Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

red bull

dylotic
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 aug 2005 15:21

dylotic 21 jan 2006 16:18

 
De wielen onder mijn PRO CARBN zijn idd ook van Rose versand. Ben over de kwaliteit uiterst tevreden. Na duizenden km geen slagje te bekennen en ze wegen maar 1500 gram.
Toch wil ik de fiets verder afmaken om hem geheel carbon te maken. Ik dacht aan Easton Tempest II wielen en Cinelli RAM stuurtje en Easton carbon zadelpen. Dit zou hem niet mistaan.  
 

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 21 jan 2006 20:42

mijn vriend heeft de lightweels van roseversand. Het gewicht klopt tot op de gram van het wiel aangegeven in de catalogus en ze bollen voortreffelijk, ook na 5000 km nog altijd een soepele naaf.
Sterk zijn ze wel niet, ze zijn meer geschikt voor goed lopende wegen, mooie asfalt en zeker geen putten. Hij reed er eens even over slechte wegen en spaak los en serieuze slag in het wiel.(achter)
Hij stuurde het wiel gratis op naar rose versand en had het binnen de 6 dagen terug.. Perfecte service toch, geen vragen gesteld of iets moeten betalen. wiel terug. Er stak zelfs nog een factuur bij van 0.00 euro
onlangs heeft hij zelfs de pro sl 3000 gekocht om te trainen. Voor dat geld kan je niet sukkelen. superstijf fietsje en licht.
.... Ben er wel een beetje jaloers op. (vooral op zijn carbonne met cosmic carbon...
maar ja, als je geld hebt is het niets, ....
wrm koop ik nu een merckx
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jan 2006 12:22

Van een Cinelli Ram stuurt wordt die fiets echt niet lichter. Dat stuur moet je kopen omdat je het er mooi uit vind zien, maar niet omdat het licht is. Als je licht wil koop je een F99 of een Wcs met Schmolke TLO
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilpirataa
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2005 18:02

ilpirataa 22 jan 2006 15:07

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 21 Januari 2006

Er viel me iets op aan de linkercrank van Il piratAA. Er is wat stresse te zien op de plek waar de bouten zitten om het crank vast te zetten. Ik heb dit al wel vaker gezien op Hollowtech II cranks. Heeft iemand hier enig idee of dit normaal is (en dus geen kwaad kan) of dat dit het gevolg is van te hard aandraaien?Een foto ter verduidelijking: je kan wat verkleuring zien op de crank wat duidt op stress in het aluminium.@Il piratAA: mooi detail, je naam op de bovenbuis


Ik kan je geruststellen, wat jij 'stresse' noemt, was niets meer dan een kleine vetvlek. Heb het daarnet met m'n duim weggeveegd.  Heeft dus niets te maken met hard aandraaien.
 
Overigens Youri : Inderdaad heb ik die Ksyriums bij Rose laten monteren toen ik m'n fiets kocht.

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 22 jan 2006 15:55

Ik kan je geruststellen, wat jij 'stresse' noemt, was niets meer dan een kleine vetvlek. Heb het daarnet met m'n duim weggeveegd.  Heeft dus niets te maken met hard aandraaien.

Pak eens een zaklamp als je wil en schijn er onder verschillende hoeken op. Dan zie je wat ik bedoel. Je kan het namelijk niet altijd zien. ngeveer een centimeter onder de boutjes, precies ter hoogte van de trapas.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

dylotic
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 aug 2005 15:21

dylotic 22 jan 2006 19:07

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 Januari 2006

Van een Cinelli Ram stuurt wordt die fiets echt niet lichter. Dat stuur moet je kopen omdat je het er mooi uit vind zien, maar niet omdat het licht is. Als je licht wil koop je een F99 of een Wcs met Schmolke TLO


Lees mijn post nog eens goed en vertel mij eens waar ik suggereer dat mijn fiets er lichter van wordt. Ik schrijf om het geheel af te maken en hier bedoel ik dus ook mooier en niet lichter!
 

guidoke
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:11

guidoke 22 jan 2006 22:43

Quoten: Origineel geplaatst door youri op 21 Januari 2006


ik zou de ksyrium ES insteken. Indien ik de Red Bull zou kopen, zou ik voor de SL 5000 ( afgemonteerd met chorus) gaan,
maar ga eerst nog es vergelijken bij andere merken ( Moozes de Thyphoon, Kuota Kharma), die liggen dan wel 300 € duurder


Is er een reden waarom je de SL 5000 verkiest? Campagnololiefhebber? Ikzelf rijdt ook met Campa en zeer tevreden over, maar ik vraag me af of het verschil in prijs met de Pro SL 3000 (Ultegra) wel te rechtvaardigen is? Maw dat het de moeite loont om wat extra uit te geven voor SL 5000? OK, Ultegra is zeker niet = aan Chorus, maar de Chorusgroep is natuurlijk als snel 300 euro duurder (vandaar het verschil zeker). Maar wat als iemand een goede fiets zoekt en géén 2000 euro wil spenderen ... is dan de Pro SL 3000 geen betere koop (prijs/kwaliteit) ?
Ride &#111;n baby !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jan 2006 23:16

@dylotic sorry iets te snel en fout gelezen
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 23 jan 2006 20:03

Ik verkies Campa, omdat ik al jarenlang met Campa Chorus fiets, en ik ben er heel tevreden over, zeker qua slijtage en dergelijke. Ik verkies ook Campa, omdat ik de shifters veel mooier vindt en ik heb ook een zeer goede band met mijn FM, en die sponsort enkele teams en hij heeft vorig jaar overgeschakelt naar Shimano en de slijtage is heel veel vlugger met Shimano dan bij Campa, dus geef ik liever iets meer geld uit, en zal mijn materiaal minder vlug verslijten.

guidoke
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:11

guidoke 23 jan 2006 21:18

Tja, waarschijnlijk heb je gelijk. Minder vlug slijtage, dus minder vlug vervangen, dus minder kosten... op het einde van de rit heb je misschien al wat terug verdient van het prijsverschil. Ikzelf zou voor de alu Pro SL gaan, maar twijfel nog tussen de 3000 (ultegra) en 5000 (chorus). Zeker wanneer nu bij de plaatselijke FM een Trek 2000 (ultegra) te koop is voor een goede 1500 euro ! Kiezen kan soms moeilijk zijn ! Nu begrijp ik waarom vrouwen zoveel tijd nodig hebben bij het "shoppen"!
Ride &#111;n baby !

ice1
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:54

ice1 30 mar 2006 00:01

ik zie dat er al heel wat mensen bij rose in de zaak zijn geweest. heeft een van jullie ervaring met 'afdingen' ? in een kleine fiestenzaak kun je vaak wat extra's krijgen of wat van de prijs afhalen. Kan dit bij rose ook, of houden ze zich aan de katalogus prijzen.
ik wil graag de pro sl 3000 ultegra kopen en volgens het boek moet ik 94 euro bijbetalen voor ksyrium elitte wielen. hier moet toch iets te onderhandelen zijn??
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mar 2006 00:17

Ga er maar vanuit dat er niet meer veel af te dingen is. Er is echt niet meer zo'n grote marge meer over als de lokale fietsenboer heeft die tegen adviesprijs een duur merk verkoopt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie