Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

saasers
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jun 2009 17:12

saasers 18 jun 2009 21:45

damocles schreef:
saasers schreef:hallo,

zoals jullie ondertussen wel al weten ben ik aan het rondkijken voor een nieuw raceframe.
Pinarello is zeker een van mijn favorieten want een fiets koop je met emotie en pinarello is pure emotie, de kleuren, de vormen, alles is af!

nu had ik een budget voor een frameset van maximum 2000 euro;
ik weet dat dit niet echt een groot budget is maar ik ben dan ook geen superbiker, zou me gewoon nu al een frame willen aanschaffen en men centaur overzetten en wielen en dan later upgraden.
maar ik zit met volgend probleem;
ik vind een pina prince echt super van uitzicht en dergelijke maar ik heb geen idee waar je deze voor een echt scherpe prijs kan verkrijgen,
dit heb ik tot nu toe gevonden: bij flarer =>prince 2620 euro
de fp6 1740 euro; de dogma 2800 euro en dan tenslotte hebben ze nog iets uit de oude kast.
het frame is wel men maat, het betreft een pinarello paris van 2006/2007 voor 2000 euro; nu stel ik me de vraag of dit een goede koop wou, aan de andere zijde is er natuurlijk het feit dat dit redelijk veel geld is voor "een oud beestjen".

en dan is er nog die andere fiets die perfect op men lijf gegoten is.
de wilier cento uno.
de xxl is exact men maat, bovenbuis is de juiste lengte; zadelhoogte met geintegreerde zadelpen is de exact juiste lengte, frame klopt, alles goed dus.

waar zou je deze voor een goede prijs kunnen vinden, eventueel importeren vanin de usa of is dit geen aan te raden actie?
ik heb op internet een CENTO gevonden (model 07/08) voor 2000 euro, wou dit een goede koop?

laat me iets weten...


Ik heb zelf een carbon pina Paris. Ik ben een zeer tevreden gebruiker!! Een oud beestje is het zeker niet. In 2009 werd de naam paris ingeruild voor FP6. Het frame is nog steeds identiek alleen de naam en de kleuren zijn gewijzigd. Dit is de teamfiets geweest van Valverde voor de Prince.
Succes nog met de keuze!


dus nu is de paris de FP6 geworden,
en aangezien deze dezelfde geometrie heeft als de prince moet deze me ook passen.
hmm dan kan ik daar misschien naar uitkijken...

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 18 jun 2009 22:39

saasers schreef:
damocles schreef:
saasers schreef:hallo,

zoals jullie ondertussen wel al weten ben ik aan het rondkijken voor een nieuw raceframe.
Pinarello is zeker een van mijn favorieten want een fiets koop je met emotie en pinarello is pure emotie, de kleuren, de vormen, alles is af!

nu had ik een budget voor een frameset van maximum 2000 euro;
ik weet dat dit niet echt een groot budget is maar ik ben dan ook geen superbiker, zou me gewoon nu al een frame willen aanschaffen en men centaur overzetten en wielen en dan later upgraden.
maar ik zit met volgend probleem;
ik vind een pina prince echt super van uitzicht en dergelijke maar ik heb geen idee waar je deze voor een echt scherpe prijs kan verkrijgen,
dit heb ik tot nu toe gevonden: bij flarer =>prince 2620 euro
de fp6 1740 euro; de dogma 2800 euro en dan tenslotte hebben ze nog iets uit de oude kast.
het frame is wel men maat, het betreft een pinarello paris van 2006/2007 voor 2000 euro; nu stel ik me de vraag of dit een goede koop wou, aan de andere zijde is er natuurlijk het feit dat dit redelijk veel geld is voor "een oud beestjen".

en dan is er nog die andere fiets die perfect op men lijf gegoten is.
de wilier cento uno.
de xxl is exact men maat, bovenbuis is de juiste lengte; zadelhoogte met geintegreerde zadelpen is de exact juiste lengte, frame klopt, alles goed dus.

waar zou je deze voor een goede prijs kunnen vinden, eventueel importeren vanin de usa of is dit geen aan te raden actie?
ik heb op internet een CENTO gevonden (model 07/08) voor 2000 euro, wou dit een goede koop?

laat me iets weten...


Ik heb zelf een carbon pina Paris. Ik ben een zeer tevreden gebruiker!! Een oud beestje is het zeker niet. In 2009 werd de naam paris ingeruild voor FP6. Het frame is nog steeds identiek alleen de naam en de kleuren zijn gewijzigd. Dit is de teamfiets geweest van Valverde voor de Prince.
Succes nog met de keuze!


dus nu is de paris de FP6 geworden,
en aangezien deze dezelfde geometrie heeft als de prince moet deze me ook passen.
hmm dan kan ik daar misschien naar uitkijken...


Opgelet, de geometrie is niet dezelfde! De lengte van het balhoofd is verschillend, het verschil bedraagt enkele cm's! Kontroleer dit zeker vooraf, anders zit je mss met een spacertoren waardoor je fiets proportioneel in onbalans is. FP7 en Prince hebben dezelfde geometrie en vormgeving. FP7 is een klein beetje goedkoper en is gemaakt van het iets zwaardere carbon waarmee de FP6/Paris gemaakt.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 19 jun 2009 00:48

EM schreef:
BomB schreef:En dan de bel, is daar een betere oplossing voor? Ik gebruik em toch wel vaak, dus zonder rijden vind ik niet zo handig.

