Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 05 feb 2016 22:04

@Joriscv; Bekijk die link van Daniel1975 maar eens goed voordat je wat roept...

Nouja het past sowieso wel. Desnoods koop ik een setje andere lagers.

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 05 feb 2016 22:06

tommeke14 schreef:@Joriscv; Bekijk die link van Daniel1975 maar eens goed voordat je wat roept...

Nouja het past sowieso wel. Desnoods koop ik een setje andere lagers.
welke fiets heb je besteld?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37767
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 feb 2016 22:08

tommeke14 schreef:
Nouja het past sowieso wel. Desnoods koop ik een setje andere lagers.
Yep, of adapters. Maar passen gaat het :winkthumb:
Less is bore

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 05 feb 2016 22:17

Venge, niet. S-Works. Thnx voor de hulp Daniel. Zal nu kappen jullie te vermoeien met mijn geneuzel over lagertjes ;)

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 07 feb 2016 19:09

In dit topic zie ik vaak terugkomen dat Specialized "overpriced" zou zijn.. Nu ben ik momenteel in de markt voor een nieuwe fiets en de voornaamste afweging die ik wilde maken is een Trek Emonda SL6 vs de Specialized Tarmac Comp. Volgens mij (maar mijn kennis is beperkt) zijn deze fietsen 100% vergelijkbaar waarbij de Trek 200 euro duurder uit komt... Als ik merken als Bianchi en Cervelo bekijk kom ik ook op dezelfde prijzen uit. Naar mijn indruk betaal je voor een specialized gewoon een normale A-merk prijs...

Waar ik me wel "zorgen" over maak is die brackets... Bij de tarmac comp staat dat deze een BB30 is, en niet OSBB ofzo. Even uitzoeken dus of dit wel de standaard BB30 is...

MaSa
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50

MaSa 07 feb 2016 20:50

geertk schreef:In dit topic zie ik vaak terugkomen dat Specialized "overpriced" zou zijn.. Nu ben ik momenteel in de markt voor een nieuwe fiets en de voornaamste afweging die ik wilde maken is een Trek Emonda SL6 vs de Specialized Tarmac Comp. Volgens mij (maar mijn kennis is beperkt) zijn deze fietsen 100% vergelijkbaar waarbij de Trek 200 euro duurder uit komt... Als ik merken als Bianchi en Cervelo bekijk kom ik ook op dezelfde prijzen uit. Naar mijn indruk betaal je voor een specialized gewoon een normale A-merk prijs...

Waar ik me wel "zorgen" over maak is die brackets... Bij de tarmac comp staat dat deze een BB30 is, en niet OSBB ofzo. Even uitzoeken dus of dit wel de standaard BB30 is...

Een fiets koop je niet alleen met je hoofd maar ook met je hart. Als "Specialized" goed voelt ga er dan voor en trek je niks aan van een ieder die zegt dat je bij merk x een betere voorderailleur voor je geld krijgt ....... je kunt je overigens ook aansluiten bij het china topic :D

Ik heb nooit spijt gehad van mijn Specialized tic ..... ik betaal graag een paar tientjes extra voor een beetje emotie...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37767
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2016 21:22

Trek kun je vrijwel overal met leuke (15-20%) korting krijgen. Ik ken de beide frames niet goed genoeg om over deze fietsen te oordelen.
En Trek is de laatste jaren lelijk aan het stijgen qua prijs, zaten vaak nog aan de acceptabele kant.

Een bb30 crank past altijd en een osbb bracket: je moet alleen de juiste adapters hebben. Dat is even goed kijken/puzzelen.
Less is bore

yannicwkp
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2012 18:36

yannicwkp 08 feb 2016 19:16

Afbeelding
Mijn Specialized in de buurt van Milaan.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 08 feb 2016 19:41

In dit topic zie ik vaak terugkomen dat Specialized "overpriced" zou zijn.. Nu ben ik momenteel in de markt voor een nieuwe fiets en de voornaamste afweging die ik wilde maken is een Trek Emonda SL6 vs de Specialized Tarmac Comp.
2016 Tarmac comp is een fraaie fiets. Zoals gezegd is de prijs voor een Tarmac meteen ook de prijs die je bij de dealer ervoor betaald.
Als je het model vergelijkt met bijv. een Giant Tcr advanced 1 met vergelijkbare afmontage zit het verschil in de wielen. Bij de Tarmac zitten er R4 wielen bij en bij de giant een setje slr-1 wielen (minimaal een paar klassen beter). Simpelweg omdat er op een Giant wel korting te krijgen is. Maar als de Tarmac je past en je vindt hem mooi (of de trek) doe je met geen van de merken een miskoop (en na een paar maanden ben je de meerprijs toch allang vergeten....).

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 09 feb 2016 00:14

Voor de dames, Lizzie's bike:

Afbeelding

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 09 feb 2016 08:49

Heb het idee dat er iets niet klopt in de relatie fiets en specialized
Er wordt van deze toon aangevende fabrikant weinig of niets getest geen kleding geen banden
Slechts een dames race fiets
In een blad als het duitse road bike komen de producten van specialized er meestal goed uit

Gebruikersavatar
wpigge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:31
Locatie: Wierden

Gebruikersavatar wpigge 09 feb 2016 10:22

ridley orion schreef:Heb het idee dat er iets niet klopt in de relatie fiets en specialized
Er wordt van deze toon aangevende fabrikant weinig of niets getest geen kleding geen banden
Slechts een dames race fiets
In een blad als het duitse road bike komen de producten van specialized er meestal goed uit
zijn volgens mij is brieven over gestuurd.... zonder resultaat. Misschien dat het ook aan Specialized ligt dat ze geen materiaal beschikbaar stellen? Vind het persoonlijk erg jammer.

Plaats reactie