Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

i-mac

i-mac 07 jul 2020 22:00

H.jan schreef: 07 jul 2020 21:33 Recapitulerend: koop je fietsje bij je lokale fm. Hoef je ook niet meer dit "levertijden topic" te onderhouden.
Ik vrees dat je ongelijk hebt. Vraag dat maar aan menig lbs. Al is de kans zeer groot dat de corona crisis én de enorme vraag naar fietsen de oorzaak zijn. En dat zal bij Canyon niet anders zijn.

Ik ken een lbs die zijn volledige stock in de winkel heeft kunnen verkopen door de corona toestand. En voor september kan hij geen nieuwe leveringen meer krijgen. En dat gaat in dat geval over elk soort fiets (stadsfietsen, koersfietsen, enz...).

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 07 jul 2020 22:18

Jep. Laatst een fiets bestelt bij een lokale fietsenmaker. Hij gaf direct aan dat de levertijden pas half september zijn. Dit i.v.m. schaarste aan leveringen vanuit o.a. shimano.

Geen probleem voor mij... maar kijk niet gek op als de fietsen vanuit Canyon verder uitgesteld worden..

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 07 jul 2020 23:24

Het probleem is niet de frames, daarvan hebben ze voorraad genoeg. Het probleem is de onderdelen die ze niet op tijd krijgen. En dat is dan niet enkel bij canyon, maar bij ieder merk.

En ook niet alleen in de fietsenbranche. Ik ben klantverantwoordelijke bij een elektronicabedrijf die printplaten produceert en we zitten 2 maand achter met onze leveringen. En het ziet er niet naar uit dat we dit vlug ingehaald gaan hebben.

Resultaat is ook: alle producten waar elektronica in zit kunnen niet afgewerkt worden door onze klanten met een hoop geklaag aan onze oren waar we niks aan kunnen doen.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 08 jul 2020 06:43

Pluisie schreef: 07 jul 2020 20:26 Dit is wel een bijzondere post, ik begrijp best dat het weer deze week niet mee zit maar om dan maar andere mensen op een forum af te vallen. Hij wacht op zijn fiets, misschien wordt zijn bijdrage wel beter wanneer deze ontvangen is?
Mogelijk bijzonder. Heb op zich geen moeite met het delen van levertijden om elkaar te informeren. Mijn idee is echter dat als de fiets is geleverd het forum weer wordt afgedankt voor bewezen diensten. Zoals met veel van dit soort "hit and run" bezoekers is namelijk dan het eigenbelang er niet meer. Laat me graag verrassen.

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 08 jul 2020 08:30

Dat zou best kunnen, maar jouw reactie werkt eerder afschrikwekkend dan dat het voelt als een warm welkom denk ik.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 08 jul 2020 08:44

Dit is wel een terugkerend gebeuren en ik vind het goed dat dit op het forum gedeeld wordt. Ik weet niet wat de algemene vertraging is bij Canyon, want je hoort hier natuurlijk veel verhalen over vertragingen. Wat mij betreft is Canyon op dit punt gewoon niet fair, omdat ze echt wel weten dat leveringen van onderdelen op dit moment naadje is. Toch blijven ze levertijden publiceren, die ze daarna telkens moeten aanpassen. Dat frustreert iedereen die met smart zit te wachten op zijn nieuwe fiets en het gaat verder voor veel mensen ook gewoon over serieus geld.

Let wel, ik rij ook met een Canyon en met veel plezier. Maar de mijne was ook flink later en ik snap de frustratie van mensen heel goed . Het zou Canyon sieren als ze gewoon een disclaimer op de site zetten dat veel leveringen op dit moment later zijn.

Als de volgende weer een Canyon wordt, ga ik hem halen in Koblenz nadat ik zeker weet dat ze hem op voorraad hebben. Never nooit ga ik weer online bestellen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 08 jul 2020 10:02

Neruub schreef: 08 jul 2020 08:30 Dat zou best kunnen, maar jouw reactie werkt eerder afschrikwekkend dan dat het voelt als een warm welkom denk ik.
Als je al ruim een maand passief op het forum zit (op wat posts over vertraagde levering van je eigen fiets na) ben ik niet degene die je nu plots afschrikt lijkt me.

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 09 jul 2020 11:27

Zenakalm

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 jul 2020 12:37

Makoekis?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jul 2020 12:46

sworkskid schreef: 09 jul 2020 11:27Zenakalm
Voor de Nederlanders die mogelijk nu even de draad kwijt zijn. :)
Afbeelding
'LAMKEL ZÉ NA KALM', het verhaal achter de T-shirt
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jul 2020 13:32

Goede herinneringen aan deze rare vogel met het uittrekken van zijn shirt (AZ volger hier).
Met nog 10 man en al geel op zak, nog even shirtje uitdoen na het scoren van een doelpunt. Ergo, 2e gele kaart (rood), AZ kon door denderen richting poulefase vanuit een onmogelijke situatie.
https://www.nu.nl/voetbal/5985153/az-na ... se-el.html

i-mac

i-mac 10 jul 2020 18:06

Ik ben benieuwd wanneer de stock van de Grail zal aangedikt worden. Tenzij ze gaan wachten tot september, en met de 2021 versie gaan komen. Hoe zou dat eigenlijk werken bij Canyon? Hoe bereken je hoeveel fietsen je kan verkopen, om zo een stock op te bouwen.

Plaats reactie