precies dezelfde zadelpen aanbiedt. Ook hij heeft een langer model gekocht dus hopelijk kan hij me dan ook vertellen waar hij die op de kop heeft getikt. Ik kan me zo voorstellen dat er internet retailers zijn die met een overjarig model un hun maag zitten en het voor een paar tientjes wegdoen. Fingers crossed!

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 19 okt 2016 12:55

Sander_G schreef:Vraagje m.b.t. de zadelpen van een Oltre. Ik heb een los frame aangeschaft en opgebouwd en nu valt me op dat de maximale zadelpenlengte wel erg beperkt is. Ik kom zeker 3 à 4 cm tekort. Heeft er iemand tips? Of kan ik dit frame beter weer doorverkopen en een groter model aanschaffen?
ik had als ik jou was Bianchi benelux even een mailtje (of berichtje via twitter) gestuurd met dit probleem.
men heeft mijn destijds ook super geholpen met een nieuwe voorvork voor de infinito... lijktm e logisch dat er echt wel een langere pen is omdat renners vaak voor een compact frame gaan met lange zadelpen om de torsie in het frame zo klein mogelijk te laten zijn (voorbeeld terpstra en poels).

Succes
#passioneceleste #ridebianchi

job9975
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2016 14:28

job9975 31 okt 2016 13:28

Afbeelding
Nog even genieten van heerlijk herfstweer in de Brabantse Campina


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 31 okt 2016 20:13

De Brabantse Campina?
Real men wear blûk!!! Marcel

Plaats reactie