Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 20 mar 2012 17:17

jackflash schreef:Hallo Pinarello liefhebbers,

Na jaren -na tevredenheid overigens- op een Koga te hebben getrapt, wil ik nu toch eindelijk mijn droom verwezenlijken, en een mooie pinarello aanschaffen. Ik zit te denken aan de volgende setup:
- pinarello Paris frame BoB
- Chorus groep
- Wielen campagnolo Bullets of Most Claw
- zadelpen en stuur van Most

WAt vinden jullie hiervan? Ik twijfel nog over de wielen, welke wielset (hoogte velg ca 50mm), max 1000 euro, zou bij deze pinarello (zwart) ook mooi passen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
FFWD F6R neutral zouden wel mooi zijn.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 20 mar 2012 19:07

PinarelloQuattro schreef:
peterj schreef:en het allerbelangrijkste, het framenummer wat te checken is op de website van Pinarello

Is dat op deze website http://www.pinarello.com/eng/index_eng.php" onclick="window.open(this.href);return false; en zo ja waar precies dan?
Ben ik ook benieuwd naar ja. Ik kan alleen vinden waar je je moet registreren
Niemand? @adroit?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 20 mar 2012 20:48

jackflash schreef:Hallo Pinarello liefhebbers,

Na jaren -na tevredenheid overigens- op een Koga te hebben getrapt, wil ik nu toch eindelijk mijn droom verwezenlijken, en een mooie pinarello aanschaffen. Ik zit te denken aan de volgende setup:
- pinarello Paris frame BoB
- Chorus groep
- Wielen campagnolo Bullets of Most Claw
- zadelpen en stuur van Most

WAt vinden jullie hiervan? Ik twijfel nog over de wielen, welke wielset (hoogte velg ca 50mm), max 1000 euro, zou bij deze pinarello (zwart) ook mooi passen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik denk dat deze wielen heel mooi zouden staan: Afbeelding

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 20 mar 2012 21:39

Die staan heel mooi in een BOB frame ;-) Tenminste, bijna BOB..

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 22 mar 2012 21:52

Al tijden heb ik voor ogen:
"Ooit wil ik op een Pinarello rijden"

Na heel wat bladzijde's hier gelezen te hebben op het forum begint de twijfel toe te slaan ... Moet/wil ik nog wel een Pinarello kopen ???
Momenteel rijd ik op een Giant TCR 0 (alu uitgevoerd met Ultegra). Ik ben van plan om mijn huidige fiets te behouden en wil ik deze gebruiken voor het mindere weer (waar we in Nederland toch geregeld last van hebben ...)
Ik lees op dit forum veel over scheuren die spontaan ontstaan in het frame en de "slechte" service die verleent wordt op deze fietsen.
Momenteel ben ik aan het kijken naar een Pinarello FP2 uit 2011 met shimano 105, deze is momenteel bij mijn plaatselijke fietsendealer betaalbaar voor mij.
Ik fiets zo,n 4000 km/jaar

Ben benieuwd naar jullie kijk op deze lastige kwestie ...

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 22 mar 2012 22:25

Ik zou het geld opzij zetten, even doorsparen en dan een pinarello fp3 kopen met ultegra afgemonteerd.
Overigens worden de FP3 bij mantel aangeboden onder de 2000 euro.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 23 mar 2012 14:38

@bulldog_007: ik heb je een pb gestuurd.

roy1975
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 29 jul 2004 15:11

roy1975 27 mar 2012 22:32

Vraagje heeft een Dogma nu ook een ronde seatpost/zadelpen want ik heb een dogma gezien met een ronde seatpost maar een maat van mij zei dat dat niet kan vandaar de vraag.
En welke Pinarrella heeft dan wel een ronde seatpost/ zadelpen. mogelijk een Prince ?????

dank voor hulp in de discussie

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 27 mar 2012 22:38

roy1975 schreef:Vraagje heeft een Dogma nu ook een ronde seatpost/zadelpen want ik heb een dogma gezien met een ronde seatpost maar een maat van mij zei dat dat niet kan vandaar de vraag.En welke Pinarrella heeft dan wel een ronde seatpost/ zadelpen. mogelijk een Prince ?????
dank voor hulp in de discussie
Zelf heb ik een Dogma, deze heeft geen ronde zadelpen.
Eerder heb ik op een Prince rondgereden en deze had wel een ronde zadelpen.

roy1975
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 29 jul 2004 15:11

roy1975 27 mar 2012 22:46

zijn er nog andere verschillen tussen de twee die je makkelijk kan zien zodat we het zeker weten ...
dank

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 28 mar 2012 08:17

Een Dogma heeft NOOIT een ronde zadelpen, hieft ie dat wel weet je zeker dat ie nep is.
Ook kun je het zien aan de carbonstructuur, een echte Dogma heeft een 1K carbonsoort (veel fijnere structuur)
Ook kun je het controleren met de bottombracket, kun je er een BSA draad BB indraaien weet je ook zeker dat ie nep is, een echte Pinarello heeft altijd Italiaanse draad.
Ook kun je het zien aan het balhhoofd, een Dogma heeft een carbon pillonvormige afdekkapje met Pinarello erop

Kortom, veel verschillen maar voor een onervaren consument moeilijk te herkennen, op marktplaats bijvoorbeeld zijn 9 van de 19 aangeboden Dogma's nep (!!!!!)

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 28 mar 2012 15:15

adroit schreef:Een Dogma heeft NOOIT een ronde zadelpen, hieft ie dat wel weet je zeker dat ie nep is.
Ook kun je het zien aan de carbonstructuur, een echte Dogma heeft een 1K carbonsoort (veel fijnere structuur)
Ook kun je het controleren met de bottombracket, kun je er een BSA draad BB indraaien weet je ook zeker dat ie nep is, een echte Pinarello heeft altijd Italiaanse draad.
Ook kun je het zien aan het balhhoofd, een Dogma heeft een carbon pillonvormige afdekkapje met Pinarello erop

Kortom, veel verschillen maar voor een onervaren consument moeilijk te herkennen, op marktplaats bijvoorbeeld zijn 9 van de 19 aangeboden Dogma's nep (!!!!!)
Inderdaad, goed opletten. Er circuleren redelijk wat Chinarello's.
Daarnaast kun je onderop het bracket ook het serie nummer vinden, dit is via de Pinarello website na te trekken.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Plaats reactie