Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

i-mac

i-mac 06 jul 2020 14:53

MarkVeenstra schreef: 06 jul 2020 14:26 Mijn gevoel zegt dat dat een service van niets is..,
75 euro is weinig. En omdat het model niet meer op voorraad is, heb je een soort take it or leave it gekregen.

Kijk, als dit tóch de fiets is die je heel erg graag wilt. Dan zou ik wel kijken of je het zelf kan bijwerken voor bijna geen geld. Maar die 75 euro is ook nog eens te besteden in hun webshop, dus voor hen is het netto misschien maar 30 euro ofzo.., en jij kan met de compensatie niet eens de reparatie betalen. En nog waarschijnlijker ga je het een keer besteden aan iets wat je eigenlijk niet echt nodig had, maar ja, je hebt die tegoedbon nou eenmaal liggen.
Met die tegoed bon ben ik weinig, aangezien ik al de nodige zaken had mee besteld (t.w.v. €120).

Wil ik de fiets? Ja, maar die schade houdt me tegen. Aangezien ik de Grail als winterfiets wou, ga ik wachten tot er terug fietsen in voorraad zijn.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 06 jul 2020 15:04

Idd wel een #@& voorstel waar je niks mee bent. Zou mij alvast veel te weinig zijn.

Canyon is momenteel natuurlijk "slachtoffer" van de online én fietshype waardoor niks meer op voorraad is, maar dat maakt jouw rekening niet.

Heb zelf een grail en heel tevreden over, maar in dit geval zou ik terugsturen en geld terugvragen.

i-mac

i-mac 06 jul 2020 20:36

Ik ga rustig afwachten wat het antwoord is van Canyon. De fiets terugsturen en daarna verkopen in de outlet zal hen ook geld kosten.

Toch één pluspunt, mijn vrouw vindt het een mooie fiets. Dat heb ik haar nog niet veel horen zeggen :-)

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 07 jul 2020 13:04

Idd, terug sturen. Ze rekenen hier misschien niet op

Pluisie
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mei 2020 21:42

Pluisie 07 jul 2020 15:00

depiep schreef: 06 jul 2020 00:23 En zojuist wederom een mail gehad van Canyon met het bericht dat mijn fiets is vertraagd. Oorspronkelijke leverweek was 22 - 26 juni. Dit is nu al de derde keer dat hij met 2 weken is vertraagd😣

Mijn nieuwe verwachte verzendweek is 03 - 07 augustus, en dat terwijl ik hem op 11 april besteld heb. Als je er op dit moment eentje zou bestellen in mijn maat XL dan is de verzendweek 10 - 14 augustus. Het betreft hier een Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero..

Tamelijk waardeloos dit👎
Dat is wel echt waardeloos man. Die fiets had ik eigenlijk ook willen bestellen maar die was in mijn maat helaas helemaal uitverkocht. Toen maar de Ultimate CF SL 7.0 Disc besteld, die zou tussen 20-24 juli verzonden worden. Had het al een beetje aan zien komen en gisteren ook een mail gehad met 2 weken vertraging.

Als mijn fiets nog een keer vertraagd wordt dan annuleer ik mijn bestelling gewoon en maak ik dit jaar mooi af met de MTB. Dan kijk ik wel of de leveringen van de winter weer fatsoenlijk op gang komen.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 jul 2020 15:19

depiep schreef: 06 jul 2020 00:23 En zojuist wederom een mail gehad van Canyon met het bericht dat mijn fiets is vertraagd. Oorspronkelijke leverweek was 22 - 26 juni. Dit is nu al de derde keer dat hij met 2 weken is vertraagd😣

Mijn nieuwe verwachte verzendweek is 03 - 07 augustus, en dat terwijl ik hem op 11 april besteld heb. Als je er op dit moment eentje zou bestellen in mijn maat XL dan is de verzendweek 10 - 14 augustus. Het betreft hier een Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero..

Tamelijk waardeloos dit👎
Ga je ook nog iets anders op dit forum doen dan klagen over vertraagde levertijd van je fiets? Tamelijk waardeloos dit👎

depiep
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2020 19:24

depiep 07 jul 2020 19:04

Joseba schreef: 07 jul 2020 15:19
depiep schreef: 06 jul 2020 00:23 En zojuist wederom een mail gehad van Canyon met het bericht dat mijn fiets is vertraagd. Oorspronkelijke leverweek was 22 - 26 juni. Dit is nu al de derde keer dat hij met 2 weken is vertraagd😣

Mijn nieuwe verwachte verzendweek is 03 - 07 augustus, en dat terwijl ik hem op 11 april besteld heb. Als je er op dit moment eentje zou bestellen in mijn maat XL dan is de verzendweek 10 - 14 augustus. Het betreft hier een Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero..

Tamelijk waardeloos dit👎
Ga je ook nog iets anders op dit forum doen dan klagen over vertraagde levertijd van je fiets? Tamelijk waardeloos dit👎
Met dit soort posts voeg jij anders ook bijzonder weinig toe aan dit forum

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 jul 2020 19:48

depiep schreef: 07 jul 2020 19:04 Met dit soort posts voeg jij anders ook bijzonder weinig toe aan dit forum
Helemaal mee eens, met deze inderdaad niet. Gefeliciteerd.

Maar om de twee weken hetzelfde mededelen evenmin. Je zou in afwachting van je fiets ook eens kunnen kijken wat je nog meer zou kunnen delen. Kennis, ervaringen, tips, beantwoord een vraag van een ander. Bijvoorbeeld.

Pluisie
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mei 2020 21:42

Pluisie 07 jul 2020 20:26

Joseba schreef: 07 jul 2020 19:48
depiep schreef: 07 jul 2020 19:04 Met dit soort posts voeg jij anders ook bijzonder weinig toe aan dit forum
Helemaal mee eens, met deze inderdaad niet. Gefeliciteerd.

Maar om de twee weken hetzelfde mededelen evenmin. Je zou in afwachting van je fiets ook eens kunnen kijken wat je nog meer zou kunnen delen. Kennis, ervaringen, tips, beantwoord een vraag van een ander. Bijvoorbeeld.
Dit is wel een bijzondere post, ik begrijp best dat het weer deze week niet mee zit maar om dan maar andere mensen op een forum af te vallen. Hij wacht op zijn fiets, misschien wordt zijn bijdrage wel beter wanneer deze ontvangen is?

Voor mij is de informatie over de uitgestelde levering overigens wel relevant, weten we wat er ongeveer verwacht kan worden bij de overige leveringen.

i-mac

i-mac 07 jul 2020 21:11

Edit, toch een foto handleiding gevonden waarmee ik aan de slag kan. Niet voor een grail, maar het lukt wel.
Laatst gewijzigd door i-mac op 07 jul 2020 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

H.jan
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 dec 2014 10:46

H.jan 07 jul 2020 21:33

Recapitulerend: koop je fietsje bij je lokale fm. Hoef je ook niet meer dit "levertijden topic" te onderhouden.

Eurie
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2019 07:59

Eurie 07 jul 2020 21:44

Update over nieuwe leverdatum, voor zover dat mag. Nieuwe leverdatum 13 -17 juli, oorspronkelijk was 6-10 juli. Dat valt gelukkig nog mee. Hopelijk is het geen afdankertje.

Plaats reactie