Suggesties?


Ik heb wel eens een bel gezien die je als stuurdop kon gebruiken. Wellicht kan je die nog ergens krijgen..???


Iemand enig idee waar zo'n belletje verkrijgbaar is?
... más allá ...

saasers
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jun 2009 17:12

saasers 19 jun 2009 02:07

damocles schreef:
saasers schreef:
damocles schreef:

Ik heb zelf een carbon pina Paris. Ik ben een zeer tevreden gebruiker!! Een oud beestje is het zeker niet. In 2009 werd de naam paris ingeruild voor FP6. Het frame is nog steeds identiek alleen de naam en de kleuren zijn gewijzigd. Dit is de teamfiets geweest van Valverde voor de Prince.
Succes nog met de keuze!


dus nu is de paris de FP6 geworden,
en aangezien deze dezelfde geometrie heeft als de prince moet deze me ook passen.
hmm dan kan ik daar misschien naar uitkijken...


Opgelet, de geometrie is niet dezelfde! De lengte van het balhoofd is verschillend, het verschil bedraagt enkele cm's! Kontroleer dit zeker vooraf, anders zit je mss met een spacertoren waardoor je fiets proportioneel in onbalans is. FP7 en Prince hebben dezelfde geometrie en vormgeving. FP7 is een klein beetje goedkoper en is gemaakt van het iets zwaardere carbon waarmee de FP6/Paris gemaakt.


hoe kan je de lengte van je balhoofd bepalen, dit staat op die opmeting niet vermeld...

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 19 jun 2009 02:19

Om helemaal correct te zijn, Caisse d´espagne gebruikte 2 jaar geleden zowel Paris en Prince. Karpets reed er altijd met tevredenheid op (lange vent;))

Maare uuhh, als ik het goed lees is je budget 2000 euro en voor dat geld krijg je echt geen Prince hoor.

Waarom twijfel je eigenlijk de hele tijd zo erg? Komt in de ene discussie met als conclusie de RS te nemen en dan de Prince en vervolgens Cento Uno? Zo kun je toch blijven twijfelen, niet erg hoor, maar wil je niet zo snel mogelijk gaan fietsen?

alexwilier
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12

alexwilier 19 jun 2009 10:56

Ben zelf een tevreden Wilier-rijder en hou wel van een beetje druk decor op de fiets. Vandaar dat deze Prince mij zeer aanspreekt. Gedurfde kleuren en niet de klakkeloze team afmontage, maar met eigen inzicht eenmooi geheel van gemaakt. Wie weet volgend projectje...

[img=http://img190.imageshack.us/img190/1501 ... fspain.jpg]

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 jun 2009 11:51

Is dat een stuur + stuurpen combi van Deda? Heb ik volgens mij niet eerder gezien..

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 19 jun 2009 12:01

saasers schreef: en dan tenslotte hebben ze nog iets uit de oude kast.
het frame is wel men maat, het betreft een pinarello paris van 2006/2007 voor 2000 euro; nu stel ik me de vraag of dit een goede koop wou, aan de andere zijde is er natuurlijk het feit dat dit redelijk veel geld is voor "een oud beestjen".
Flarer heeft dit frame in 2006 nog voor 1930 euro aangeboden, prijzen zijn in de loop der jaren wellicht ook op inkoop gestegen. Maar je kan bij een overjarig model altijd proberen om wat korting te krijgen.

Zelf heeft me broertje een Pinarello Galileo in 2007 gekocht bij Flarer (daar voor 1200 euro bij een fietsenmaker hier in de buurt in etalage voor 1800 euro), afhandeling verliep prima alleen als het niet op voorraad is duurt de levertijd wat langer.

Wel is waar betaal je in Nederland meer,
alleen het meeste is wel vrijwel direct leverbaar door naar mijn mening dat Cardsports hun stock goed op pijl heeft.

alexwilier
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12

alexwilier 19 jun 2009 12:45

LVGH schreef:Is dat een stuur + stuurpen combi van Deda? Heb ik volgens mij niet eerder gezien..


Volgens mij een Alanera die ,ook weer volgens mij, al enige tijd uit productie is

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 jun 2009 12:51

alexwilier schreef:
LVGH schreef:Is dat een stuur + stuurpen combi van Deda? Heb ik volgens mij niet eerder gezien..


Volgens mij een Alanera die ,ook weer volgens mij, al enige tijd uit productie is

Ohja die zal het wel zijn.

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 19 jun 2009 18:09

Vos fietsen... (daar heb ik hem goedkoop vandaan)

Als jij alleen naar Vos toe gaat voor een frame dan is het een prima zaak.
Wil je heel veel info, dan zou ik er niet heen gaan!
maar wanneer je je maten weet.. dan ga je toch gewoon shoppen!
Zo heb ik het tenminste gedaan. en kwam op die mooie vrijdag middag met een Paris en een F4:13 thuis :)

Afbeelding
Let niet op die rugzak onder het zadel ! die is al verdwenen!

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 19 jun 2009 18:32

En wat ga je doen als die fiets niet inorde is?
Ik zie niet dat Vos op de website van Cardsport staat als dealer.

Zit zelf een beetje met het probleem nadat mijn fiets (Paris) gestolen is en een Prince wil aanschaffen.
Bij Vos scheelt het wel wat, maar wat als er iets mis is?

cheers,

Peter

Plaats reactie